Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gudstjenesten startet kl 11, når er det da passende at selskapet starter? Tar ca 20 min å kjøre dit og må sette fra maten selv og event varme det som trengs. Er det vanlig å ha fotograf? Før eller etter kirka?

Anonymkode: a600b...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var seremonien fra 13 til 14. Selskapet begynte kl 15.30 (dvs de som deltok på seremonien dro bare rett til selskapet og minglet litt mens de som ikke var på seremonien kom 15.30) og maten ble levert (varm) kl 16. En lokal fotograf hadde avtale om portrettbilde samt fellesbilde av konfirmantene før seremonien og så kunne vi velge om vi ville ha bildene (fungerte som skolefotografering, altså at vi fikk en link og kunne velge de bildene vi ønsket å betale for). Utover dette tok vi bare bilder selv ute i hagen underveis i selskapet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvor lenge gudstjenesten varer, og det avhenger av hvor mange konfirmanter det er. Så må du legge til litt tid utenfor kirka etter gudstjenesten, ofte blir det tatt felles bilde av alle konfirmantene enten inni eller utenfor kirka. Mange vil også ta bilde av sin konfirmant sammen med presten. Legg til litt tid til parkeringskaos, spesielt hvis det er mange konfirmanter. Så kanskje selskapet kan starte en gang mellom 14 og 15?

Fotograf kan dere gå til en annen dag.

Ikke regn med å få tid til noe annet enn frokost og påkledning før kirka. Konfirmantene skal som regel møte minst en halvtime før gudstjenesten begynner.

Anonymkode: 3189a...f55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste er ferdig med gudstjeneste og fellesbilder innen ca. en time. Her har de fire gudstjenester på to dager slik at de blir 10-15 konfirmanter per gruppe. Vi har tatt personlige bilder ved kirkegården etterpå, og så dratt videre til der vi skal være. Og så er det en velkomstdrink og mingling mens alt gjøres klart. Så har vi ny runde med bilder før kaffe.

Anonymkode: 16b3c...8dd

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her tok kirka ca 1 time. Og hadde og et lite stykke å kjøre til lokalet.  Så vi startet kirka kl 11, ferdig der ca 12, så gikk det ca 20 min uten for kirka hvor vi tok bilder med prest. Så vi inviterte til kl 14, men fleste var på lokalet til 13.

Vi hadde avtalt alt med en som hjalp oss å sette frem på koldtbord osv, slik at vi slapp å tenke på det

AnonymBruker
Skrevet

Kriken tar ca en time-halvannen, så er det litt bilder etterpå. Det vanlige er vel å reise rett fra kirken til lokalet, har du noen som kommer direkte til lokalet ville jeg sagt kl 13, så kan de få litt og drikke før mat sånn ca 13.30- 

Anonymkode: 25157...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...