AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Jeg skal gifte meg med en mann som har vært gift før. De var gift i 17 år og sammen noen år før det. Men, altså dere som har/skal gifte dere med en som har vært gift før: Hvordan ble dere tatt i mot av svigerfamilien? Jeg er blitt tatt greit imot, men selv etter å ha vært sammen i snart seks år (Han var skilt da jeg traff han) så føler jeg ikke at de er familie. Alt er veldig overflødisk. Han har kuttet kontakten med en bror pga noe han gjorde mot oss som var rett og slett slemt. Dette snakkes ikke om da jeg er tilstede, kun da han er alene med de. Det er trist syntes jeg da jeg syntes det var så fint å treffe en mann med stor familie. Min tidligere mann hadde ingen familie. Jeg gledet meg virkelig til en stor familie, men jeg føler meg på en måte utelatt. De første årene tok de seg egentlig ikke bry til å bli kjent med meg, tror ikke de tok forholdet på alvor. Hadde jeg vært et hespetre hadde jeg skjønt det, men jeg er en helt vanlig person med omsorg for de rundt meg. Eneste jeg føler virkelig liker meg, er svigerfar og ene søsteren hans selv om også søsteren til en viss grad er reservert. Føler du at de er din familie? Eller føler du litt som jeg, at du er nr. to? Anonymkode: 09999...571 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Alt her avhenger av om det er barn i bildet, og hvordan du har knyttet deg til dem. Anonymkode: 8a7d1...4ac
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 Har du forsøkt å kommunisere ditt ønske til svigerfamilien? Ring eller send en melding og vær ærlig om at du ønsker en tettere kontakt. Anonymkode: 674df...d90 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Du er jo ganske ny da. Gi det noen år. Anonymkode: 6545e...00e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du forsøkt å kommunisere ditt ønske til svigerfamilien? Ring eller send en melding og vær ærlig om at du ønsker en tettere kontakt. Anonymkode: 674df...d90 Jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det? De er jo som de er, og jeg ønsker ikke tvinge meg på noen. De er veldig konfliktsky og ville nok stilt seg totalt uforstående hvis jeg ytret et slik ønske. Anonymkode: 09999...571 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er jo ganske ny da. Gi det noen år. Anonymkode: 6545e...00e Er man fortsatt ny etter nesten seks år? Anonymkode: 09999...571 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 Ja elsker svigerfamilien min. Har bedre kjemi med de enn eksen hans hadde så det har nok en del å si 😊 Føles fullt og helt som min familie, og det skjedde ganske fort. Anonymkode: b69e8...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det? De er jo som de er, og jeg ønsker ikke tvinge meg på noen. De er veldig konfliktsky og ville nok stilt seg totalt uforstående hvis jeg ytret et slik ønske. Anonymkode: 09999...571 Hvis du ikke kommuniserer ditt ønske til dem så vil jo ingenting forandres. De er ikke tankelesere. For alt du vet tror de at du ikke liker dem. Bare skriv en melding og skriv det du skrev her. Vær ærlig og vis deg sårbar, det gjør det lettere for dem å komme deg i møte. Du kan også gjerne komme med et konkret forslag til en aktivitet dere kan gjøre sammen, gå tur, spise middag, gå på teater e.l. Anonymkode: 674df...d90 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 Også gift med en som har vært gift før. Familien er hyggelige men ikke veldig tette. Jeg var som deg gledet meg til stor familie men det hjelper jo ikke når de ikke er interessert. Vi har nå vært sammen i mange år og jeg forstår at det er sånn denne familien er, har ikke noe med tidligere forhold å gjøre. Tvert i mot så er de mye mer begeistret for meg en eksen ( god grunn) likevel inviterer de ikke. Men hvis jeg ber kommer alle hver gang.. merkelig. Tror du ikke skal ta det personlig. Anonymkode: 808cf...ef9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Jeg var i nesten ti år med en mann som hadde vært gift før meg. Det tok noen år før folket hans sluttet å være reservert ovenfor meg. Nesten 4 før de plukket ned nummeret til hans første. Anonymkode: 7ddba...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er man fortsatt ny etter nesten seks år? Anonymkode: 09999...571 Når den de sammenligner med er på over 20, så ja. Anonymkode: 6545e...00e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når den de sammenligner med er på over 20, så ja. Anonymkode: 6545e...00e Ok, visste ikke det måtte sammenliknes når det kom nye til i familien. Anonymkode: 09999...571 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 Noen familier er bare ikke spesielt hjertelige. Jeg har en sånn på ene siden. Fine folk, for all del, men ikke akkurat verdens mest sammensveisa og sosiale gjeng. Jeg har ikke et spesielt tett forhold hverken til tanter eller onkler eller søskenbarn på den siden, vi ses i konfirmasjoner og begravelset og det er litt det, på en måte. Så det spørs jo litt hvordan de er da. Jeg ser du ikke liker å bli sammenlignet, men noen koner nummer to må nok leve litt med det. Om de elsket eksen så kan du slite litt med å nå inn, og leve opp til det. Besteforeldre og slekt kan også oppleve litt sorg ved skilsmisse. Anonymkode: e5787...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 Etter å ha hatt en svigerdatter som en del av familien i mange år, så vil de fleste være veldig reserverte i lang tid. Det er noe med å være først, der de tror det er varig. De har bygget en relasjon som blir revet bort, uten at de er en del av det valget. Det er noe annet når noen andre har hatt rollen før, og man også ser at det plutselig en dag kan være slutt. Da er det naturlig å i ikke bli for engasjert. Kanskje det går seg til, kanskje ikke. Anonymkode: dcf10...115 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå