Gå til innhold

Frossen frukt/smoothie mix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at man skal koke fryste bær som ikke er norske før man bruker de i feks smoothie. Gjelder det feks tropisk frukt også tro? Har en smoothie mix med ananas, mango banan osv. 

Anonymkode: ff362...01e

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har kjøpt den i norsk dagligvare trenger du ikke det så fremst det ikke står noe på pakken da.

Anonymkode: ca99b...45d

AnonymBruker
Skrevet

Fullt av insekter og insektdeler i frosne bær/frukt. Slik at du VET det.

Anonymkode: b9350...e93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Lager smoothie med frossen frukt og bær hver dag.

Anonymkode: a7834...005

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mer proteiner, da🤷‍♀️ Insekter er ikke farlig. Burde strengt tatt ikke være overraskende at man kan finne insekter i frukt, grønnsaker og bær. De vokser tross alt (som regel, iallfall) utendørs. 

Anonymkode: cbeb3...65a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Les på posene. Alle jeg har sett med diverse bær, står det at de skal varmebehandles først. På feks fryste mangobiter, står det ikke. 

Anonymkode: 48ad6...99a

Skrevet

Det er vel å forvente at hygienen på anleggene hvor mango, banan og ananas skrelles før de kuttes i biter og fryses er så god at koking er unødvenig ;)

Bær skrelles ikke og det har vært tilfeller av e-colibakterier i frosne bær, derav anbefalingen om å koke i et minutt før bruk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke noe mer enn de insektene eller insektdelene som følger med når du plukker bær ute i skogen eller fra egen hage. Hva tror du skjer om man får en insektfot i smoothien egentlig? Så utrolig sært å være hysterisk for noe som alle får i seg og som er helt ufarlig. 

Anonymkode: e74db...4ac

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...