Gå til innhold

Hvor mye betyr samboer/kjæreste sitt utseende for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en diskusjon med noen venninner i går lurer jeg på hva dere tenker om dette. En venninne av meg mener oppriktig at utseende er av liten betydning for valg av partner for henne. Hun ser helt vanlig ut selv, så ikke der det ligger. Hun sier at det er personligheten hun forelsker seg i. Hvordan er det mulig? Jeg tenker man bør være tiltrukket av partneren sin fysisk. Jeg er for all del enig i at personlighet er viktig. Men hvordan kan man tenne kun på personlighet liksom? 😅 jeg er ikke så overfladisk, men utseende til kjæresten teller en del. Så ærlig må jeg være 😳 hvordan er det for dere? 

Anonymkode: 96d62...6c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg spiller utseende liten rolle. Min mann hadde jeg vært på noen fester med, men la ikke merke til han, grunnet utseende hans, han var ikke pen. Men så ble vi på ene festen sittende å prate sammen hele natten, og gradvis så ble mannen penere. Og så startet vi å date, han var veldig smart, jeg har alltid tent på smarte menn, han var morsom, snill og omsorgsfull. Og jo bedre kjent jeg ble med han, så ble jeg forelsket i han. Jeg er selv pen.

Anonymkode: 5bd48...7bb

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig, skal tross alt se personen hver dag. Bare for tilfeldige knull hvor jeg ikke bryr meg om dama ser ut som en modell eller et fugleskremsel.

Anonymkode: 9f5ed...c48

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Etter en diskusjon med noen venninner i går lurer jeg på hva dere tenker om dette. En venninne av meg mener oppriktig at utseende er av liten betydning for valg av partner for henne. Hun ser helt vanlig ut selv, så ikke der det ligger. Hun sier at det er personligheten hun forelsker seg i. Hvordan er det mulig? Jeg tenker man bør være tiltrukket av partneren sin fysisk. Jeg er for all del enig i at personlighet er viktig. Men hvordan kan man tenne kun på personlighet liksom? 😅 jeg er ikke så overfladisk, men utseende til kjæresten teller en del. Så ærlig må jeg være 😳 hvordan er det for dere? 

Det er sånn at et elskelig menneske blir penere og penere hver gang du ser det,  mens et egoistisk med lite empati ender opp som stygg i mine øyne uansett hvor godt utgangspunktet var.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? Unge damer bryr seg mer om utseende av en eller annen grunn. 

Anonymkode: bea1b...8c3

Skrevet

Det betyr ikke så mye, men det betyr noe.

Selvfølgelig går det an å bli tiltrukket eller forelsket i personlighet alene. Men for min del så skjer det isåfall online og uten bilder. Da er det veldig kjedelig når utseendet ikke faller i smak. Kan ikke tro jeg opplever det igjen. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg har ikke en preferanse for hvordan han skal se ut. Så blir vanskelig å si på forhånd hvordan han bør se ut.

Da jeg traff kjæresten min slo øynene og smilet hans meg ned i bakken. Sammen med personlighet og hvordan vi er sammen så finner jeg han sykt sexy og latterlig kjekk. Han har noen kilo for mye og har litt bamsemage. Selv er jeg slank og veltrent og har aldri hatt problemer med å finne meg mannfolk.

Hva som er attraktivt jo komme an på øyet som ser, men også hele pakken. Har møtt modellpene menn, men som jeg ikke har følt fnugg av tiltrekning mot fordi jeg ikke har likt personligheten deres. 

Så sånn sett går jeg ikke kun etter utseendet, men hva jeg finner tiltrekkende med et utseende avhenger mer av totalpakken i seg selv, ikke kun det ytre.

Kjæresten min blir bare kjekkere og kjekkere for hver gang vi møtes. Jeg klarer ikke å holde fingrene unna han🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble forelsket i mine kjærester, dermed sier det seg selv at jeg syntes de hadde et bra utseende. Det syntes ikke nødvendigvis mine veninner. 

Anonymkode: 57f5d...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (14 minutter siden):

Det er sånn at et elskelig menneske blir penere og penere hver gang du ser det,  mens et egoistisk med lite empati ender opp som stygg i mine øyne uansett hvor godt utgangspunktet var.

Det var noe lignende jeg hadde tenkt å svare. Det er så innmari sant. 

Anonymkode: 93049...e80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at folk blir mer attraktiv når de har en fin personlighet. Den er jeg helt med på 😊 men personlighet alene er ikke nok for min del. Jeg må føle meg fysisk tiltrukket av mannen i tillegg. Grunnen til at vi begynte å diskutere dette er at både meg og venninnene mine følger med på Love is blind på Netflix 😅 der er jo konseptet å forelske seg i en partner man ikke har sett, bare snakket med. 

AnonymBruker
Skrevet

Betyr vesentlig mer etter at posene gikk opp til 4,25 kroner stykket.

Anonymkode: fcc02...ca3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Betyr vesentlig mer etter at posene gikk opp til 4,25 kroner stykket.

Anonymkode: fcc02...ca3

Hæ? 😂😂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at folk blir mer attraktiv når de har en fin personlighet. Den er jeg helt med på 😊 men personlighet alene er ikke nok for min del. Jeg må føle meg fysisk tiltrukket av mannen i tillegg. Grunnen til at vi begynte å diskutere dette er at både meg og venninnene mine følger med på Love is blind på Netflix 😅 der er jo konseptet å forelske seg i en partner man ikke har sett, bare snakket med. 

Hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg liker store menn, dvs at tynne menn ikke tenner meg.

Jeg tenner heller ikke på sjuskete hår, negler, tær, buskete bryn e.l.

Jeg synes det er fælt med dårlig holdning, veldig rar gange eller sånne ting.

Så det betyr noe, men jeg trenger ingen mann som er kjekk med symmetriske ansiktstrekk eller sånne ting.

Ønsker en som ser frisk og sterk ut og som har god hygiene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Ser ikke helt hvorfor alderen min er relevant i denne saken. Men kan røpe at jeg ikke er i tenårene 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjent med mannen min da jeg var 16 og han 18. Jeg syntes han var skikkelig kjekk da! Vi begynte å møtes igjen for snart 3 år siden igjen (Nå er vi begge over 30). Rent utseendemessig er det sikkert mange som ville funnet han ikke kjekk nå. Han mistet mye av håret tidlig og fikk veldig grått hår samtidig. 

Jeg har kun tenkt på han som veldig attraktiv hele veien! Personligheten og holdningene hans gjør han til verdens fineste mann for meg uansett. Han er alt jeg kunne ønske meg og enda litt til. Personligheten og tryggheten han gir meg, er også det som tenner meg mest. Jeg har hatt ekser som rent objektivt sett er penere, men så er de jo likevel ikke noe finere enn mannen min fordi de er egoistiske duster.. 

Anonymkode: 6253b...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forelsker meg i personligheten, og den stråler ut øynene og i ansiktsuttrykk og gjør personen pen på den måten.

At du ikke skjønner at folk faller for folk som ikke er objektivt pene tyder på at du er overfladisk.

Jeg har vært forelsket og sammen med gutter/menn som har vært mindre pen. Men er såpass "overfladisk" at jeg ikke ville falt for en kjempefæl fyr på 200kg

Anonymkode: 6bdb0...565

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble betatt av han som nå er kjæresten min usett, over nett. Første gang for meg med akkurat det. Men har også opplevd å bli forelsket i en venn jeg ikke opprinnelig tenkte på som seksuelt attraktiv, da han tok initiativ og ble en "annen" i mine øyne. 

Vil ikke si at utseendet er uten betydning- og han jeg er sammen med nå er virkelig kjekk. Men jeg føler likevel at pga måten vi ble kjent på, så kan han ikke si at jeg valgte ham bare pga utseendet. Faktisk vet jeg ikke om jeg hadde valgt ham om vi hadde blitt kjent live, for han er en lukket person overfor folk han ikke kjenner og det jeg liker er nettopp hvor raskt vi snakket om viktige ting over nett. 

Anonymkode: 96039...c47

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hver sin smak,og egentlig udiskuterbart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? 😂😂

Tror vedkommende sikter til uttrykket "så stygg at man må pule med pose over hodet".

Anonymkode: 96039...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...