Gå til innhold

Tvangshandlinger Zoloft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg går på zoloft først og fremst grunnet depresjon og angst, men disse skal(kan?) også hjelpe til med å roe tvangen. 

Nå har jeg stått på zoloft i 3 uker, men merker ingen bedring på tvangen, bare på det andre. 

Er det noen andre som har gått på zoloft for å bedre tvang? Hvor lang tid tok det for deg før det hjalp?

Anonymkode: 78515...d20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått på zoloft i 6 uker for angst, men både angst og ocd har blitt verre. Men tenker det tar tid å bli bedre, legen mente vi kunne vurdere virkning først etter 3 mnd.

Anonymkode: 73099...40c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har stått på zoloft i 6 uker for angst, men både angst og ocd har blitt verre. Men tenker det tar tid å bli bedre, legen mente vi kunne vurdere virkning først etter 3 mnd.

Ja, akkurat, tvangen har blitt verre her også, og tilført mye flere handlinger.

Så lenge som 3 måneder, ja. Behandleren "min" har ikke sagt noe om tvangen, bare at jeg ville merke bedring på angst og depresjon etterhvert som vi økte dosen, og det stemmer jo. Helt flat, frem til set kommer til tvangen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, akkurat, tvangen har blitt verre her også, og tilført mye flere handlinger.

Så lenge som 3 måneder, ja. Behandleren "min" har ikke sagt noe om tvangen, bare at jeg ville merke bedring på angst og depresjon etterhvert som vi økte dosen, og det stemmer jo. Helt flat, frem til set kommer til tvangen.

Ts

Jeg tror fordi jeg opplever økt angst, så utfører jeg tvangshandlinger for å dempe uroen. Men har lest at det er vanlig i startfasen og at det til noen kan ta lang tid før man blir bedre. Så jeg har troen trodd en litt slitsom periode!

AnonymBruker
Skrevet

Tross en slitsom periode skulle det stå!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror fordi jeg opplever økt angst, så utfører jeg tvangshandlinger for å dempe uroen. Men har lest at det er vanlig i startfasen og at det til noen kan ta lang tid før man blir bedre. Så jeg har troen trodd en litt slitsom periode!

Huff, får ringe i morgen. Kan ikke gå slik som dette. Fikk panikk og ble ordentlig engstelig fordi samboer la sammen klær idag, og han la det ikke i riktig rekkefølge. 

De sier at eksponering er bra, men det her går faktisk ikke..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Går selv på zoloft siden sept i fjor.  Fikk økt angst det første ukene, men holdt ut, og det gikk over mer og mer. Skikkelig full virkning etter 5,5 mnd. Men kjendte allerede god virkning etter noen uker. Så og si angstfri nå

Anonymkode: 3a98e...eef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går selv på zoloft siden sept i fjor.  Fikk økt angst det første ukene, men holdt ut, og det gikk over mer og mer. Skikkelig full virkning etter 5,5 mnd. Men kjendte allerede god virkning etter noen uker. Så og si angstfri nå

Og ja, kan godt være det virker inn på ocd, da den «flater ut» følelsene. Jeg føler meg ikke i nærheten av hvor stresset jeg var før

Skrevet

Utviklet alvorlig aggressiv OCD og det tok over et halvt år før zoloften virket…

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere, skjønner at jeg bare må stålsette meg når det kommer til tvangen.

God bedring til oss alle...!

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...