AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Vi skal pusse opp en sokkelleilighet som er i grei teknisk stand, men den trenger sårt en overhaling av gulv og vegger, som er ganske utdatert. På stue, kjøkken og soverom er det ikke verre enn å skifte gulv og male vegger, så vi skulle gjerne hatt inspirasjon til det. Kjøkkeninnredningen bør skiftes ut, så planen er å finne noe greit brukt og eventuelt male og skifte håndtak. Når det kommer til farger vil jeg gjerne ha noe lyst og tidløst. Har bodd i sokkelleilighet før, hvor veggene var midnattsblå og det syntes jeg var alt for dunkelt. Men hvordan bruker man lyse farger uten at det blir veldig sterilt? 😅 Veggen bak kjøkkeninnredningen er dekket av lite vakre fliser, de er mønstrete og spygrønne. Noen tips til hva som går an å gjøre her? Male over flis kanskje? Badet er også greit teknisk sett, men skulle hatt et nytt servantskap og noen strøk våtromsmaling. Lurer på om noen har gode tips? Og eventuelt instagramkontoer vi kan hente inspirasjon fra, der det bare har blitt gjort lett oppussing? Finner stort sett kun totalrenoveringer når jeg søker og det har vi ikke plass til i budsjettet vårt 😊 Anonymkode: 6d596...d14
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Skal dere bo der selv eller leie ut? Anonymkode: b134a...1b2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal dere bo der selv eller leie ut? Anonymkode: b134a...1b2 Leie ut Så vi tenker ikke å gå all in og kjøpe dyr parkett eller noe sånt, men vi vil jo at det skal bli et trivelig sted å bo. Anonymkode: 6d596...d14
Diamant20 Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Av inspirasjon ville jeg bare sett på interiørkontoer. Enig i at det er lurt med lyse farger, for å unngå at alt er beige og hvit går det kanskje an å male en vegg i lysegrønn, lyseblå eller noe? Mindre rom kan man jo vurdere å male hele rommet i en lys farge, også ha de store rommene som er mest jobb å male om i de mest nøytrale fargene. Jeg ville også passet på at fargene passer ganske fint sammen, sånn at det blir en slags helhet. Hvis dere skal bytte ut kjøkkenet og selve kjøkkenet er nøytralt går det jo an å ha litt farge på veggene, med en eller annen lys farge.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Diamant20 skrev (8 timer siden): Av inspirasjon ville jeg bare sett på interiørkontoer. Enig i at det er lurt med lyse farger, for å unngå at alt er beige og hvit går det kanskje an å male en vegg i lysegrønn, lyseblå eller noe? Mindre rom kan man jo vurdere å male hele rommet i en lys farge, også ha de store rommene som er mest jobb å male om i de mest nøytrale fargene. Jeg ville også passet på at fargene passer ganske fint sammen, sånn at det blir en slags helhet. Hvis dere skal bytte ut kjøkkenet og selve kjøkkenet er nøytralt går det jo an å ha litt farge på veggene, med en eller annen lys farge. Takk Problemet er at jeg sliter med å finne relevante oppussingskontoer. Alt jeg finner er totalrenoverte greier når jeg søker på oppussing, og det er ikke helt passende for vår del. Anonymkode: 6d596...d14
Diamant20 Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk Problemet er at jeg sliter med å finne relevante oppussingskontoer. Alt jeg finner er totalrenoverte greier når jeg søker på oppussing, og det er ikke helt passende for vår del. Anonymkode: 6d596...d14 Jeg ville bare sett på alle kontoer du liker, om dere ikke skal totalrenovere kan man jo hente tips fra kontoene likevel. Og en del har også interiørkontoer som ikke handler så mye om oppussing, men er ren interiørinspirasjon😊
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 19.33): Leie ut Så vi tenker ikke å gå all in og kjøpe dyr parkett eller noe sånt, men vi vil jo at det skal bli et trivelig sted å bo. Anonymkode: 6d596...d14 Ville lagt ett slitesterkt laminatgulv. Lett å vaske og tåler masse. Det ser også renere ut. Til vegg ville jeg valgt en varm lys grønn. Det er behagelig og passer det meste. Om flisene på kjøkkenet er i god stand ville jeg malt dem. Anonymkode: 1529d...e0e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå