Gå til innhold

Biologisk far er død. Bør jeg gå i begravelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en biologisk far som jeg aldri har hatt kontakt med. Jeg var en  ulykke for hans del. Traff han en gang som voksen, han var lite interessert og mine halv søsken har aldri vært intressert  i kontakt (de vet om meg).  
Har hatt verdens beste stefar som nå også har adoptert meg nå i voksen alder. 
Nå er den biologiske faren min død. Vet ikke hva han døde av. Så dødsannonsen hans i avisen. 
Bør jeg gå i begravelsen? 

Anonymkode: 34755...ea8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Du bør ingenting. 

Du bør gjør det du selv vil. 

Vil du går - da går du.

Vil du ikke gå - da går du ikke. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har du lyst til å være der?

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kun dersom du føler behov for å gå. 

Anonymkode: 264d0...1e5

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en biologisk far som jeg aldri har hatt kontakt med. Jeg var en  ulykke for hans del. Traff han en gang som voksen, han var lite interessert og mine halv søsken har aldri vært intressert  i kontakt (de vet om meg).  
Nå er den biologiske faren min død. Vet ikke hva han døde av. Så dødsannonsen hans i avisen. 

Du bør,eller må ingenting, men tenk deg godt om.

Jeg ville gjort det hvis jeg var deg. Han har ikke evnet å gjøre noe for deg, trist men likevel: jeg ville gjort det. Du taper ikke noe på det.♥️

Endret av Rødstrupa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen forpliktelse til å gå, du har jo også en far som stiller opp for deg. Jeg ville ikke gått hvis det var meg, men du bestemmer selv. 

Anonymkode: 33b6c...43a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

KUN hvis du faktisk vil selv. Jeg forstår veldig godt om du ikke ønsker, samtidig kan jeg forstå at det for noen hadde vært greit for egen del for å si «hadet» til et slik kapittel i livet. 

Anonymkode: 515ee...344

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke føler at du må være der så ville jeg latt være. 

Du vil fort få på deg beskyldningen av at du vil se om du kan hale noe. 

Anonymkode: 58bd9...8d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Begravelsen kan være en fin anledning til å komme i kontakt med dine halvsøsken. I tilfelle de har holdt seg unna deg for å ikke komme i konflikt med faren, så er den barrieren nå borte.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er nysgjerrig på ham, så kan du gå. De leser opp en livsbeskrivelse i seremonien. Eller hvis du ønsker å sette et punktum. Både å gå, eller ikke gå, er greit. Følg magefølelsen.

Anonymkode: 0df5b...06f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den beskyldningen stoppes lett. TS vil ikke arve noe etter sin biologiske far siden hun er adoptert.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville kun gått om jeg følte for det. Kjenn etter hva som føles best for deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt. Hun er adoptert av stefar. 

Anonymkode: 0df5b...06f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Drittsekker er og forblir drittsekker selv om de er døde.

Anonymkode: 3e549...174

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tro meg, jeg forstår deg veldig godt.  Du vil få noen inntrykk, kanskje veldig negative fra de andre deltagerne du må leve med resten av livet.  Om ingen i din biologiske fars nære familie har gitt uttrykk for at de ønsker deg der og ut i fra det du forteller, ville jeg ikke gått. 

• Liker 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bør, nei.

Kan, hvis det får deg til å føle deg bedre, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Om du drar, så dra for din egen del. Mange opplever det som godt å få en avslutning, og kunne gå videre med livet uten bitterhet av seremonier. Bare la alt gå, skuffelsen, sinne, osv. Tenk at nå er du ferdig og ikke vil bruke mer energi på det som kunne eller burde ha vært. Tilgi han også for din egen del, ellers kommer du til å kaste bort mye energi som du kunne ha brukt på de som er glade i deg.

Anonymkode: 4e970...4d8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke gå. Ingen har brydd seg om deg før, du kommer til å være en ikke-person der. Du blir nok ikke nevnt i talen heller, vil tro det kanskje vil være vondt selv om du ikke kjenner han. 
Men kjenn godt etter selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du bør og må ingenting. Dersom du føler for å gå, så går du. Dersom det ikke har noe form for betydning for deg lar du vær. Ingen må gå i begravelse. 

Gjør det som kjennes rett for deg. 

Anonymkode: fe901...04c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...