Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nye fronter.

Anonymkode: 26920...895

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det vil gå bra. I verste fall så må dere bruke remse med glassfiberremse. 

Anonymkode: f3cf6...7ab

Skrevet

Å fylle en såpass dyp og stor profil tror jeg er nærmest umulig å få pent. Men om du før sparkling fyller utskjæringen med noe livløst og sparkler til slutt kan det nok bli rimelig bra. 

Om man kjøper tynne lister eller annet tilsvarende (som ikke er naturlig treverk) og limer det fast i gropa, venter til det tørker og toppsparkler blir det mye mindre å fylle med sparkel. Brukes treverk for å fylle gropa vil det kunne endres med luftfuktighet og sprekke opp på vinteren. Dødt materiale beveger seg ikke så mye.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ja, men det er mye jobb.  Ser du også tenker legge tapet og lakke, det er også MYE jobb. 

Du bør vaske med veldig kraftig kraftvask i flere runder først, så gå over med sandpapir for å få ett grovere underlag, deretter heftgrunn, før flere lag sparkel i tynne strøk. Jeg ville ha pusset over hele fronten med sandpapir med stor overflate mellom hvert lag sparkel, for å forhindre at det bygger seg opp ett tykt lag på de delene av frontene som ikke skal fylles. 
Vær spesielt nøye med avrunding av kantene, og at det ikke legger seg for mye der, da kan det bli trøblete få lukket skapene. 
Jeg ville nok heller gått for kontaktplast enn tapet over, det er mye lettere å få fint rundt kantene. Å legge tapet rundt kantene er en enormt stor pirkejobb for å ikke få synlig skjøter eller bulker. Med kontaktplast så kan du kanskje klare velge farge som gjør at du slipper unna lakk. 

Jeg ville beregnet flere timer effektivt arbeid pr front, pluss tørketid. Du kommer neppe under 4-6 timer pr front for å få det pent. 

Anonymkode: a1a97...850

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke bra. Jeg gjorde det og kjøkkendørene ble ødelagt. Jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: 163fa...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...