Medusa66 Skrevet 3. mars 2024 #1 Del Skrevet 3. mars 2024 Er det noen som har erfaring med Spirulina? Noen merkbar effekt? Selv så merker jeg ingenting🤷🏼♀️ Blir man lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg har pleid å merke at jeg får mye mer energi når jeg tar det. Men pleier ikke ta det regelmessig da, har hørt at det kan være mye tungmetaller i det så styrer unna. Spiser heller mye bladgrønnsaker (men synes ikke jeg får samme effekt for å være ærlig). Anonymkode: 065e0...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa66 Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 3. mars 2024 Begynte å ta det for å få energi og for at at håret skulle bli «finere», ble anbefalt av venninne, men som sagt så merker jeg ingen forskjell. Kan jo være årstiden også. Aldri hørt om at det kan være mye tungmetaller i det, hva nå det egentlig vil si? Eller er farlig for? Har brukt pulver, mulig dette blir min siste pakke😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har pleid å merke at jeg får mye mer energi når jeg tar det. Men pleier ikke ta det regelmessig da, har hørt at det kan være mye tungmetaller i det så styrer unna. Spiser heller mye bladgrønnsaker (men synes ikke jeg får samme effekt for å være ærlig). Anonymkode: 065e0...676 Tungmetaller? Jeg ser av én type så står det: Søtstoffer (xylitol, steviolglykosider), 12% spirulinapulver (Arthrospira platensis), 30% kakaopulver (Theobroma cacao), 25%, pulver av johannesbrød (Ceratonja siliqua L.), pulver av peppermynteblad (Mentha piperita) 5%, pulver av linfrø (Linum usitatissimum), malte chiafrø (Salvia hispanica), naturlig aroma. Inneholder søtstoffene stevioglykosider og xylitol. Stevioglykosider er utvunnet av stevia-planten. Xylitol er utvunnet av mais. Hvor er tungmetallene her? Det Spirulina GJØR, er: Boosts energy Reduces cholesterol Reduces allergy and sinus issues Lowers inflammation in the body Removes heavy metals from the body Boosts the immune system Increases fat burning and promotes weight loss Eliminates candida Regulates blood pressure Keeps your skin healthy and glowing Improves memory and protects the brain Anonymkode: 7df64...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastpresent Skrevet 3. mars 2024 #5 Del Skrevet 3. mars 2024 Det har effekt mot refluks da alger legger seg som en hinne over magesyren, men kan ha en uheldig effekt på lever. Forsiktighet med dette, les forskning som er gjort og ikke ta for mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tungmetaller? Jeg ser av én type så står det: Søtstoffer (xylitol, steviolglykosider), 12% spirulinapulver (Arthrospira platensis), 30% kakaopulver (Theobroma cacao), 25%, pulver av johannesbrød (Ceratonja siliqua L.), pulver av peppermynteblad (Mentha piperita) 5%, pulver av linfrø (Linum usitatissimum), malte chiafrø (Salvia hispanica), naturlig aroma. Inneholder søtstoffene stevioglykosider og xylitol. Stevioglykosider er utvunnet av stevia-planten. Xylitol er utvunnet av mais. Hvor er tungmetallene her? Det Spirulina GJØR, er: Boosts energy Reduces cholesterol Reduces allergy and sinus issues Lowers inflammation in the body Removes heavy metals from the body Boosts the immune system Increases fat burning and promotes weight loss Eliminates candida Regulates blood pressure Keeps your skin healthy and glowing Improves memory and protects the brain Anonymkode: 7df64...3fd Dette er rubbish Anonymkode: 8ddf9...cd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa66 Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er rubbish Anonymkode: 8ddf9...cd1 Jeg har ikke peiling, og blir snål av alt man leser, men det som var listet opp foran her var jo «forlokkende» Men du mener altså at det bare er tull? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. mars 2024 #8 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg ble anbefalt å ta spirulina av en veninne. Hun hadde stor effekt av dette, fikk mer energi og følte seg mer opplagt. Men advarte om at det bar tøft for magen, så hun pleide å bare ta en kvart dose. Jeg begynte med en kvart dose, økte til en halv og så en hel etter tre dager. Jeg merket absolutt ingenting. Ingen effekt, og ingen bieffekt. Smakte høgg. Men altså, jeg aner jo ikke om jeg fikk lavere kolesterol eller bedret immunsystemet, det er jo ikke sånt man merker direkte. Men noen energiboost var det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa66 Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 3. mars 2024 Hedda-78 skrev (7 minutter siden): Jeg ble anbefalt å ta spirulina av en veninne. Hun hadde stor effekt av dette, fikk mer energi og følte seg mer opplagt. Men advarte om at det bar tøft for magen, så hun pleide å bare ta en kvart dose. Jeg begynte med en kvart dose, økte til en halv og så en hel etter tre dager. Jeg merket absolutt ingenting. Ingen effekt, og ingen bieffekt. Smakte høgg. Men altså, jeg aner jo ikke om jeg fikk lavere kolesterol eller bedret immunsystemet, det er jo ikke sånt man merker direkte. Men noen energiboost var det ikke. Samme som min venninne sa, at hun fikk så mye energi av det. Men som sagt jeg føler ikke at jeg merker noe. Tar pulver, 2 ts. hver dag, men kanskje man merker noe om man slutter, selvom jeg tviler på det🤷🏼♀️ Har holdt på i ca 5 mnd nå… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Del Skrevet 3. mars 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er rubbish Anonymkode: 8ddf9...cd1 Forbes er uenig med deg: https://www.forbes.com/health/nutrition/health-benefits-of-spirulina/ Anonymkode: 7df64...3fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Del Skrevet 3. mars 2024 13 minutter siden, Hedda-78 said: Jeg begynte med en kvart dose, økte til en halv og så en hel etter tre dager. Jeg merket absolutt ingenting. Ingen effekt, og ingen bieffekt. Smakte høgg. Tror du må la det gå litt lengre tid. 3 måneder for eksempel. Anonymkode: 7df64...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. mars 2024 #12 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du må la det gå litt lengre tid. 3 måneder for eksempel. Anonymkode: 7df64...3fd Jeg skrev ingenting i innlegget mitt om hvor lenge jeg prøvde før jeg droppet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Del Skrevet 3. mars 2024 Medusa66 skrev (20 minutter siden): Jeg har ikke peiling, og blir snål av alt man leser, men det som var listet opp foran her var jo «forlokkende» Men du mener altså at det bare er tull? Ja. Alle algeprodukter kan også inneholde toksiner som vi skal være svært forsiktige med å innta. Jeg brukte spirulina, byggress, samt en annen type sjøgress en tid i 2009/2010. Fikk problemer med lever etter et par mnd. Anonymkode: 8ddf9...cd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #14 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forbes er uenig med deg: https://www.forbes.com/health/nutrition/health-benefits-of-spirulina/ Anonymkode: 7df64...3fd Forbes? Er det et drittmagasin eller er det et tidsskrift for leger? Tipper det første. Anonymkode: 8ddf9...cd1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #15 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg tok spirulina som kosttilskudd for en del år tilbake, brukte det i smoothieC juicer og i yoghurt. Merket ikke stor forskjell, det er jo begrenset hvor mange gram spirulina man får i seg i et måltid. Likså greit å spise frukt, bær og grønnsaker, det er iallfall mye billigere i lengden. Anonymkode: b6591...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #16 Del Skrevet 3. mars 2024 Eg har det i smoothien, fordi eg fekk ein gratis pakke av søstera mi. Men har ikkje akkurat merka noko effekt. Mogleg eg får betre immunforsvar osv, men who knows Anonymkode: 91c23...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tungmetaller? Jeg ser av én type så står det: Søtstoffer (xylitol, steviolglykosider), 12% spirulinapulver (Arthrospira platensis), 30% kakaopulver (Theobroma cacao), 25%, pulver av johannesbrød (Ceratonja siliqua L.), pulver av peppermynteblad (Mentha piperita) 5%, pulver av linfrø (Linum usitatissimum), malte chiafrø (Salvia hispanica), naturlig aroma. Inneholder søtstoffene stevioglykosider og xylitol. Stevioglykosider er utvunnet av stevia-planten. Xylitol er utvunnet av mais. Hvor er tungmetallene her? Det Spirulina GJØR, er: Boosts energy Reduces cholesterol Reduces allergy and sinus issues Lowers inflammation in the body Removes heavy metals from the body Boosts the immune system Increases fat burning and promotes weight loss Eliminates candida Regulates blood pressure Keeps your skin healthy and glowing Improves memory and protects the brain Anonymkode: 7df64...3fd Plz, tenk litt da.. Det er ingen som reklamerer for at det er tungmetaller i spirulina'n de selger. I store doser er tungmetaller giftig og noe man absolutt bør unngå. Det tar også kjempelang tid å bli kvitt tungmetaller fra kroppen så dette er noe man kan ende opp med å slite med lenge dersom man først får det inn. Det jeg refererte til er at jeg har sett flere aktører som har lab-testet forskjellige spirulina-produkter og har funnet at de inneholder tungmetaller over det nivået som anbefales. Men dette står selvfølgelig ikke på pakka - for ingen ville kjøpt det da! Produsentene vet det muligens ikke en gang siden de ikke gidder/har kapasitet til å teste for tungmetaller. Spirulina er blå- og grønn-alger og det er derfor det kan absorbere tungmetaller fra vannet der de blir grodd. Men som sagt mange vil ikke teste for dette siden de heller vil selge sine produkter med lave kostnader. Så slik markedet er nå er det en risk å bruke spirulina etter min mening. Anonymkode: 065e0...676 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #18 Del Skrevet 4. mars 2024 Det har ingen effekt. Bruk penga på noe fornuftig istedet. Anonymkode: a7362...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #19 Del Skrevet 4. mars 2024 Kjekt da, jeg hadde faktisk vurdert å ta spirulina med kakao og mintsmak. Nå droppes den tanken! Anonymkode: 7df64...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #20 Del Skrevet 4. mars 2024 Anbefaler å se denne: Sier det meste https://www.nrk.no/video/folkeopplysningen-2-er-spirulina-bedre-enn-kaal_169158 Anonymkode: 77159...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå