Gå til innhold

SKAL KJØPE LEILIGHET, NOEN HAR DØDD DER, KUNNE DU KJØPT?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja skal selge huset og kjøpe leilighet. Har sett en nå som planmessig er fin, men tidligere eier har dødd der og det er arvinger som selger.

Jeg vet ikke helt, noe i meg sier "slutt å tull", mens en del i meg sier at dette er ekkelt.

Hadde du kunne kjøpt der?

Anonymkode: 1336b...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja skal selge huset og kjøpe leilighet. Har sett en nå som planmessig er fin, men tidligere eier har dødd der og det er arvinger som selger.

Jeg vet ikke helt, noe i meg sier "slutt å tull", mens en del i meg sier at dette er ekkelt.

Er jo folk som har dødd de fleste andre steder 😄

Anonymkode: f41e8...955

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Siden de fleste ønsker å dø hjemme, og en høy andel gjør det, har noen dødd i mange boliger. Det ville ikke bekymret meg.

Anonymkode: 6e5b7...049

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Sånt kan man ikke vite uansett om huset er ett år gammelt, eller 150. Eneste måten å garantere det på er å bygge selv, og derav hadde jeg ikke latt det påvirke valget mitt. :) Kan likegodt ende opp med å stå over denne, kjøpe en annen leilighet, så kan likegodt noen ha gått bort der også, bare at du ikke får greie på det.. 

Anonymkode: ffa5a...e8a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen 👍Ja det er sikkert litt "korka" av meg og tenke sånn.. kanskje sett litt for mye på Åndenes makt 😂

Det er bare det at huset vi bor i nå bygde de vi kjøpte av for mange år siden og jeg vet at ingen har dødd her ihvertfall. 

Jeg får ta en runde i tenke-tanken 💭

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig. Det er helt normalt at folk dør i boligen sin. I boligen vår fant de hu gamle dama i kjelleren. (vi visste ikke dette da vi flyttet inn altså). 

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du kjøper nybygd hus/leilighet så er det ganske sannsynlig at noen har dødd i nesten alle eldre boliger du kan kjøpe

Anonymkode: 8ccbc...17c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ekkelt, tenker kanskje det er en litt barnslig reaksjon.

Alle hus, før eller siden, vil bli hus hvor noen har dødd.

Huset du bor i nå, vil noen dø i en gang, om du kjøper et annet hus, vil noen en gang i fremtiden dø i det huset og.

Det er naturens gang, og helt naturlig. Hvorfor skulle det være ekkelt? Du kjøper jo bare huset, ikke en gravplass.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Det er naturens gang, og helt naturlig. Hvorfor skulle det være ekkelt? Du kjøper jo bare huset, ikke en gravplass.

Ja men tenk om det er SPØKELSER DER!!!!! 😱😱😱😱😱😱😱

• Liker 2
Skrevet

Kan skjønne at du synes det er litt ekkelt å tenke på, men jeg ville ikke latt dette stoppet deg fra å kjøpe. 

Det værste som kan skje er at du får en ekstra samboer 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får du ringe Durek eller sette på Ghostbuster sangen så ordner det seg.

Anonymkode: 803d7...379

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt. Tror ikke på spøkelser eller slike ting. I huset der jeg bodde før hadde noen hengt seg i gangen. Jeg tenkte aldri på det, annet enn at jeg synes litt synd på personen som antagelig var veldig syk og ikke fikk noen hjelp.

Det eneste stedet jeg ikke ville flyttet inn er et hus i nabobyen der det skjedde et ganske tragisk drap. Det gjorde så inntrykk på meg at jeg tror ikke jeg ville greid å bo der uten å tenke på de handlingene og de stakkars menneskene.

Anonymkode: 3acd5...0a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ser at jeg er den eneste som synes det er ekkelt 😂 Det er vel bare det at jeg vet at det ikke har dødd noen her vi bor nå ihvertfall og har bodd her lenge. Huset til bersteforeldrene mine som fremdeles er i familien er nesten 80 år og det er ingen som har dødd der heller. 

Men det var et hus til salgs i nabolaget her og der hadde en av partene som bodde der tatt selvmord og det ble stående usolgt i over et år fordi folk fikk det med seg. Og jeg kunne aldri ha kjøpt hus der jeg visste at folk hadde tatt livet av seg ihvertfall.

Men som sagt, sett litt for mye på hu Lilli med tromma.. Men dureks flytter jo snart til Norge og da tar han sikkert på seg noen oppdrag 😂😂😂

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det hadde ikke plaget meg i det hele tatt. Og det å dø eget hjem er langt ifra uvanlig.

Anonymkode: 5fd2c...c4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe, ser at jeg er den eneste som synes det er ekkelt 😂 

-snip-

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Jeg hadde brydd meg😄🙋🏼‍♀️ om det så var bestemoren min, så hadde jeg fortsatt ikke kjøpt. Begrenser utvalget av boliger selvsagt, men nybygg er uansett mer digg.

Anonymkode: 9560e...cad

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis jeg allerede ved visning hadde tenkt på det, da hadde det vært et irritasjonsmoment. Og det vil man ikke ha der man bor. 

Har bodd i borettslag hvor fem beboere (forskjellige leiligheter) døde i løpet av året jeg bodde der. Og ja, det spøkte der. 

Anonymkode: 82f97...5f4

Skrevet (endret)

Huset vårt er et gammelt fødehus fra 40-tallet. Regner med at mange har dødd her, men det plager ikke oss i hverdagen. Jeg føler ofte det er en katt her, men ikke noen andre. 😅

Endret av MariaIsabel
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vinterferie?

Bare fordi noen dør der betyr det ikke at de går igjen. Det kan være noen som er ekstra knyttet til stedet, men døde på eldrehjem eller på et annet vis, utenfor boligens vegger.

Anonymkode: f41e8...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får du ringe Durek eller sette på Ghostbuster sangen så ordner det seg.

Anonymkode: 803d7...379

Tror det er verre å ha Durek på besøk enn spøkelser for å være ærlig.

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...