Gå til innhold

På vei til å bli utbrent..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har holdt et voldsomt tempo de siste årene. Mye jobb, skole og nå sykdom i nær familie. 
Jeg er så utrolig sliten. Ikke slik at en god natt søvn hjelper. Våkner mange ganger om natten og ligger og tenker og bekymrer meg. Stikk motsatt av slik jeg pleier å være. Går med en klump i halsen, og gråter når jeg er alene. Svimmel og har mest lyst til å krølle meg sammen og sove. Rømme fra alt.

Terskelen for å gå til legen er høy. Jeg er en person som har høy arbeidsmoral, og er kjent for å stå på. Redd legen ikke forstår. Og føler det er et nederlag om jeg skal fortelle hvordan jeg har det.

Anonymkode: 7d114...0a0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen. Bytt lege om du ikke vil gå til den du har.

Anonymkode: 3ad44...0aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har holdt et voldsomt tempo de siste årene. Mye jobb, skole og nå sykdom i nær familie. 
Jeg er så utrolig sliten. Ikke slik at en god natt søvn hjelper. Våkner mange ganger om natten og ligger og tenker og bekymrer meg. Stikk motsatt av slik jeg pleier å være. Går med en klump i halsen, og gråter når jeg er alene. Svimmel og har mest lyst til å krølle meg sammen og sove. Rømme fra alt.

Terskelen for å gå til legen er høy. Jeg er en person som har høy arbeidsmoral, og er kjent for å stå på. Redd legen ikke forstår. Og føler det er et nederlag om jeg skal fortelle hvordan jeg har det.

Gå til legen! Å bli ordentlig utbrent unner jeg ingen. Om du gjør grep nå kan du slippe unna med måneder med sykemelding eller andre tiltak, kjører du på videre kan du ende opp utenfor arbeidslivet og det sosiale livet i flere år. Jeg ble så dårlig at jeg fortsatt, tre år etter smellen, får flashbacks og blir livredd når jeg kjenner symptomer som minner om utbrentheten. Det er også først nå jeg er tilbake i full jobb. Vær så snill og sett helsa di først. Det er jo de med høy arbeidsmoral og evnen til å presse seg til det ytterste som blir utbrente, så det er ikke noe nytt for legen. 
Svelg stoltheten og sett deg selv først nå ❤️

Anonymkode: 8dfe1...fff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette må du bare legge til side og gå til legen, enkelt og greit. 

Anonymkode: 9f354...bde

AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktigst; å oppretteholde selvbildet som "en med høy arbeidsmoral og som står på" eller helsa?

Gå til legen!

Anonymkode: 177b5...f25

AnonymBruker
Skrevet

Ja-mennesker erl blandt dem som er mest sårbare for utbrendthet. 

Opplevde å bli utbrendt på begynnelsen av 80 talet, og før noen hadde satt navn på problemet. Husbygging, sykdom i sykdom i familien, høyt arbeidspress, var utslagsgivende. for at ein møtte veggen som det ble sagt på den tiden.  Mange  yngre menn  møtte veggen etter lange dager på jobben, husbygging, og ene-, forsørgeransvar. Presset ble  rett og slett for høyt over lang tid, og energien ble  oppbrukt, og vilkårene for å få inngangsbill. til egen bolig var langt mer krevende både fysisk / psykisk en idag. 

Begynte med at ein var konstant stresset,og tankene begynte å kværne i hode etter ein hadde lagd seg om kveldene, og fekk omsider søvnvansker, og depresjonen kom snikendes, og en ubesktriveleg opplevelse. 

Anonymkode: 7fefd...801

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...