AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Datteren min er nå blitt 4 mnd og jeg fikk ikke til å amme lengre etter 2 mnd pga jeg fikk brystbetennelse og datteren min måtte få morsmelkerstatning på flaske da noe jeg angrer bittert på😞 ble anbefalt fra helsestasjonen å gi henne mme på flaske siden jeg var så syk, men da foretrakk hun kun flaske og jeg kunne såvidt amme henne, og jeg pumpet i ukesvis for å prøve alt jeg kunne å legge henne til til ingen nytte. Jeg har så lyst å få til å amme, og fått så dårlig hjelp fra helsesøster som bare ber meg gi opp. Har hørt om noe som heter hjelpebryst, noen med erfaring? Og er det for sent å fortsette å prøve nå som hun er blitt 4 mnd og jeg såvidt får klemt ut noen dråper av puppen? Er det mulighet for at hun kan gå tilbake til pupp/bli ammet og at jeg kan få opp melkeproduksjonen igjen? Anonymkode: 4ff5f...f23 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Sjekk Ammehjelpsgruppen på Facebook Anonymkode: 6b100...059 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Hvorfor slutte å amme med brystbetennelse? Ikke slemt ment, jeg bare lurer. Jeg hadde også det da baby var 4 uker, med over 200 i CRP men jeg fikk sterk oppfordring av lege til å fortsette amming Anonymkode: 0f308...6fc
våren14 Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Kontakt en ammehjelper! Kort fortalt: Nei, det er ikke for sent. Men krever selvsagt litt innsats Men amming kan pågå i mange år fremover, så det kan være verdt litt innsats! Les litt her feks: https://ammehjelpen.no/relaktasjon/ 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor slutte å amme med brystbetennelse? Ikke slemt ment, jeg bare lurer. Jeg hadde også det da baby var 4 uker, med over 200 i CRP men jeg fikk sterk oppfordring av lege til å fortsette amming Anonymkode: 0f308...6fc Det tettet seg, så melka kom ikke godt nok ut - misfornøyd baby som ikke fikk i seg nok melk og jeg måtte få tak i den nesesprayen som skulle hjelpe å drive ut melka - helsestasjonen ba meg om å kun gi flaske pga hvor syk jeg var og at hun ikke fikk i seg nok, føltes så håpløst ut der og da😞 Anonymkode: 4ff5f...f23
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 våren14 skrev (1 time siden): Kontakt en ammehjelper! Kort fortalt: Nei, det er ikke for sent. Men krever selvsagt litt innsats Men amming kan pågå i mange år fremover, så det kan være verdt litt innsats! Les litt her feks: https://ammehjelpen.no/relaktasjon/ Det skal jeg gjøre! Godt å høre det ikke er for sent🙌 Anonymkode: 4ff5f...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå