AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Del Skrevet 3. mars Jeg har en hund som ikke er så interessert i tørrfor. Vi har hatt forskjellige typer men er kun bløtfor han spiser. Skal han ha tørrfor, så må jeg gire han opp med en leke eller noe for å få han til å spise. Og nei det er ikke noe galt med han heller, er kun at han ikke er interessert. Så jeg søkte litt rundt og så at du kunne bruke buljong i maten. Jeg prøvde det ut idag i den ene porsjonen han fikk. Tok tørrfor, og tok en liten bit hønsebuljong i varmt vann slik den løste seg opp, og resten med kaldt vann slik at det ikke ble varmt for han. Og han elsket det jo! Han spiste opp alt uten problem. Men tingen er jo det at buljong inneholder både salt og litt sukker står det bakpå. Er det noen som vet om det finnes en mer hundevennlig buljong, eller noe liknende jeg kan bruke? Jeg vet hellstrøm har kommet med noe, men er litt dumt hvis jeg kjøper det og han ikke liker det. Litt lettere hvis du kan finne noe i en fysisk butikk og bruke. Så om noen har noen tips, så takker jeg for det!🤩 Anonymkode: 7bad8...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Del Skrevet 3. mars Et tips kan jo være å koke kraft selv. Enten på kun grønnsaker (eller skall og avskjær/rester av dette) eller med innkjøpt kraftbein, kyllingbein osv. Da får du kontroll over innholdet i krafta selv. Anonymkode: 7658c...edf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et tips kan jo være å koke kraft selv. Enten på kun grønnsaker (eller skall og avskjær/rester av dette) eller med innkjøpt kraftbein, kyllingbein osv. Da får du kontroll over innholdet i krafta selv. Anonymkode: 7658c...edf Ja har tenkt på det også, men hadde vært greit å hatt noe som gikk litt raskere/enklere, slik som buljong Anonymkode: 7bad8...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Del Skrevet 3. mars Det finnes buljong uten tilsatt salt. Kjøpte det til babyen sin mat. Finnes i grønnsak-og oksebuljong. Kan sikkert brukes til hund. Vi har også en kresen hund. Vi blander ut noen skeier våtfor eller leverpostei med lunkent vann og blander i tørrfôr. Anonymkode: 3dd15...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Del Skrevet 3. mars Hellstrøm (kokken) har vel en serie med kraftsaus til hund mener jeg👍🏼 Anonymkode: f5b49...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det finnes buljong uten tilsatt salt. Kjøpte det til babyen sin mat. Finnes i grønnsak-og oksebuljong. Kan sikkert brukes til hund. Vi har også en kresen hund. Vi blander ut noen skeier våtfor eller leverpostei med lunkent vann og blander i tørrfôr. Anonymkode: 3dd15...4c3 Denne. Kjøpte den på coop extra Anonymkode: 3dd15...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det finnes buljong uten tilsatt salt. Kjøpte det til babyen sin mat. Finnes i grønnsak-og oksebuljong. Kan sikkert brukes til hund. Vi har også en kresen hund. Vi blander ut noen skeier våtfor eller leverpostei med lunkent vann og blander i tørrfôr. Anonymkode: 3dd15...4c3 Åå! Vet du hvilken det er/hva den heter?😊 jeg prøvde å søke på nettet, men fant bare de vanlige. Ja jeg har også prøvd med leverpostei i foret, men han spiser bare et par biter også vil han ikke ha mer. Anonymkode: 7bad8...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #8 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Denne. Kjøpte den på coop extra Anonymkode: 3dd15...4c3 Oi beklager, så etter jeg hadde svart at du hadde skrevet hvilken det var😅 tusen takk!🤩 da kan jeg kjøpe den Anonymkode: 7bad8...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 3. mars #9 Del Skrevet 3. mars (endret) Jeg blander en eller to VOM kjøttboller som jeg rører inn i tørrfôret med vann. Da spiser han som bare det 😊 Endret 3. mars av Raquelle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #10 Del Skrevet 3. mars Raquelle skrev (3 minutter siden): Jeg blander en eller to VOM kjøttboller som jeg rører inn i tørrfôret med vann. Da spiser han som bare det 😊 Ja det har jeg ikke prøvd enda. Bare vanlig bløtfor og leverposei, men han spiser bare et par biter også er han lei. Men jeg kan jo teste vom kjøttboller, han har fått det før, bare bollene da og de liker han😊 Anonymkode: 7bad8...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åå! Vet du hvilken det er/hva den heter?😊 jeg prøvde å søke på nettet, men fant bare de vanlige. Ja jeg har også prøvd med leverpostei i foret, men han spiser bare et par biter også vil han ikke ha mer. Anonymkode: 7bad8...04e De kan jo bli litt bortskjemte de pelsklingene våre😅. De spiser når de blir sultne nok. Ingen hunder sulter seg ihjel ved full matskål☺️. De skjønner fort at de får fler godsaker hvis de venter litt. Vi måtte kjøre hardt en periode. Kun tørrfor som ble satt fram til måltidene. Spiste hun ikke etter 20 min, tok vi det bort og serverte igjen senere på dagen. Fikk ingen godbiter o.l imellom. Hun spiste til slutt. Anonymkode: 3dd15...4c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 3. mars #12 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det har jeg ikke prøvd enda. Bare vanlig bløtfor og leverposei, men han spiser bare et par biter også er han lei. Men jeg kan jo teste vom kjøttboller, han har fått det før, bare bollene da og de liker han😊 Anonymkode: 7bad8...04e Det er flere VOM typer, og min med allergi får VOM taste and. Allergi fôret smaker ikke noe, og det ble stor overgang fra kun VOM active som fullfôr med masse smak 😅 Musti har råfôr som heter Smaak Raw også, så bruker det også med svin eller fisk. https://www.musti.no/smaak-raw-complete?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZhM11Cbp0kzJHWhtjyn3rHSwtJxOL4ZU2HoTuBXALHE1hOVaMypFlhoCfM8QAvD_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 3. mars #13 Del Skrevet 3. mars (endret) Å blande inn vom eller lignende er jo også greit, som nevnt over. Evt har Provit (og sikkert også noen andre merker) et eget pulver til å strø over maten for å øke smakeligheten. https://nettdyret.no/provit-provit-apetittvekker-60g/cat-p/c/p1500099062?gad_source=1 Endret 3. mars av Arx La til link 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #14 Del Skrevet 3. mars Jeg bruker tørka lever (den som heter "hundegodt" på coop'en) som krydder innimellom. Knuser et par kuber over slik at det lukter godt. Men; AnonymBruker skrev (52 minutter siden): De kan jo bli litt bortskjemte de pelsklingene våre😅. De spiser når de blir sultne nok. Ingen hunder sulter seg ihjel ved full matskål☺️. De skjønner fort at de får fler godsaker hvis de venter litt. Vi måtte kjøre hardt en periode. Kun tørrfor som ble satt fram til måltidene. Spiste hun ikke etter 20 min, tok vi det bort og serverte igjen senere på dagen. Fikk ingen godbiter o.l imellom. Hun spiste til slutt. Anonymkode: 3dd15...4c3 Ellers så er jeg veldig enig med denne. Hundene er utspekulerte og vil gjerne bli skjemt bort. Anonymkode: 3284d...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #15 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg bruker tørka lever (den som heter "hundegodt" på coop'en) som krydder innimellom. Knuser et par kuber over slik at det lukter godt. Men; Ellers så er jeg veldig enig med denne. Hundene er utspekulerte og vil gjerne bli skjemt bort. Anonymkode: 3284d...c2a De er absolutt utspekulerte og vil gjerne bli skjemt bort. Et godt tips er å rett og slett droppe skåla. Altså ikke gi mat i matskål, men bruke maten igjennom dagen som belønning. Det er litt styrete i starten, men så blir der fort en vane. Å da blir maten kjempe spennende selv om det er tørre kuler 😊 Anonymkode: c1f27...9d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): De kan jo bli litt bortskjemte de pelsklingene våre😅. De spiser når de blir sultne nok. Ingen hunder sulter seg ihjel ved full matskål☺️. De skjønner fort at de får fler godsaker hvis de venter litt. Vi måtte kjøre hardt en periode. Kun tørrfor som ble satt fram til måltidene. Spiste hun ikke etter 20 min, tok vi det bort og serverte igjen senere på dagen. Fikk ingen godbiter o.l imellom. Hun spiste til slutt. Anonymkode: 3dd15...4c3 Ja de sier slik. Men jeg tenkte det selv tidligere når jeg satt fram mat til han. Han spiste ikke på over et døgn. På morningen dagen etterpå, var han helt slapp, kastet opp bare sånn gult vann og jeg så på han at noe var galt. Tenkte med en gang at det er pga han ikke har spist. Så jeg nesten tvang han til å spise. Tok først en knott inn i munnen og passet på at han ikke spyttet den ut, fikk i han en del mat og etterpå var han helt fin. Så min hund kunne nok dødt av sult selv med tilgang til mat😅 en litt spesiell hund. Anonymkode: 7bad8...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smulene Skrevet 4. mars #17 Del Skrevet 4. mars Raquelle skrev (16 timer siden): Det er flere VOM typer, og min med allergi får VOM taste and. Allergi fôret smaker ikke noe, og det ble stor overgang fra kun VOM active som fullfôr med masse smak 😅 Musti har råfôr som heter Smaak Raw også, så bruker det også med svin eller fisk. https://www.musti.no/smaak-raw-complete?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZhM11Cbp0kzJHWhtjyn3rHSwtJxOL4ZU2HoTuBXALHE1hOVaMypFlhoCfM8QAvD_BwE Åjaa. Ja vi pleier å kjøpe på petxl, VOM med lam eller and. De er vår veldig glad i🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Del Skrevet 4. mars Arx skrev (15 timer siden): Å blande inn vom eller lignende er jo også greit, som nevnt over. Evt har Provit (og sikkert også noen andre merker) et eget pulver til å strø over maten for å øke smakeligheten. https://nettdyret.no/provit-provit-apetittvekker-60g/cat-p/c/p1500099062?gad_source=1 Ja har sett at det finnes pulver. Har vært inne på tanken om jeg skal prøve det også Anonymkode: 7bad8...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): De er absolutt utspekulerte og vil gjerne bli skjemt bort. Et godt tips er å rett og slett droppe skåla. Altså ikke gi mat i matskål, men bruke maten igjennom dagen som belønning. Det er litt styrete i starten, men så blir der fort en vane. Å da blir maten kjempe spennende selv om det er tørre kuler 😊 Anonymkode: c1f27...9d9 Ja har prøvd på å ha foret som godbiter når jeg har trent han eller hatt det inni f.eks godbitball. Men min hund er jo ikke så interessert i godbiter heller, så det funka dårlig😅😂 eneste godbitene hunden min liker er frysetørket eller tørket kjøtt-godbiter. Men jeg har nok litt skylda selv da han har blitt veeldig skjemt bort opp gjennom åra. Han får alltid smake på det jeg spiser, så sant det ikke er farlig for han. Og han får alltid masse godt😅 men problemet med at han ikke spiser tørrfor, det problemet hadde han før vi overtok han. Anonymkode: 7bad8...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #20 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja de sier slik. Men jeg tenkte det selv tidligere når jeg satt fram mat til han. Han spiste ikke på over et døgn. På morningen dagen etterpå, var han helt slapp, kastet opp bare sånn gult vann og jeg så på han at noe var galt. Tenkte med en gang at det er pga han ikke har spist. Så jeg nesten tvang han til å spise. Tok først en knott inn i munnen og passet på at han ikke spyttet den ut, fikk i han en del mat og etterpå var han helt fin. Så min hund kunne nok dødt av sult selv med tilgang til mat😅 en litt spesiell hund. Anonymkode: 7bad8...04e Gul veske/skum er magesyre. Når magesyren ikke har noe å jobbe med, må det opp. Vanligvis vil de kaste opp på morgenen. Ts, jeg tenker at du bare bør skifte fôr. Jeg har hunder som vil kaste opp magesyre på morgenen jevnt og trutt når de spiser mat som ikke er så godt for de. Går de på tørrfôr, ser jeg mer av det. Min ene hund har ikke noe imot tørrfôr, men om hun har spist tørrfôr i noen dager, begynner jeg å se spisevegring, spesielt på morgenen. Vanligvis sluker hun ned alt av mat, så jeg tror rett og slett at hun ikke føler seg noe bra på tørrfôr. Etter noen dager på vom, kommer spisegleden tilbake for fullt. Prøv å skift fôr istedenfor å finne slitsomme måter å få hunden til å spise mat som potensielt får dne til å føle seg litt dårlig. Anonymkode: 1ad2c...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå