Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder en sak der jeg har lagt ut noe for salg, der en dame vant budrunden. Vi tok resten på pm, der hun stilte spm om varen og hvorvidt den kunne klappes sammes for at det skulle bli lettere mtp frakt. Jeg svarte at jeg ikke visste.

Deretter hørte jeg ikke noe mer fra henne. Dette var rundt kl 20 på kvelden ca. Hørte ingenting fra henne dagen etter heller, så til slutt antok jeg at hun var en av mange useriøse kjøpere. Man opplever jo dette hveeeer gang man prøver å få solgt noe. 

Så derfor valgte jeg å legge ut varen på nytt. Da kommer hun plutselig å kommenterer på innlegget, og lager et voldsomt rabalder pga at hun mener det er hun som har krav på varen, ettersom at hun vant budrunden dagen før. Prøvde å forklare henne hvordan jeg tolket stillheten hennes, og da kom det masse unskyldninger om at hun hadde småe barn, satt ikke på nett 24/7 osv osv. DET er forståelig, men alle disse årsakene kunne hun ha informert meg om i én melding istedenfor å la vær å svare. 
I mitt hode lar man det ikke gå flere timer før man tar et salg videre når man har startet en dialog rundt det. Nå er jo varen solgt til noen andre, men jeg sitter her med en krangelfant som overhodet ikke vil gi seg.  Det skal også nevnes at jeg kontaktet admin i den aktuelle gruppen, forklarte situasjonen og fikk medhold før jeg solgte videre. 

men HVA kan jeg da evnt slå i bordet med for å få slutt på den gnaginga hennes? Jeg finner ikke noe om lover og regler om akkurat et sånt tilfelle.  Bare at et salg er bindende for begge parter, men hvor lenge skal en selger måtte vente før det er innafor å selge til noen andre når kjøper «ghoster» i mange timer?

Anonymkode: 86a5e...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge ventet du? I innlegget ditt står seg først at du ikke hørte noe samme fag eller dagen etter, og lenger nede at hun vant budrunden dagen før. 

Jeg ville nok ventet 24 timer i det minste. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (22 minutter siden):

Hvor lenge ventet du? I innlegget ditt står seg først at du ikke hørte noe samme fag eller dagen etter, og lenger nede at hun vant budrunden dagen før. 

Jeg ville nok ventet 24 timer i det minste. 

Ja altså, hun vant budrunden, tok kontakt en liten stund etterpå, så vi hadde jo kontakt samme dag. Hun spurte hvor varen kunne hentes, om varen kunne tas fra hverandre, der jeg svarte at jeg ikke trodde det. Etter det ble det stille. Så vi gjorde ingen avtale om NÅR hun skulle hente varen, hun fikk bare adressen. Men så svarte hun ikke mer utover det. 

-ts 

Skrevet

Men hvor lenge etterpå la du varen ut på nytt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja altså, hun vant budrunden, tok kontakt en liten stund etterpå, så vi hadde jo kontakt samme dag. Hun spurte hvor varen kunne hentes, om varen kunne tas fra hverandre, der jeg svarte at jeg ikke trodde det. Etter det ble det stille. Så vi gjorde ingen avtale om NÅR hun skulle hente varen, hun fikk bare adressen. Men så svarte hun ikke mer utover det. 

-ts 

Men spurte du henne noe ner da? F.eks er det vanlig å skrive: "Skal du fremdeles ha varen. Hvis jeg ikke hører noe mer fra deg innen xxx selger jeg til en annen."

Folk hqr faktisk et liv utenom så bare noen timer eller en dags taushet er ikke nok for å tro at kjøper har trukket seg. Så skjønner veldig at hun reagerer.

Anonymkode: e3220...52b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...