Gå til innhold

blir vi lurt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ravnaskrik_*
Skrevet

Jeg kjøpte meg en laptop i sommer og det fulgte med windows xp.

Nå har jeg reinstallert min stasjonære pc og får melding om at xp kun vil virke i 30 dager...

Men jeg har jo lisens!

Jeg har i tillegg flyttet. Jeg kjøpte laptopen på El-kjøp. Men man skal vel kunne bruke programvaren på flere maskiner enn en, når man selv eier pcene?

Hva skal jeg gjøre? Må jeg virkelig kjøpe en ny versjon av xp???

Jeg vurderer linux snart...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Windows xp fulgte med laptoppen og er kun beregnet på den. Du må nok kjøpe ny windows til den stasjonære pc`n eller rett og slett bruke Linux som er gratis.

Skrevet

Jepp, en CD gjelder for en maskin. Velkommen til den vidunderlige microsoft verdenen! Du eier på ingen måte programvaren, du har bare lov til å bruke den på en maskin.

Du må enten nedgradere den stasjonære igjen eller kjøpe en lisens. (Dersom du kjøper noe hardware samtidig kan du få en billigere lisens, men dersom du er student vil nok en studentlisens lønne seg).

Skrevet

Det her skjønner ikke jeg....... :klø: Jeg har XP Home Edition, som jeg vant for noen år siden, og har måttet slette harddisken på maskinen min noen ganger, kjøpt ny maskin, har brukt XP'en på begge mine maskiner uten problem. Nå må sant sies, at bare den ene er registrert online.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...