AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #61 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du betalte for tøy far kunne bidratt med. Anonymkode: 677bd...c37 Det er mit ansvar å sende med , jeg fikset heller så de hadde liggende, blir akkurat det samme bortsett fra st barnet slipper å føle det bor i en bag Anonymkode: 5b4a0...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #62 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den må ikke ha vært slitt fra før av? Hverken jeg eller mor vet hvor mange av dagene i vinterferien barnet har brukt denne buksa. Ikke har jeg spurt mor om det var denne barnet reiste nedover i heller, men hadde ikke forundret meg om barnet har brukt denne mesteparten av tiden barnet har vært hos far. Sier ikke at hun er engelen selv, men hun har i hvertfall tatt ansvar for barnet. Det kan ikke sies om far. Jeg har sett hvordan han har oppført seg, jeg har sett kommunikasjonen dem i mellom. Anonymkode: f2ec8...a3b En bukse blir ikkr full av hull fordi den er brukt fkere dager, da kjøper man elendige klær Anonymkode: 5b4a0...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 3. mars 2024 #63 Del Skrevet 3. mars 2024 I forhold til samvær og kjøring skal dette deles på foreldrene, men det er samværsforelder som skal stå for kjøringen hvis ikke annet er avtalt, så hvis mor i dette tilfellet kjører og ikke ønsker å bruke så mye tid på dette lenger, er det bare å si fra at dette blir fars ansvar fra nå av. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #64 Del Skrevet 3. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: En bukse blir ikkr full av hull fordi den er brukt fkere dager, da kjøper man elendige klær Anonymkode: 5b4a0...a9a Tror du undervurderer evnen noen udugelige foreldre har til at ting blir griset til og ødelagt. Bondegård, verksted, garasje, opp-pussing - endeløse muligheter til å grise til med f.eks. lim, olje og maling, eller få noe revet opp. Anonymkode: e6d80...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #65 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du undervurderer evnen noen udugelige foreldre har til at ting blir griset til og ødelagt. Bondegård, verksted, garasje, opp-pussing - endeløse muligheter til å grise til med f.eks. lim, olje og maling, eller få noe revet opp. Anonymkode: e6d80...c0f Hver gabg altså? Jøss, udugelig far men klarer likevel å gjøre ting med barnet Anonymkode: 5b4a0...a9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #66 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du lage en annonse i den lokale FB kjøp/salg gruppa og spørre om noen har arvetøy i rett str? Hadde gjerne gitt bort tøy hvis dere var i nærheten. Anonymkode: e6d80...c0f Tror mor hører med kjente og eventuelt lager annonse i lokale fbgrupper. Mor vet ikke at jeg har laget innlegg her, jeg vet bare selv hvor kjipt det er å få igjen ødelagte klær. Det har hendt med mine barn hos far også. Men det har heldigvis ikke vært noe problem å få dekket kostnader til nye klær. I tillegg vet jeg hvor mye mor har slitt med barnefar og jeg syns synd på henne. Jeg har mye info om ting mellom de, hvordan far svarer, hvordan mor svarer. Så føler jeg har grunn til å kunne uttale meg om hvordan far fremstår her. Og mor. Og jeg mener aldri at mødre er engler og fedre er drittsekker, men i noen tilfeller er det faktisk tilfeller hvor far er uegnet til mye og oppfører seg på en måte som går utover både barn og mor. Andre ganger er det motsatt. Mor her har aldri motsatt seg å sende med klær og alt barnet trenger, hun driver ikke med samværssabotasje og motiverer et barn som ikke vil til far. Barnet gråt i hvertfall før hver gang ved levering og slo seg fullstendig vrang, vet ikke hvordan dette er nå. Jeg har vært med på både levering og henting av barn, jeg har sett hvordan barnet ser ut når barnet blir levert tilbake til mor - i forhold til hvordan barnet ser ut når mor leverer barnet. Jeg har mye innsyn i disse menneskene sine liv og kan uttale meg om en del, men ikke alt. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #67 Del Skrevet 3. mars 2024 Ulven skrev (6 minutter siden): I forhold til samvær og kjøring skal dette deles på foreldrene, men det er samværsforelder som skal stå for kjøringen hvis ikke annet er avtalt, så hvis mor i dette tilfellet kjører og ikke ønsker å bruke så mye tid på dette lenger, er det bare å si fra at dette blir fars ansvar fra nå av. Dette har hun prøvd, men da sier advokaten til far at sa saboterer mor samværet fordi far ikke kan kjøre så langt stykke for å hente og levere barnet. Enda far alltid har med seg noen så de kunne fint byttet på kjøringen. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #68 Del Skrevet 3. mars 2024 Ulven skrev (7 minutter siden): I forhold til samvær og kjøring skal dette deles på foreldrene, men det er samværsforelder som skal stå for kjøringen hvis ikke annet er avtalt, så hvis mor i dette tilfellet kjører og ikke ønsker å bruke så mye tid på dette lenger, er det bare å si fra at dette blir fars ansvar fra nå av. Tas heller ikke hensyn til at mor har et barn til som må være med på den lange kjøreturen, mor må ta fri fra jobb. Mens far har ikke flere barn, jobber ikke og har all verdens tid til å hente og levere barnet Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #69 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du undervurderer evnen noen udugelige foreldre har til at ting blir griset til og ødelagt. Bondegård, verksted, garasje, opp-pussing - endeløse muligheter til å grise til med f.eks. lim, olje og maling, eller få noe revet opp. Anonymkode: e6d80...c0f Det er jeg jammen enig i. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 3. mars 2024 #70 Del Skrevet 3. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har hun prøvd, men da sier advokaten til far at sa saboterer mor samværet fordi far ikke kan kjøre så langt stykke for å hente og levere barnet. Enda far alltid har med seg noen så de kunne fint byttet på kjøringen. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tas heller ikke hensyn til at mor har et barn til som må være med på den lange kjøreturen, mor må ta fri fra jobb. Mens far har ikke flere barn, jobber ikke og har all verdens tid til å hente og levere barnet Anonymkode: f2ec8...a3b Bare å overhøre. Far har selv valgt å flytte unna barnet. Da er det hans ansvar å få til samvær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #71 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg trodde det var slik at om samværsforelder betaler bidrag så må bostedsforelder sende med klær til samvær. Hvis det ikke er bidrag så må samværsforelder stå for egne klær i eget hjem. Evt må det lages en skriftlig avtale om fordelinger. Jeg er samværsforelder, boatedsforelder tjener mer enn det dobbelte av meg. Så vår avtale er at når barnet har samvær så må jeg ha eget utstyr og egne klær til barnet. Jeg tar også all transport av barnet siden bsotedsforelder valgte å flytte langt unna. Det er lagt opp slik da barnet fikk velge bosted og jeg er alene med flere. Anonymkode: 59c7c...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #72 Del Skrevet 3. mars 2024 Ut fra det du skriver virker det som han ikke egner seg til å ta vare på barn, hun får si ifra til barnevernet Anonymkode: d576a...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #73 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette har hun prøvd, men da sier advokaten til far at sa saboterer mor samværet fordi far ikke kan kjøre så langt stykke for å hente og levere barnet. Enda far alltid har med seg noen så de kunne fint byttet på kjøringen. Anonymkode: f2ec8...a3b Og hva så om mor blir beskyldt for samværssabotasje av far? Så lenge mor har det skriftlig at far kan hente barnet når som helst og at hun ikke kan bidra med kjøringen pga flere barn. Så hva så om en udugelig far roper samværssabotasje? Her har jeg opplevd at bostedsforelder har brutt alle våre avtaler, altså de avtalene som går på hva bostedsforelder må gjøre. Det har foregått i 2 hele år og det eneste min advokat sier er at det er småpirk, ingenting å gjøre noe med. Det er vist først om bostedsforelder blir meldt til barnevernet av helse eller skolesystemet at jeg blir hørt Anonymkode: 59c7c...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #74 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva så om mor blir beskyldt for samværssabotasje av far? Så lenge mor har det skriftlig at far kan hente barnet når som helst og at hun ikke kan bidra med kjøringen pga flere barn. Så hva så om en udugelig far roper samværssabotasje? Her har jeg opplevd at bostedsforelder har brutt alle våre avtaler, altså de avtalene som går på hva bostedsforelder må gjøre. Det har foregått i 2 hele år og det eneste min advokat sier er at det er småpirk, ingenting å gjøre noe med. Det er vist først om bostedsforelder blir meldt til barnevernet av helse eller skolesystemet at jeg blir hørt Anonymkode: 59c7c...d99 Mor blir ansett som vanskelig om hun ikke kjører halvveis. De er flinke til å få mor til å bli usikker. De psyker ned mor veldig. Far kan jo ikke hente barnet når som helst. Barnet går på skole, far bor mange timer unna. Men de har jo en avtale om ferier og langhelger, da kan han jo hente de dagene han skal. Blir litt langt å kjøre over 5 timer etter skolen og kjøre kl 3 om natten igjen for å rekke skolen på morgenen. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #75 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mor blir ansett som vanskelig om hun ikke kjører halvveis. De er flinke til å få mor til å bli usikker. De psyker ned mor veldig. Far kan jo ikke hente barnet når som helst. Barnet går på skole, far bor mange timer unna. Men de har jo en avtale om ferier og langhelger, da kan han jo hente de dagene han skal. Blir litt langt å kjøre over 5 timer etter skolen og kjøre kl 3 om natten igjen for å rekke skolen på morgenen. Anonymkode: f2ec8...a3b Hvem er så flinke til det? Hvem er det som trykker mor ned? Snart nå alle avtaler foregå gjennom advokat og de må ha en så detaljert avtale at ingen kan lure seg unna. Anonymkode: 59c7c...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #76 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mor blir ansett som vanskelig om hun ikke kjører halvveis. De er flinke til å få mor til å bli usikker. De psyker ned mor veldig. Far kan jo ikke hente barnet når som helst. Barnet går på skole, far bor mange timer unna. Men de har jo en avtale om ferier og langhelger, da kan han jo hente de dagene han skal. Blir litt langt å kjøre over 5 timer etter skolen og kjøre kl 3 om natten igjen for å rekke skolen på morgenen. Anonymkode: f2ec8...a3b Kunne ønske jeg selv kunne prate med mor så skulle jeg sørget for å gi henne nok selvtillit til at denne faren aldri kommer noen vei igjen. Anonymkode: 59c7c...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #77 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er så flinke til det? Hvem er det som trykker mor ned? Snart nå alle avtaler foregå gjennom advokat og de må ha en så detaljert avtale at ingen kan lure seg unna. Anonymkode: 59c7c...d99 Far og advokaten hans trykker mor ned. Med at hun ikke kan kreve at far tar kjøringen fordi det er for langt for han å kjøre.. Mye annet også som jeg ikke husker nå, vært så mye i disse årene. Far og mor hadde blitt enige om en avtale, rett etter ombestemmer far seg og da blir mor truet til å gå med på endringene far ønsker. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #78 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mor blir ansett som vanskelig om hun ikke kjører halvveis. De er flinke til å få mor til å bli usikker. De psyker ned mor veldig. Far kan jo ikke hente barnet når som helst. Barnet går på skole, far bor mange timer unna. Men de har jo en avtale om ferier og langhelger, da kan han jo hente de dagene han skal. Blir litt langt å kjøre over 5 timer etter skolen og kjøre kl 3 om natten igjen for å rekke skolen på morgenen. Anonymkode: f2ec8...a3b Da kan ikke samværet være på dager det er skole om dette er et såpass stort problem for far. Ingen dommer kommer noen gang til å dømme slik at mor mister omsorg når far holder på slik. Mor har hatt høyest samvær med barnet lengst. Det eneste som er å "ta" mor på er at faren vil ha alt servert. Moren er ellers en god omsorgsperson (antar jeg.) Om far går til sak, hva kan skje da? Sakkyndige må hjem til hver av de, se an hvilke hjem som er best for barnet. De innhenter opplysninger som jobb, økonomi, helse. De ser at mor har jobb og inntekt, de ser at mor følger opp helse. De ser at far krangler på alt mulig. De ser mors utgifter på klær og lor bør absolutt ta bilde av alt hun sender avgårde og hva hun får tilbake. Alle bilder tatt på tlf får dato og klokkeslett som vil si at ingen får lurt seg unna. All kommunikasjon mellom mor og far bør foregå skriftlig. Da syns det at far er kranglete. Mor bør bare holde seg bestemt om at nå kjører jeg til også henter du. Evt mor tok kjøring og henting sist så får far ta det denne gangen. Mor viser evne til å samarbeide, far saboterer. Uansett hvor mye far roper sabotasje så vil det syns at det er motsatt. Mor har alt på sitt tørre og far ønsker å kontrollere mor. Anonymkode: 59c7c...d99 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #79 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tas heller ikke hensyn til at mor har et barn til som må være med på den lange kjøreturen, mor må ta fri fra jobb. Mens far har ikke flere barn, jobber ikke og har all verdens tid til å hente og levere barnet Anonymkode: f2ec8...a3b Far er sm , kanskje han ikke orker å kjøre så langt? Anonymkode: 5b4a0...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #80 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kunne ønske jeg selv kunne prate med mor så skulle jeg sørget for å gi henne nok selvtillit til at denne faren aldri kommer noen vei igjen. Anonymkode: 59c7c...d99 Har prøvd i flere år å gi henne selvtillit, få henne til å stå på for det som faktisk er rett i denne saken. Blir så lei meg på hennes vegne. Anonymkode: f2ec8...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå