AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Flere kunder reagerer på innpåslitne selgere i undertøysbutikken Change Lingerie. Kjeden kaller det for «positiv dominans». https://www.aftenposten.no/norge/i/8Jn3RG/i-undertoeysbutikken-change-lingerie-skal-de-ansatte-positivt-dominere-kundene-sine En ting er å spørre "kan jeg hjelpe deg med noe?" Men her har selgerne fått beskjed om å ikke komme med ja/nei-spørsmål for det gir kunden mulighet til å si nei. Selgerne får beskjed om å ikke gi seg selv etter kunden har sagt nei. Nå sier eieren at de har svært høy kundetilfredshet(8,9 av 10) så mulig ting ikke er så ille som det blir fremstilt i artikkelen. Men selv holder jeg meg unne butikker med aggressive selgere. Anonymkode: 569cc...b40 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Haaater det, vil gå å kikke i fred Anonymkode: 459eb...17b 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flere kunder reagerer på innpåslitne selgere i undertøysbutikken Change Lingerie. Kjeden kaller det for «positiv dominans». https://www.aftenposten.no/norge/i/8Jn3RG/i-undertoeysbutikken-change-lingerie-skal-de-ansatte-positivt-dominere-kundene-sine En ting er å spørre "kan jeg hjelpe deg med noe?" Men her har selgerne fått beskjed om å ikke komme med ja/nei-spørsmål for det gir kunden mulighet til å si nei. Selgerne får beskjed om å ikke gi seg selv etter kunden har sagt nei. Nå sier eieren at de har svært høy kundetilfredshet(8,9 av 10) så mulig ting ikke er så ille som det blir fremstilt i artikkelen. Men selv holder jeg meg unne butikker med aggressive selgere. Anonymkode: 569cc...b40 Høres fryktelig slitsomt ut. Heldigvis pleier betjeningen på "mine" Change-butikker la meg få kikke i fred om jeg vil det, men da gjelder det å for all del ikke se ut som jeg lurer på noe, for de benytter enhver sjanse. Anonymkode: 6f81a...ee7 2 2
Dried Mangoliano Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Liker ikke akkurat pågående selgere, nei, så det er nok noen land jeg ikke drar tilbake til. Minner meg om gateselgeren i Roma som tok tak i armen min og prøvde å knyte på meg et armbånd.. Måtte jo omtrent ta i bruk selvforsvarsteknikker for å rive meg løs 😁 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 1 minutt siden, Dried Mangoliano said: Liker ikke akkurat pågående selgere, nei, så det er nok noen land jeg ikke drar tilbake til. Minner meg om gateselgeren i Roma som tok tak i armen min og prøvde å knyte på meg et armbånd.. Måtte jo omtrent ta i bruk selvforsvarsteknikker for å rive meg løs 😁 For 20 år siden var jeg i Tyrkia og husker butikker hvor de solgt falske merkeklær. Svært aggressive selgere som alle ville ha deg inni butikken deres. Dro aldri tilbake tid. Det ble for slitsomt for min del. Anonymkode: 569cc...b40 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Synes det er vanskelig å si nei til selgere, men kan ikke si at jeg har følt meg presset til noe på change. Anonymkode: 99fd9...e95 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Altså hva slags jævla dumskapens dummeste opplegg skal dette bety for noe? Dette er en såkalt undertøysbutikk som krever at de ansatte skal stå utafor butikken og nærmest tvinge deg inn og ikke minst klenge seg innpå dine valg som kunde for hva du ønsker og kjøpe og ikke kjøpe. Nå legger jeg ut dette tåpelige innlegget sånn at dere kan spre ordet. Faen ikke om noen skal få tvinge meg til og kjøpe noe jeg ikke vil ha allikevel. Snakk om og være så hinsides jævla desperate?! En telefon selger snakker ikke engang slik til kunden. Hva grådighet gjør med mennesker. Regner med at dissd går konkurs slik som de fleste gjør om dagen. Så får de takke sjefen for sine desperate forsøk på og få deg til og kjøpe undertøy. si faen meg NEI hvis noen gjør noe så hinsides frekt asss. Frekkhetens nådegave spør du meg !!!!!!!! https://www.aftenposten.no/norge/i/8Jn3RG/i-undertoeysbutikken-change-lingerie-skal-de-ansatte-positivt-dominere-kundene-sine Anonymkode: 19d8a...11e 3 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Kan ikke fordra det. Jobbet på en butikk hvor de hadde samme policy, vi fikk kjeft av ledelsen om de så oss la en kunde være i fred mer enn 10 sekunder. Uansett hvor tydelig kunden var på at de ønsket å kikke i fred, måtte vi blande oss, enten ved å stille spørsmål, kommentere på det de så på, eller min personlige favoritt, foreslå andre ting som «ville være såååå bra» sammen med det kunden kikket på. For ikke å snakke om mersalg i kassen, vi var pålagt å prøve å selge tre ekstra ting før vi kunne ta betalt. Etter min erfaring var det en bitteliten håndfull kunder som responderte svært bra på dette, men de fleste fant det mest slitsomt, og ofte følte jeg nærmest at jeg trakasserte kundene. Anonymkode: dae28...5ba 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 Takk for advarselen. Da blir det å gå ekstra langt unna min lokale Change. Hvilke psykopater er det som bestemmer at dette er en «lur» strategi? Anonymkode: a6c53...674 10 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 Skygger unna sånne selgere og butikker. Sånn skremmer man folk til å bare bruke nettbutikk. RIP Change. Anonymkode: 42e02...27d 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 Akkurat når det gjelder Change handler jeg kun i en butikk, og bare når en bestemt ansatt er på jobb og er ledig. Hun er bare helt fantastisk. Man føler seg ikke presset til å kjøpe selv etter å ha prøvd 7-8 bher. Hun er like blid og sier f.eks at de venter inn nye modeller om ei uke, kom tilbake da, så finner vi noe som passer. Anonymkode: 58a61...7e4 4
Kniv & gaffel Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 Aggressive selgere er noe herk uansett bransje. Kanskje gir jeg etter for masing der og da for å få fred, men da kommer jeg sjeldent eller aldri tilbake til butikken senere. Jeg skjønner ikke hvorfor noen butikker driver med dette. Det må jo på sikt føre til redusert salg? Misfornøyde kunder kommer sjeldent tilbake for å handle mer. I tillegg går rykter og folkesnakk fort hvis noen har dårlige erfaringer med en butikk. Angående Change har jeg blandet erfaring. Det hender jeg er innom, men da prøver å være tydelig på hva jeg ser etter. Det kan være vanskelig å gå inn til dem bare for å kikke uten å skulle handle. De er en av få butikkkjeder som selger BH i min størrelse, men jeg synes kvaliteten og passformen er dårlig. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 Jeg har vært på Change noen ganger, men heldigvis ikke merket noe til dette. Det er nok de færreste ansatte som orker å følge åpenbart urimelige føringer fra ledelsen i det daglige. Anonymkode: 85965...ab0 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 21 minutter siden, Kniv & gaffel said: Aggressive selgere er noe herk uansett bransje. Kanskje gir jeg etter for masing der og da for å få fred, men da kommer jeg sjeldent eller aldri tilbake til butikken senere. Jeg skjønner ikke hvorfor noen butikker driver med dette. Det må jo på sikt føre til redusert salg? Misfornøyde kunder kommer sjeldent tilbake for å handle mer. I tillegg går rykter og folkesnakk fort hvis noen har dårlige erfaringer med en butikk. Det tenker jeg også at dette med aggressive selgere er en kortsiktig strategi. Man tjener mer på kort sikt, men man skremmer også kunder fra å komme tilbake. De fleste liker å handle i fred og ro og ingen liker å bli presset til å kjøpe noe man egentlig ikke ville ha. Anonymkode: 569cc...b40 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 Husker jeg var litt desperat etter å finne en god ammebh etter at puppene plutselig ble tre størrelser større etter fødsel. Midtvinters, svigermor passet en gretten baby mens jeg skulle skyndte meg å finne første og beste. Svettet som en gris, med postpartum-kropp. Det siste jeg ønsket var en ansatt inn i prøverommet. Men det fikk jeg. Det var så ubehagelig at jeg fortsatt har litt blanda følelser til den butikken. Bestiller truser fra dem på nettet Anonymkode: 04209...8fc 2 1
Bålkaffe Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 Fuck no. Når jeg lurer på noe, så finner jeg de som jobber der. Jeg hilser på de når jeg passerer de. Vil jeg gå i fred, så vil jeg gå i fred. Kommer det da noen som bruker denne taktikken beskrevet her rømmer jeg butikken uten å kjøpe en dritt, jeg hater å bli pressa sånn og stikker fortere enn de får sukk for seg. 2 1
Kniv & gaffel Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 I en tid hvor fysiske butikker sliter, burde det virkelig være i butikkjedenes interesse å behandle kundene best mulig og ikke drive med slik "dominering" som skremmer folk. Jeg vil gjerne ha mulighet til å oppsøke fysiske butikker, og ikke bare handle på nett, men da må jeg også få lov til å se på varene i fred. Håper at slike artikler som i tråden her gir mer oppmerksomhet om saken. 2
BobbySocks Skrevet 4. mars 2024 #18 Skrevet 4. mars 2024 Var der en gang, aldri mer. Grusom metode og nekter å tro de får mersalg på den. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #19 Skrevet 4. mars 2024 Å ikke stiller kunder ja/nei-spørsmål, men skape dialog er svært vanlig - og nødvendig. Det handler jo om å ivareta kunden, og især i enbutikk hvor noen kanskje blir sjenerte grunnet tematikk(ref change, kondomeriet etc) vil det være viktig for mange å bli invitert inn en samtale om hva de ønsker. Jeg er rett og slett uenig med mange her og synes gode selgere er gull verdt. Jeg er ikke selger selv, men liker generelt folk som brenner for jobben sin. Anonymkode: 60763...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #20 Skrevet 4. mars 2024 Hvis de hadde gjort det med meg etter jeg sier at jeg ikke vil ha hjelp hadde jeg nok blitt fristet med å fortelle den ansatta at hvis h*n ikke gir faen så blir det juling. Anonymkode: 13e35...135 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå