AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Hei, Jeg har kjøpt meg leilighet, nybygg, sammen med samboer som jeg har vært sammen med ett år. Vi anså det som best der og da, fordi leiligheten kan øke veldig mye i verdi om et par år. Vi vet at vi vil fortsette å være sammen. Vi kjøpte leiligheten for tre måneder siden. Jeg merker at jeg har fått kalde føtter. I løpet av de siste tre månedene, har det kommer mange inkassovarsler i posten vår.. Han betaler dem med en gang, men jeg merker at ting ikke er helt på stell. Dette var en situasjon vi har vært veldig åpne om. Han tjener mer enn meg, men jobber provisjonsbasert (selger i privat næringsliv) og dermed varierende inntekt. Mens jeg er flink til å forvalte den lavere inntekten min. Jeg er livredd for at han ikke kommer i "riktig kjør" økonomisk og at hans manglende kontroll skal gå ut over meg. Hva er mulighetene mine nå? Anonymkode: 39c4b...72d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Ta full kontroll over økonomien. Anonymkode: cb662...cbf 1 2
Gjest Bromance Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, Jeg har kjøpt meg leilighet, nybygg, sammen med samboer som jeg har vært sammen med ett år. Vi anså det som best der og da, fordi leiligheten kan øke veldig mye i verdi om et par år. Vi vet at vi vil fortsette å være sammen. Vi kjøpte leiligheten for tre måneder siden. Jeg merker at jeg har fått kalde føtter. I løpet av de siste tre månedene, har det kommer mange inkassovarsler i posten vår.. Han betaler dem med en gang, men jeg merker at ting ikke er helt på stell. Dette var en situasjon vi har vært veldig åpne om. Han tjener mer enn meg, men jobber provisjonsbasert (selger i privat næringsliv) og dermed varierende inntekt. Mens jeg er flink til å forvalte den lavere inntekten min. Jeg er livredd for at han ikke kommer i "riktig kjør" økonomisk og at hans manglende kontroll skal gå ut over meg. Hva er mulighetene mine nå? Anonymkode: 39c4b...72d Er det inkassovarsler på hans private ting, eller på ting dere har felles? Hvis det er felles, så hadde jeg tatt mer kontroll over felles økonomi enn det virker som du har i dag. Er det på han sine private ting som du er redd til slutt skal gå ut over deg så hadde jeg tatt en alvorsprat med han. Tips: Det går fint an at du går inn og styrer økonomien selv om det er han som tjener mest, men da må han godta at du tar hele kontrollen, så en prat med han om dette er en god start 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Mange inkassovarsler i posten tyder på at han har mistet all økonomisk styring. Forlang full åpenhet omkring økonomien. Ha ukentlige økonomimøter og start allerede i kveld. Anonymkode: ada30...0e3 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Bromance skrev (1 minutt siden): Er det inkassovarsler på hans private ting, eller på ting dere har felles? Hvis det er felles, så hadde jeg tatt mer kontroll over felles økonomi enn det virker som du har i dag. Er det på han sine private ting som du er redd til slutt skal gå ut over deg så hadde jeg tatt en alvorsprat med han. Tips: Det går fint an at du går inn og styrer økonomien selv om det er han som tjener mest, men da må han godta at du tar hele kontrollen, så en prat med han om dette er en god start 🙂 Det er første solide spikeren i kista hva angår kvinnens sexlyst, dersom hun må være forelder for økonomien hans. Just saying. Anonymkode: ada30...0e3 4
Gjest Bromance Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er første solide spikeren i kista hva angår kvinnens sexlyst, dersom hun må være forelder for økonomien hans. Just saying. Anonymkode: ada30...0e3 Snakker du av erfaring her? Mange menn styrer hele økonomien i hjemmet, og mange kvinner gjør det også. Tror dette har mer med interesser å gjøre enn sexlysten gitt... Han skal ikke umyndiggjøres, bare at dama er den som har kontroll på planlegging av økonomien, regninger, hva de har råd til eller ikke når han ikke får til dette selv.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er første solide spikeren i kista hva angår kvinnens sexlyst, dersom hun må være forelder for økonomien hans. Just saying. Anonymkode: ada30...0e3 Ingenting er så usexy som en mann som ikke kan betale regningene sine, men hevder å ha alt på stell. Så hvis det er kontroll som skal til, so be it. Den som er best egnet må være økonomisjef i forholdet. Anonymkode: cb662...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 Men er det massevis av inkassovarsler eller en her og der? Mengden har jo en del å si her. Anonymkode: 1e5ee...c65
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men er det massevis av inkassovarsler eller en her og der? Mengden har jo en del å si her. Anonymkode: 1e5ee...c65 Det er ikke veldig vanlig å få inkassovarsel. Ikke når det meste er elektroniske regninger Anonymkode: 36c87...a7e 1
h/k Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke veldig vanlig å få inkassovarsel. Ikke når det meste er elektroniske regninger Anonymkode: 36c87...a7e Det betyr jo at han enten er blakk eller ikke klarer å gå i nettbanken for å trykke "ok" på regningene. Ingen av delene er positivt eller betryggende. 1
Gjest mirjia Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 Du må ha en samboerkontrakt med full oversikt over hva dere har gått inn med, og hva dere skal gå ut med om det blir et brudd.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Skrevet 3. mars 2024 Økonomisk møte hver måned med full åpenhet og innsyn i alle kontoer og nettbanker. Samboerkontrakt. Hadde ikke flyttet sammen uten. Anonymkode: c2f5a...b98 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå