Gå til innhold

Tog i Storbritannia

mimifin72

Anbefalte innlegg

Er det noen som har reist med tog i Storbritannia? Som f.eks med Statesman? 
Jeg planlegger å reise fra London til Edinburgh med tog, og håper noen kan komme med tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvist skrev (8 minutter siden):

Kan tipse deg om facebookgruppa Togferie. 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reiste en del med tog i England og Skottland da jeg var yngre.  Veldig grei måte å reise rundt på, men jeg brukte mye tid på rutetabeller og priser.  Det kunne være veldig store prisforskjeller ut fra togselskap, når på dagen, antall stopp på ruta osv.  Du finner rutetabell, priser og rabattmuligheter på nett, så lurt å sjekke litt.

Anonymkode: b6aae...d07

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reiste en del med tog i England og Skottland da jeg var yngre.  Veldig grei måte å reise rundt på, men jeg brukte mye tid på rutetabeller og priser.  Det kunne være veldig store prisforskjeller ut fra togselskap, når på dagen, antall stopp på ruta osv.  Du finner rutetabell, priser og rabattmuligheter på nett, så lurt å sjekke litt.

Anonymkode: b6aae...d07

Eller bare bruke google maps. 

Ser ikke vitsen med å vise til rutetabeller og hjemmesider. 

Anonymkode: 5aded...3d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller bare bruke google maps. 

Ser ikke vitsen med å vise til rutetabeller og hjemmesider. 

Anonymkode: 5aded...3d6

Du leste kanskje ikke setningen vedkommende skrev før han/hun oppfordret til å søke på rutetider på nett?

Storbritannia er generelt et dyrt land å ta tog i. Togselskapenes hjemmesider kan være en nyttig kilde til info om rabatter etc., noe du ikke nødvendigvis finner gjennom Googles reiseplanlegger.

Jeg kan i alle fall anbefale https://www.nationalrail.co.uk/ , som sammenfatter reiseinformasjon, uten nødvendigvis å ta hensyn til rabatter som er mulig å oppnå.

Anonymkode: 2f6e7...c73

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se etter en app som heter Trainline. Funket veldig godt da vi reiste rundt i England i fjor sommer. For både ruter og bestilling av billetter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (4 timer siden):

Er det noen som har reist med tog i Storbritannia? Som f.eks med Statesman? 
Jeg planlegger å reise fra London til Edinburgh med tog, og håper noen kan komme med tips

I Storbritania kan det fort lønne seg med interrail, ihvertfall hvis du vil være litt fleksibel på hvor og når du skal reise. Da de har dynamisk prising av bilettene. Og det kan bli veldig dyre billetter hvis du kjøper på kort varsel. Men hvis du vet hvor og når du skal og kan bestille i god tid kan du få rimelige biletter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (1 time siden):

I Storbritania kan det fort lønne seg med interrail, ihvertfall hvis du vil være litt fleksibel på hvor og når du skal reise. Da de har dynamisk prising av bilettene. Og det kan bli veldig dyre billetter hvis du kjøper på kort varsel. Men hvis du vet hvor og når du skal og kan bestille i god tid kan du få rimelige biletter.

Tusen takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har familie i England, og vet at det er viktig å bestille i god tid, ellers kan det bli veldig dyrt. Og pass på at du går ombord i et tog fra det togselskapet du har kjøpt billetter fra, på noen ruter er det flere selskaper som kjører.

Anonymkode: 1b209...7a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har reist på den andre kanten, fra London til Cornwall. Helt fantastisk.

Anonymkode: d39cb...712

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prismessig kan det godt hende det lønner seg å fly. Tog i Storbritannia er ofte svært dyrt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som mange sier, det kan være kjempedyrt! Men plutselig er det et lite vindu med tilbud (ca 3 mnd før) og da må man bare hoppe på. Husker da jeg skulle kjøre tog sist, mellom Aberdeen og Inverness, at jeg ba om å få varsel når prisene ble lavere. Og da var det kjempebillig i en veldig kort periode, slik at jeg kunne kjøpe TO billetter for nesten ingenting, en på et senere tog i tilfelle flyet mitt ble forsinket.

Anonymkode: 5cea4...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

https://www.splitmyfare.co.uk/

Du har det systemet her også. Jeg bor i Storbritannia, men tar nesten aldri tog over lange avstander. Det er ekstremt dyrt. Men av og til har de ekstreme tilbud. For noen uker siden hadde LNER salg og man kunne ta Edinburgh - Birmingham for 20 pund, så blir det plutselig dyrt igjen.

Anonymkode: f085a...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...