Gå til innhold

Dere som satte vaksiner under covid, ble dere trakassert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet disse trådene fort blir slettet pga diskusjoner,.Men jeg er  litt nysgjerrig. Jeg opplevde ikke noe hets irl, men opplevde folk på Facebook som mente jeg, og andre, burde blitt stilt for nurnbergdomstol fordi vi satte vaksiner.

Andre som opplevde trakassering fordi dere gjorde jobben deres og vaksinerte folk?

Anonymkode: 791e2...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har opplevd å bli trakasert fordi jeg IKKE tok vaksinen.

Anonymkode: bea08...676

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har du lett lenge etter å bli trakassert i internettets mørkeste kroker, om du har funnet så mye hets rettet mot de som satt vaksinen at du føler deg trakassert. 

Er det noen som ble trakassert, så var det de som ikke tok vaksinen. Det var såpas uglesett at folk hverken turte å si at de selv ikke tok vaksinen, ikke tok sjansen på å oppfriskningsdosen (da de så hvilken vei dette gikk) eller ikke turte å la barna ta vaksinen (mtp. hva som skjedde med flere unge med svineinfluensavaksinen). 

Det jeg så, var hets rettet mot myndighetene. Og det er iallfall veldig forståelig i dag, når man ser hvilken behandling de som ble syke (og de som fremdeles er syke) av vaksinen får av dem, til tross for massiv press for at man måtte ta vaksinen. Skulle noe lignende skje i igjen, er jeg faktisk usikker på om jeg tar sjansen på å ta noe vaksine som er lagd på samme måte, for skulle jeg bli syk av den, er det ingen som tar noe som helst ansvar. 

Anonymkode: 89406...9ce

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste stedet jeg leser om trakassering av andre. Eller at man mener mye om valg andre tok. Er her inne. Eller i det hele tatt på nett. 

I det virkelige liv, i alle fall mitt, så tok alle sine valg. Uten at det betydde at man følte behov for å mene mye om valg andre tok. 

Anonymkode: 79596...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av covid vaksineringen så ble en jo uglesett om en ikke vaksinerte seg, etter hvert som det viste seg at covid i Norge ikke ble en så dødelig epidemi som først fryktet så ble vaksinemotstanderene tøffere og nå i ettertid er det de som rakker ned på oss som faktisk vaksinerte oss. 

Jeg har ikke lagt merke til noen trakassering av de som faktisk satte vaksinene, men skjønner godt kritikken som kommer ovenfor de som godkjente vaksinene for bruk og som godtok regelen om at evt bivirkninger ikke ble dekket for av de som produserte vaksinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vet disse trådene fort blir slettet pga diskusjoner,.Men jeg er  litt nysgjerrig. Jeg opplevde ikke noe hets irl, men opplevde folk på Facebook som mente jeg, og andre, burde blitt stilt for nurnbergdomstol fordi vi satte vaksiner.

Andre som opplevde trakassering fordi dere gjorde jobben deres og vaksinerte folk?

Anonymkode: 791e2...511

Har som du sier fått kommentarer på internett. Stort sett Facebook og KG. Men det teller ikke som trakassering, i mine øyne. Jeg respekterer ikke de som skriver, så det går ikke inn på meg.

I det virkelige liv er det selvsagt ingen som har sagt noe som helst.

Anonymkode: b7d6c...f47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Husker PST sa jeg utgjorde en trussel.Fine folk det.

Anonymkode: bea08...676

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var i hvert fall ekstremt ubehagelig å være uvaksinert en periode. Jeg så ingen annen utvei enn å lyve om vaksinestatus i enkelte settinger. 

Det var tungt psykisk da jeg først ble smittet med korona første gang. Ikke fordi jeg trodde at jeg kom til å bli veldig syk (og det ble jeg heller ikke), men fordi jeg visste at uvaksinerte var hatet blant "alle", inkludert i helsevesenet, og om jeg skulle bli en av de få uheldige blant unge som ble alvorlig syk av korona så visste jeg at møtet med helsevesenet kom til å bli vanskelig. Jeg skulle vært veldig syk før jeg kontaktet helsevesenet for hjelp den gangen, og det hatet mot uvaksinerte og motviljen til å behandle dem kan potensielt ha vært dødelig. 

Anonymkode: c0302...349

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men må innrømme at jeg angrer jeg tok sprøyte nr 3, ble dausjuk og sliter fortsatt med senskader....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, tok vaksinene, altså de dosene myndighetene sa at jeg burde. Ingen verken sa eller mente noe på det. Min mor som er svært motstander av hele opplegget, sa heller ingenting. 

Anonymkode: 50a59...bf3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevde ikke noe negativt ved å være vaksinatør, om det er det du spør om?

Anonymkode: 546ab...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. De som var mot vaksiner bestilte ikke time. Enkelt og greit.

Anonymkode: 6397c...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk i alle fall høre jasså, er det anti-vax! hver eneste gang jeg møtte enkelte personer jeg kjenner. 

Bare fordi jeg valgte å vente litt med å ta vaksinen...                      

Anonymkode: 40a3c...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...