Gå til innhold

Søstera mi åpner døra mens jeg er naken og dusjer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi har brytet seg inn i toalett 3 gang mens jeg er naken i dusjen 

Alle gangene måtte hun «skikkelig på do». Noe som ikke gir mening fordi hun satt i tlf 2 min før i soffa. Dosen var ledig hele tiden.
Med engang jeg går inn begynner hun å skrike som en gal dame, lukke lyset, dunke på døra (ikke banke på, men dunke) altså slår hardt i den.
Hun skriker «åpn opp du kan ikke dusje uten å si ifra» 
Og banner, mye rart

Første gangen dette skjedde sa hun ddt var mamma som ba henne åpne låsen og bare gå inn og tisse mens jeg dusja

Men hva er egt privatliv i sånnt hus? Hvor går egt grensa? 

Å bare åpne døra fra andre siden mens en dusjer naken. Og bare komme ikk og tisse! Forstyrre en annens privat liv. 

Jeg har aldri tatt hevn, eller gjort samme. Går hun på do venter jeg bare.
Må jeg skikkelig kan jeg banke på og rope «fort deg» men jeg dunker ikke i døra og skriker og faktisk åpner låsen!! 

Moren min stopper ikke henne; og er i følge henne moren min som ga henne tips om å åpne låsen første gangen.

Jeg skjønner ikke hvordan en må plutselig skikkelig på do? Akuratt i det jeg går inn? Altså 5 min etter jeg har kommet i do skriker hun som gal dame utenfor!

lillesøstera mi på 16 støtter henne, hun sier «ja du bør gi beskjed før du dusjer»

jeg mener at man ikke behøver å annonsere? jeg skulle bare bruke 15-20 min maks.

om jeg bruker 15 min på å bæsje eller dusje, er opp til meg?

idag feks var doen ledig hele dagen, Men i det jeg gikk. 5 min etter begynte å skrike og dunke og si hun må skikkelig og at jeg må si ifra

noe sier meg hun er veldig opphengt i at jeg ikke sier ifra? Jeg tenker må man skikkelig på do går man når den er ledig?

ikke venter på at en dusjer også begynner å skrike

Anonymkode: 4c2fd...cfa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel tenåring da.

Problemet kan løses med at du spør om noen skal på do den neste halvtimen, isåfall må de gå nå for du skal låse.

Anonymkode: afa01...a13

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun er vel tenåring da.

Problemet kan løses med at du spør om noen skal på do den neste halvtimen, isåfall må de gå nå for du skal låse.

Anonymkode: afa01...a13

Hun er 25…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg kan skjønne at noen plutselig må på do.
Men hvorfor i all verden sier du ikke ifra før du går i dusjen? Er vel bare å si ifra at nå skal jeg dusje, så om noen må på do først så får de gjøre det før dusjingen..

Anonymkode: ff7af...ad4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Forstod ingenting av innlegget ditt. Hva er dosen, soffa og alt det andre uforståelige du nevner?

Dere høres ut som barn som ikke har blitt tenåringer enda.

Anonymkode: 9615d...79f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg kan skjønne at noen plutselig må på do.
Men hvorfor i all verden sier du ikke ifra før du går i dusjen? Er vel bare å si ifra at nå skal jeg dusje, så om noen må på do først så får de gjøre det før dusjingen..

Anonymkode: ff7af...ad4

Skal jo bare ta kjapp dusj, som tar meg 15 min i all hovedsak.

og doen står ledig en stund før jeg dusjer? Tenker da må jo ingen på do?

Skrevet

Da får du bare skremme henne noen ganger. Gå på badet og sett på dusjen uten å kle av deg eller gå i dusjen (kaldt vann), om hun kommer løpende og dunker på døra så åpner du døren og går ut så hun får tisse. 

Eller du begynner å spørre om det er greit at du dusjer nå... Mulig det er det enkleste. 

Pokker så mye kaos det kan bli med 4 damer i en leilighet.... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er én do i leiligheten er det normal høflighet å informere om at badet blir opptatt den neste halvtimen slik at andre faktisk har en mulighet til å benytte seg av doen før badet blir okkupert!

Anonymkode: 9c2f9...bfb

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Søstera mi har brytet seg inn i toalett 3 gang mens jeg er naken i dusjen 

Alle gangene måtte hun «skikkelig på do». Noe som ikke gir mening fordi hun satt i tlf 2 min før i soffa. Dosen var ledig hele tiden.
Med engang jeg går inn begynner hun å skrike som en gal dame, lukke lyset, dunke på døra (ikke banke på, men dunke) altså slår hardt i den.
Hun skriker «åpn opp du kan ikke dusje uten å si ifra» 
Og banner, mye rart

Første gangen dette skjedde sa hun ddt var mamma som ba henne åpne låsen og bare gå inn og tisse mens jeg dusja

Men hva er egt privatliv i sånnt hus? Hvor går egt grensa? 

Å bare åpne døra fra andre siden mens en dusjer naken. Og bare komme ikk og tisse! Forstyrre en annens privat liv. 

Jeg har aldri tatt hevn, eller gjort samme. Går hun på do venter jeg bare.
Må jeg skikkelig kan jeg banke på og rope «fort deg» men jeg dunker ikke i døra og skriker og faktisk åpner låsen!! 

Moren min stopper ikke henne; og er i følge henne moren min som ga henne tips om å åpne låsen første gangen.

Jeg skjønner ikke hvordan en må plutselig skikkelig på do? Akuratt i det jeg går inn? Altså 5 min etter jeg har kommet i do skriker hun som gal dame utenfor!

lillesøstera mi på 16 støtter henne, hun sier «ja du bør gi beskjed før du dusjer»

jeg mener at man ikke behøver å annonsere? jeg skulle bare bruke 15-20 min maks.

om jeg bruker 15 min på å bæsje eller dusje, er opp til meg?

idag feks var doen ledig hele dagen, Men i det jeg gikk. 5 min etter begynte å skrike og dunke og si hun må skikkelig og at jeg må si ifra

noe sier meg hun er veldig opphengt i at jeg ikke sier ifra? Jeg tenker må man skikkelig på do går man når den er ledig?

ikke venter på at en dusjer også begynner å skrike

har hun noen diagnoser inne nevroutviklingsforstyrrelser?

Anonymkode: b7604...0bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi sier ofte ifra før vi dusjer, for det hender noen må ordne noe. Hvis de ikke vet at du skal dusje, vet de jo ikke at de må bruke doen, hente krem, tømme skittentøyskurv osv. 10 min før de hadde tenkt.

Anonymkode: 1b516...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort kan du flytte ut?

Anonymkode: 2b070...783

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lås døren? Dere har vel ulike intimgrenser. Er vel strengt tatt heller ingen problem med å si at «nå tar jeg meg en dusj», om dere har ett bad og bor sammen som familie.

Anonymkode: 63ee4...4ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun er 25…

Bare si ifra først da

Anonymkode: bf3d9...c84

AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig ung og umoden ut. Jeg kan jo kjenne at jeg må på do uten at jeg løper dit i samme sekund. Men å vente i 20 min er for lenge. Derfor er det veldig greit å gi beskjed om man bare har ett bad. 

Anonymkode: 14b17...560

• Liker 2
Skrevet

Bor dere hjemme alle sammen så blir det gjerne kø, og det kan da være greit å imøtekomme galskapen en smule da ved å rope "noen som skal på do før jeg dusjer så kom NÅ". 

Da har de fått sjansen, og benytter de seg ikke av det så kan du bli bøs dersom de da plager deg unødvendig. Innimellom kan det skje uansett en krise, men det er rart om det er krise hver gang du skal dusje. Som du sier kan det bunne i en merkelig besettelse. 

Ikke mulig å snakke med henne om det? 

• Liker 1
Skrevet

Voldsomt til drama for småting.

Hvis dette er vanlig i din familie, så må jeg si at dine familiemedlemmer ikke er annet enn i overkant hysteriske.

Veldig spesiell oppførsel, ikke normalt.

Greit at man må på do, men om dere kun har ett bad, så holder det vel å banke på en gang, si at man må på do og be de skynde seg, slik at den som dusjer vet. Men å lage noe større greie ut av det enn det, det forstår jeg virkelig ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed før du dusjer. Det kan godt hende at søsteren din gjors på at hun plutselig må på do. Men det er faktisk folk som må akutt på do. Da er det greit å slippe å vente 15-20 minutter. Tidligere da vi bodde i leilighet med kun én do, så sa vi alltid i fra at nå skal vi dusje.

Anonymkode: 01a14...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen dramaqueens dere er 

Anonymkode: 0a76d...965

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og vær glad for at du ikke er som søsteren din, som dundrer på døren som en liten unge. Hvordan vil hun fungere i jobb, sutring og drama hvis noen tar siste slumpen med kaffe eller får oppdraget hun ville ha? Sette seg ned på gulvet og hylskrike?

Anonymkode: 01a14...fa6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...