AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Del Skrevet 3. mars 2024 Mulig det bare er jeg som er litt rar her. Jeg er lite glad i sterke ting, som chili osv. Synes det bare brenner i munnen, uten å gjøre noe positivt for et måltid. Men jeg elsker wasabinøtter! Det jeg stusser på mens jeg spiser det, er at jeg ikke får den brennende følelsen i munnen, men det kiler oppi nesa. Hva kommer dette av? Er det noe eget med wasabi i forhold til andre sterke ting? Eller er det bare jeg som opplever dette?😅 Anonymkode: caa17...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Del Skrevet 4. mars 2024 Det er pepperrot og ikke wasavi,derfor.Wasabi er dyrt. Anonymkode: 4ded3...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perl Skrevet 4. mars 2024 #3 Del Skrevet 4. mars 2024 Det er helt normalt. Wasabi er ikke sterkt på samme måte som chili osv, da det ikke inneholder kapsaicin. Det er nærmere sennep og pepperrot fordi det inneholder allyl isothiocyanate (usikker hva det heter på norsk). Ren, ordentlig fersk wasabi gir ofte ikke så mye kil i nesen heller. Som Anonym over sa er det ofte pepperrot som blir brukt, og det gir ofte mer riv i nesen enn ren wasabi. Første gang jeg spiste ordentlig fersk wasabi ble jeg også overrasket over hvor lite det rev i nesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå