Blondvaffel Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Hei! Jeg og barnefar er samboere, med en sønn på 10 mnd. Vi har snakket om giftemål, vi er forlovet på 2.året. Broren min påstår man mister barnetrygd fra nav dersom man gifter seg, men jeg kan ikke finne noe om dette når vi allerede er samboere med et felles barn. Ingen barn fra tidligere på noen av oss. Noen som vet? 😄
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Dere mister ikke barnetrygd Anonymkode: 00da3...59e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 Mister da ikke barnetrygd før ungen blir 18. Er han full eller?? Anonymkode: 565e2...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Broren din tøyser. Alle med barn får barnetrygd, gift eller ei Anonymkode: 7c1b3...55b
Gjest jegerrinne Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Nei du beholder den. Vi var nå gift før vi fikk barn.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Det gjelder vel bare hvis man får ny partner og man har hatt ekstra barnetrygd 🙈 Anonymkode: 9257c...46d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det gjelder vel bare hvis man får ny partner og man har hatt ekstra barnetrygd 🙈 Anonymkode: 9257c...46d Man mister ikke barnetrygden uansett. Men dersom man har hatt utvidet barnetrygd fordi man er alene, så mister man den utvidede delen etter man har bodd sammen med ny partner i 12 mnd. Har ingenting med om man er gift eller ikke. Anonymkode: 72869...0a4 1 2
Blondvaffel Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2024 Tusen takk for svar! Han sier mye rart, klassisk storebrødre😂 Da vet man ikke alltid hva man skal høre på
Gjest Bromance Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 Blondvaffel skrev (19 minutter siden): Hei! Jeg og barnefar er samboere, med en sønn på 10 mnd. Vi har snakket om giftemål, vi er forlovet på 2.året. Broren min påstår man mister barnetrygd fra nav dersom man gifter seg, men jeg kan ikke finne noe om dette når vi allerede er samboere med et felles barn. Ingen barn fra tidligere på noen av oss. Noen som vet? 😄 Mister ikke barnetrygd. Det han tenker på er kanskje hvis dette ikke var et felles barn så mister man den høye satsen i barnetrygd man får for å være enslig forsørger.
Blondvaffel Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2024 Bromance skrev (2 timer siden): Mister ikke barnetrygd. Det han tenker på er kanskje hvis dette ikke var et felles barn så mister man den høye satsen i barnetrygd man får for å være enslig forsørger. Det kan være han tenkte på det! Ellers er det misforståelse😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå