Gjest Anonym183838382828 Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 (endret) . Endret 4. mars 2024 av Anonym183838382828 Ønsker å slette
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Det kommer ikke til å funke. Katolikker (deg) og muslimer (han) er alt for forskjellige Anonymkode: 73b3e...928
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er selv døpt katolsk og kommer fra øst-europa, men født her (pappa er muslim fra et annet land) Min mamma og pappa varte dog ikke lenge sammen. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk mann en del år før vi bestemte oss for å gå hver vår vei. Fantastisk mann med gode verdier. Jeg ble aldri kjent med hans foreldre, så her var det motsatt hos oss. Trist å høre at dine foreldre ikke er så «open-minded». Nå vet jeg ikke om dine foreldre er fra øst-europa, men jeg vet generelt at det kan være utfordrende for noen fra den katolske eldre generasjonen å gi slipp på det de har blitt opplært når det gjelder folkegrupper, religioner og kulturforskjeller. Det er også snakk om hva «kommer familie og venner til å si» eller komme med forskjellige skrekkhistorier om muslimske menn som gifter seg med jenter med annen etnisitet. Det er viktig å påpeke at ikke alle menn er like, muslim eller ikke. Fint å høre at mannen har tatt med deg hjem til sine og at du er «akseptert» der. Håper du også klarer å overbevise dine. Jeg håper også at du er voksen og moden nok til å ta riktig valg her. Gifter du deg, gifter du deg inn i en ny familie og annen kultur enn det du er vant med. Er du sikker på valget ditt 100%, har reflektert over det, og ønsker å gifte deg med han fordi dere har det genuint bra. Så bør du kanskje sette ned litt foten hjemme, og si at du ønsker å invitere han hjem på middag eller kaffe slik at de kan få et bedre bilde av han. Hvem vet? Kanskje de blir «forelsket» i han også. Det er viktig å ha god kommunikasjon med dine foreldre nå, mer enn noen gang tenker jeg. Slik at de ser at du er moden nok til å ta riktig valg og at han ikke er påvirker deg «dårlig» Du er hverken den første eller den siste som sitter i den situasjonen. Ønsker deg masse lykke til❤️ Anonymkode: a534f...9c3
Gjest Anonym183838382828 Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg er selv døpt katolsk og kommer fra øst-europa, men født her (pappa er muslim fra et annet land) Min mamma og pappa varte dog ikke lenge sammen. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk mann en del år før vi bestemte oss for å gå hver vår vei. Fantastisk mann med gode verdier. Jeg ble aldri kjent med hans foreldre, så her var det motsatt hos oss. Trist å høre at dine foreldre ikke er så «open-minded». Nå vet jeg ikke om dine foreldre er fra øst-europa, men jeg vet generelt at det kan være utfordrende for noen fra den katolske eldre generasjonen å gi slipp på det de har blitt opplært når det gjelder folkegrupper, religioner og kulturforskjeller. Det er også snakk om hva «kommer familie og venner til å si» eller komme med forskjellige skrekkhistorier om muslimske menn som gifter seg med jenter med annen etnisitet. Det er viktig å påpeke at ikke alle menn er like, muslim eller ikke. Fint å høre at mannen har tatt med deg hjem til sine og at du er «akseptert» der. Håper du også klarer å overbevise dine. Jeg håper også at du er voksen og moden nok til å ta riktig valg her. Gifter du deg, gifter du deg inn i en ny familie og annen kultur enn det du er vant med. Er du sikker på valget ditt 100%, har reflektert over det, og ønsker å gifte deg med han fordi dere har det genuint bra. Så bør du kanskje sette ned litt foten hjemme, og si at du ønsker å invitere han hjem på middag eller kaffe slik at de kan få et bedre bilde av han. Hvem vet? Kanskje de blir «forelsket» i han også. Det er viktig å ha god kommunikasjon med dine foreldre nå, mer enn noen gang tenker jeg. Slik at de ser at du er moden nok til å ta riktig valg og at han ikke er påvirker deg «dårlig» Du er hverken den første eller den siste som sitter i den situasjonen. Ønsker deg masse lykke til❤️ Anonymkode: a534f...9c3 Wow, virkelig takk for at du skrev dette. Føler meg virkelig mye tryggere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå