Gå til innhold

Reise med tog Bergen-Oslo; når er man «ferdig» med å bestille plass i familievogna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid bestilt plass der fordi barna mine har likt lekerommet, større toalett og jeg har følt takhøyden for lyd er høyere enn i vanlige vogner.

Men nå er min yngste 8 år og mer opptatt av å sitte med lydbok/tegne etc enn å leke.

Kjenner også min takhøyde for «fri oppdragelse» i umiddelbar nærhet er lavere.

Så bestille på vanlige plasser og heller besøke lekerommet om vi trenger å strekke på beina?

Anonymkode: 182fd...eae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om barnet ditt sitter stille med aktiviteter der, er det absolutt en god løsning.

Anonymkode: a8590...9cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri bestilt i lekevogn, kun vanlig. Gått helt fint

Anonymkode: c5b2c...019

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har alltid bestilt plass der fordi barna mine har likt lekerommet, større toalett og jeg har følt takhøyden for lyd er høyere enn i vanlige vogner.

Men nå er min yngste 8 år og mer opptatt av å sitte med lydbok/tegne etc enn å leke.

Så bestille på vanlige plasser og heller besøke lekerommet om vi trenger å strekke på beina?

Når jeg har tatt toget mellom Oslo og Stavanger så har jeg bestilt plass i familievogna selv om jeg reiser alene. Og det av en eneste grunn. det er omtrent de eneste plassene i de motorvognsettene som brukes på Sørlandsbanen som kan snues. Noe som er litt viktig for meg siden jeg ikke liker å kjøre baklengs og toget bytter kjøreretning i Kristiansand. Dog har jeg ikke kjørt den strekningen etter at Go Ahead tok over.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Bestill gjerne 1. klasse også, da er det mer komfort. Om det ikke er blitt for dyrt nå etter det ble VY? Var en hundrings ekstra, men med kaffe ig te inkludert 😉 Så egentlig kostet det jo helt likt…. 

Anonymkode: d766d...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...