Gå til innhold

Speedating-event Mars & Venus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært på Mars & Venus sine Speeddating-eventer? Og kan si noe om hvordan det var.. møtte du noen du fortsatte å holde kontakten med?

Anonymkode: 2b70d...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært (er kvinne). Jeg synes det var kjedelig. Det var alle slags type menn, men mest menn med lav/ingen utdannelse. Det var ekstremt slitsomt å skulle finne på noe å prate med med menn jeg ikke hadde noe til felles med. På tinder er det i det minste en viss utsiling før man prater med en mann. 

Men jeg møtte faktisk en mann som jeg likte! En it-fyr. Vi hadde god kjemi, men det ble ikke til at vi møttes etterpå, fordi han ville ha barn. 

Jeg tror det er normalt at man finner én - to man har god kjemi med, så det kan jo være verdt å prøve

Anonymkode: e4c66...c2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har vært (er kvinne). Jeg synes det var kjedelig. Det var alle slags type menn, men mest menn med lav/ingen utdannelse. Det var ekstremt slitsomt å skulle finne på noe å prate med med menn jeg ikke hadde noe til felles med. På tinder er det i det minste en viss utsiling før man prater med en mann. 

Men jeg møtte faktisk en mann som jeg likte! En it-fyr. Vi hadde god kjemi, men det ble ikke til at vi møttes etterpå, fordi han ville ha barn. 

Jeg tror det er normalt at man finner én - to man har god kjemi med, så det kan jo være verdt å prøve

Anonymkode: e4c66...c2d

Takk for svar :)

Anonymkode: 2b70d...54e

Skrevet

Jeg har ikke vært selv, men jeg snakker ofte med kvinner og menn som har testet det ut og tilbakemeldingene er ikke spesielt gode. Samtidig tror jeg  det har med forventingene før et slikt event.  Jeg tror ikke det er noe galt med hverken mennene eller kvinnene som går på de, bare at de ikke er en match seg i mellom. 

Jeg  personlig tror at slike eventer kan ha noe for seg for mange og anbefaler definitivt single å teste det ut. Uten forventinger om å møte Brad Pit som kvinne og uten forventinger om å bli valgt hvis du ikke er Brad Pit som mann. Jo flere som melder seg på jo lettere er det også for Venus og Mars og andre selskaper å skape bedre matcher enn de klarer i dag. 

Sukker festen som var i Trondheim i helgen virket være stor suksess og slike fester kan nok være mer givende for mange. 

Det er også dukket opp ett nytt selskap med mer high end single som driver med fester Sani Coupling. 

I tillegg til at Venus og Mars har fått konkurranse av Dateportalen.no som tidligere matchmakere av venus og mars har startet opp og som også driver med speed dating og andre eventer :) 

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært det, styr unna, bortkastede penger og tid. Egentlig gjelder det hele matchmaking konseptet, de er bare ute etter å tjene penger på single, jeg klarer å finne bedre matcher på nettdating selv, enn det de klarer. Jeg mistenker at de «matchene» de finner, er med på opplegget bare for å få nye kunder, så finner de en eller annen dårlig unnskyldning for å trekkende fra daten før daten, eller så blir det date, hvor man selvfølgelig betaler for middagen, før man dagen etterpå får beskjed om at det ikke var kjemi (standard svar fra matchene det). Mer fornuftig å bruke tid på Tinder o.l.

• Nyttig 1
Skrevet

Utfra det jeg har forstått fra bekjente, er litt av problemet er at de som møter opp på sånt, er single som sliter med å finne noen gjennom venner, sosiale arenaer og apper. Da er det typisk menn som blir valgt bort, og kvinner som er såpass kravstore (rimelig eller urimelig) at de sliter med å finne noen de vil ha, som også vil ha dem. Det blir fort litt kræsj, for å si det sånn.

Speeddating kan nok funke for unge folk, typisk studenter. Unge menn er kanskje mer umodne, men de er også mer energiske, har mer hår og er slankere, og de sorteres ikke like hardt på jobb, bolig og status. Unge kvinner er mer åpne, lever mer i øyeblikket og har ikke formulert så lange kravlister ennå.

Jeg er litt usikker på om jeg hadde blitt med på noe sånt selv. Er nok litt for rar og nerdete til å ha bred nok appell, tipper jeg. Trenger typisk også litt tid på å bli varm i trøya, så er redd "speed"-delen hadde blitt litt vrien. Hadde neppe brukt penger på det, sånn bortsett fra i baren. Måtte blitt mest for moro skyld, helt uten forventninger.

Og etterpå, siden det neppe hadde blitt så voldsomt moro, hadde det måttet bli enda en tur til baren. :P

• Liker 1
Skrevet
Okapi skrev (På 14.3.2024 den 12.22):

Utfra det jeg har forstått fra bekjente, er litt av problemet er at de som møter opp på sånt, er single som sliter med å finne noen gjennom venner, sosiale arenaer og apper. Da er det typisk menn som blir valgt bort, og kvinner som er såpass kravstore (rimelig eller urimelig) at de sliter med å finne noen de vil ha, som også vil ha dem. Det blir fort litt kræsj, for å si det sånn.

Speeddating kan nok funke for unge folk, typisk studenter. Unge menn er kanskje mer umodne, men de er også mer energiske, har mer hår og er slankere, og de sorteres ikke like hardt på jobb, bolig og status. Unge kvinner er mer åpne, lever mer i øyeblikket og har ikke formulert så lange kravlister ennå.

Jeg er litt usikker på om jeg hadde blitt med på noe sånt selv. Er nok litt for rar og nerdete til å ha bred nok appell, tipper jeg. Trenger typisk også litt tid på å bli varm i trøya, så er redd "speed"-delen hadde blitt litt vrien. Hadde neppe brukt penger på det, sånn bortsett fra i baren. Måtte blitt mest for moro skyld, helt uten forventninger.

Og etterpå, siden det neppe hadde blitt så voldsomt moro, hadde det måttet bli enda en tur til baren. :P

Du treffer spikeren på hodet her tror jeg. Nå skal jeg ikke kommentere når det gjelder menn, men når det gjelder damer er det helt klart at de stiller urimelige høye krav, jeg har hatt mye mer suksess på Tinder o.l. enn gjennom Venus og Mars (og deres konkurrenter), men mest suksess på sosiale arenaer. Så jeg satser på det fremover, fremfor andre dating former. Blir man kjent over tid og får testet ut kjemien, så er damene mye mindre kravstore enn det er på nettdating og speed dating.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har vært på et sånt event. Min erfaring var noe annerledes enn det som blir skrevet over her.

De jeg møtte av menn var helt normale av utseende, men kanskje noe klønete sosialt. Vanskelige å bedømme i en sånn stresset situasjon. Mange snakket bare om seg selv i ett kjør, noe som kan være tegn på nervøsitet.

Noen kom langveisfra og fra bygder med få damer, og et par var nye i Oslo.

Av damene synes jeg alle så utrolig bra ut!

Jeg er glad for at jeg gjorde det, for da er det prøvd.

Anonymkode: e57d6...ea4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 13.49):

Jeg er kvinne og har vært på et sånt event. Min erfaring var noe annerledes enn det som blir skrevet over her.

De jeg møtte av menn var helt normale av utseende, men kanskje noe klønete sosialt. Vanskelige å bedømme i en sånn stresset situasjon. Mange snakket bare om seg selv i ett kjør, noe som kan være tegn på nervøsitet.

Noen kom langveisfra og fra bygder med få damer, og et par var nye i Oslo.

Av damene synes jeg alle så utrolig bra ut!

Jeg er glad for at jeg gjorde det, for da er det prøvd.

Men du ville ikke gjort det igjen? Eventuelt hvorfor ikke? 

Anonymkode: 51789...6dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du ville ikke gjort det igjen? Eventuelt hvorfor ikke? 

Anonymkode: 51789...6dc

Følte jeg ikke fikk så mye ut av det. Man kan ikke vite sånt helt sikkert før man har prøvd, tenker jeg.

Pluss at selve formen å møtes på er veldig stressende. Etter 3 dater og prating i ett kjør, sa jeg bare til daten at "det er slitsomt å prate hele tiden, la oss ta det med ro". Det ble tatt veldig godt i mot, for de ble slitne de også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...