AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg bor i en større by på Østlandet og planlegger å kjøpe en liten selveierleilighet i Bergen som feriebolig og kanskje leie den ut noen måneder i året. Det er tre steder hvor det er leiligheter jeg kunne tenkt meg å kjøpe, basert på utforming, lokalisering og størrelsen. Jeg er på utkikk etter en liten og minimalistisk leilighet på max 26 kvm, og jeg har derfor vært på visninger på Nesttun, Laksevåg Konows gate og Årstad MK8, Michael Krohns gate. Jeg må si jeg liker leilighetene på den siste adressen, men jeg valgte i fjor å ikke legge inn bud på flere leiligheter som var til salg på begge de nevnte adressene. Grunnen til dette er at datteren til en venninne har bodd i en utleieleilighet i MK8 og kan fortelle at det er mye narkotika i flere leiligheter, at hun varslet styret om problemet men fikk aldri svar. Hun opplevde flere ganger å høre andre unge beboere i 20 og 30 årene lyve når de ble spurt om de hadde sett, hørt eller kjent lukter av narkotika. Hun tror ikke at utleiere har fått beskjed om leieboere som bruker narkotika fordi det er mange av de som fortsatt bodde der når hun valgte å flytte hjem igjen. Hun hadde også ei venninne som leide leilighet i Konows gate og som flyttet derfra etter bare noen måneder av samme grunn. Er det virkelig så ille i disse to sameiene? Ville du kjøpt leilighet der og risikere at din leilighet blir et narkoreir fordi du ikke får beskjed fra styret, naboer eller fordi andre unge narkomane dekker over for hverandre? Anonymkode: e2e6a...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Del Skrevet 3. mars 2024 Hvorfor er det kun disse tre områdene som er aktuelle? Årstid er forøvrig en ganske stor bydel. Det finnes mange andre områder utenom Danmarksplass-området du kan vurdere her. Anonymkode: adb8f...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Del Skrevet 3. mars 2024 Og Michael Krohns gate er omtrent det verste stedet du kan velge. Styr unna både Danmarksplass, Gyldenpris og hele Solheim nord. Anonymkode: adb8f...ee9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg tenker at du vil alltid finne eksempler på negative erfaringer uansett hvor du velger deg. Nevner du Loddefjord eller Åsane eller Nestun eller andre bydeler er du dømt til å kunne finne enkelt eksempler på negative erfaringer. Sånn er det jo overalt tenker jeg. Jeg kjenner folk som bor på Nestun og er super fornøyd og har aldri opplevd en eneste negativt erfaring og jeg kjenner de som har opplevd reine skjære marerittet. Av disse områdene du nevner er nok Michael Krohns gate den mest belastede men det er jo mange som bor her som ikke tenker på at det er noe dårlig fordi de ikke opplever det som et belastet området. Årstad er en ganske stor bydel, tenker verken Nestun eller Årstad som noe spesielt negativt men selvfølgelig har en hatt hendelser oppigjennom. Anonymkode: 770b1...030 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og Michael Krohns gate er omtrent det verste stedet du kan velge. Styr unna både Danmarksplass, Gyldenpris og hele Solheim nord. Anonymkode: adb8f...ee9 Er Korskirkeområdet i sentrum et sted du ville anbefalt? Anonymkode: e2e6a...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor er det kun disse tre områdene som er aktuelle? Årstid er forøvrig en ganske stor bydel. Det finnes mange andre områder utenom Danmarksplass-området du kan vurdere her. Anonymkode: adb8f...ee9 Konows og MK8 har store vinduer. Det er et must synes jeg. I tillegg liker jeg ekstra godt at MK8 har så mange butikker, kafeer, hoteller og restauranter i nærheten. Kort vei til sentrum til fots igjennom Nygårdsparken og når Store Lungegårdsvann er ferdig beplantet vil også være helt nydelig spør du meg. Anonymkode: e2e6a...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er Korskirkeområdet i sentrum et sted du ville anbefalt? Anonymkode: e2e6a...a60 Om du skal leie ut litt vil du være godt tjent med så sentralt som mulig. Verken Nesttun eller Laksevåg tenker jeg som ideelle valg da. Årstad og sentrum er mer gunstig for utleie. Angående narkotika kan man være hendig og uheldig uansett hvor man bosetter seg. Jeg bodde noen år i et område hvor slikt absolutt ikke blir ansett som et problem, men hvor det likevel bodde en narkomane i borettslaget. Det var tilstrekkelig til at det var noe uro og politi der jevnlig. Spesielt hver gang hans trygd ble utbetalt. Da var det fest noen dager. Hadde uansett kjøpt mest med tanke på at det var sentralt nok for å være gunstig for utleie i ditt tilfelle. Som bergenser som ikke bruker stoffer ville jeg ikke vært redd for å bo noen av stedene du nevner. Anonymkode: e10fb...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er Korskirkeområdet i sentrum et sted du ville anbefalt? Anonymkode: e2e6a...a60 😅 Prøver du å velge deg de mest belastede områdene i Bergen? Danmarksplass er et greit område, hvis du går på motsatt side av veien fra der du nå ser. Det er like nært Store Lungen, men mindre "belastet klientell". Og like nært alt av restauranter og tilbud. Jeg bor her. Klart det går noen rusavhengige forbi daglig, men de plager ingen. Men ikke velg en blokk som har "narkoreir" i seg. Danmarksplass er som et lite lokalmiljø i seg selv, rundt meg er det 50 restauranter innen 10 minutts gange. Jeg opplever området som trygt, og trivelig. Det er mye nasking på Rema 1000 Danmarksplass, men jeg har aldri opplevd noe ubehagelig. En gang måtte jeg vekke en rusavhengig som sov ved Taxien i 5-tiden om morgenen, jeg trodde han var død, men han var bare ute for telling og hadde sovnet, veldig hyggelig fyr. Anonymkode: 18da5...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Del Skrevet 3. mars 2024 50 restauranter på Danmarksplass? Trykkleif eller? Anonymkode: 915ed...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Del Skrevet 3. mars 2024 Ingen av disse stedene er særlig attraktive. Går utifra at de er billig. Ja, bi stranden, nygårdsparken og store lungegård er fine områder. Ønsker du å være nær disse så velger heller Møhlenpris, damsgårdssunnet eller Kronstad. Årstad området er fint på solsiden. Prisen vil stort sett matche standarden på det området du velger. Anonymkode: c673a...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 50 restauranter på Danmarksplass? Trykkleif eller? Anonymkode: 915ed...bc6 Nei, av restauranter og spisesteder er det minimum det i 10 minutters gange omkrets herfra. Anonymkode: 18da5...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Del Skrevet 3. mars 2024 Hva med sandviken? Anonymkode: e421c...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 18.30): 😅 Prøver du å velge deg de mest belastede områdene i Bergen? Danmarksplass er et greit område, hvis du går på motsatt side av veien fra der du nå ser. Det er like nært Store Lungen, men mindre "belastet klientell". Og like nært alt av restauranter og tilbud. Jeg bor her. Klart det går noen rusavhengige forbi daglig, men de plager ingen. Men ikke velg en blokk som har "narkoreir" i seg. Danmarksplass er som et lite lokalmiljø i seg selv, rundt meg er det 50 restauranter innen 10 minutts gange. Jeg opplever området som trygt, og trivelig. Det er mye nasking på Rema 1000 Danmarksplass, men jeg har aldri opplevd noe ubehagelig. En gang måtte jeg vekke en rusavhengig som sov ved Taxien i 5-tiden om morgenen, jeg trodde han var død, men han var bare ute for telling og hadde sovnet, veldig hyggelig fyr. Anonymkode: 18da5...35d Nei jeg bare lurte seriøst på hva bruker mente om nevnte område siden MK8 var verst av alle. Anonymkode: e2e6a...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 18.38): Ingen av disse stedene er særlig attraktive. Går utifra at de er billig. Ja, bi stranden, nygårdsparken og store lungegård er fine områder. Ønsker du å være nær disse så velger heller Møhlenpris, damsgårdssunnet eller Kronstad. Årstad området er fint på solsiden. Prisen vil stort sett matche standarden på det området du velger. Anonymkode: c673a...95e Billig og billig. I dag ser jeg det er kommet en leilighet i MK8 priset for over 2 millioner. Flott oppusset må jeg si. Anonymkode: e2e6a...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 19.02): Hva med sandviken? Anonymkode: e421c...295 Alt for langt unna og har heller ikke fordelene med Bybanen til Flesland slik Årstad og Nesttun har. Anonymkode: e2e6a...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Del Skrevet 4. mars 2024 Nesttun er generelt en trygg plass å bo for familier. Mange eneboliger og rekkehus. Det er dessverre narkomane og rusmisbrukere rundt omkring i hele Bergen. Jeg personlig merker ikke så mye til det annet enn at jeg ser en og annen narkoman i sentrum. Anonymkode: 64185...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Del Skrevet 5. mars 2024 Nei, ville ikke valgt bolig i disse områdene. Men hver sin smak. Har bodd flere steder i Bergen, blant annet et par av de du nevner. Liker meg på solsiden ☀️ Bybanen går jo gjennom Danmarksplass, ikke innom Gyldenpris, Laksevåg og den siden. Så feks Sandviken er helt innafor, ikke langt unna Bybanen. Gjennom Sandviken går det busser konstant til sentrum. Nordnes, Møhlenpris, området rundt Haukeland (Bybanen), Sandviken, Ytre Sandviken (går flybuss som er mye, mye kjappere enn Bybanen+ vanlige busser hele tiden) eller Årstad solsiden ☀️. Anonymkode: f8aff...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Del Skrevet 5. mars 2024 Nesttun er ikke så belastet, med mindre man skal bo rett rundt Nesttun senter. Jeg tenker det er et trygt område som ikke har noe belastet rykte på seg. De andre har mer dårlig rykte. Anonymkode: 29edc...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #19 Del Skrevet 8. august 2024 Vi bor på ytre Laksevåg. Her har vi sol og vi har både 6'eren og 20-bussen som har stopp nesten rett ved døra. I tillegg kan vi spasere ned til Lyngbø og ta bussene igjennom tunnelen som kun tar 5 min til Festplassen. Anonymkode: c3d99...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå