Gå til innhold

Store økninger i leieprisene - godt voksne ser etter kollektiv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For oss som leier var begge disse artiklene litt deprimerende: Mann 55 søker kollektiv og Leieprisene har steget med 34 000 på tre år

Spesielt i Oslo har det vært et voldsomt hopp de siste to-tre årene, før det hadde ikke leieprisene helt holdt tritt med kjøpeprisene men nå gjør de absolutt det.

Selv har jeg god nok egenkapital til å kjøpe men synes fortsatt det er ekstremt høye priser i Oslo, og renten gjør det ikke akkurat bedre...

Anonymkode: 0ff74...921

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, så hadde jeg ikke klart å leie noe "verdig" alene i Oslo, så jeg er veldig takknemlig for at jeg har en samboer.

Anonymkode: 0f734...ec3

• Nyttig 1
Skrevet

Mye skyldes regjeringens skattepolitikk som fører til færre utleieboliger.

Formuesverdien av en sekundærbolig beregnes nå på 100 prosent av markedsverdien. Andelen utleieboliger har defor sunket kraftig.

" Vi ser nå stadig flere eksempler på at utenlandske aktører kommer inn som eiere av norske utleieboliger, fordi de slipper å betale formuesskatt. 

Så lenge rammevilkårene for å eie bolig for utleie gjør det vanskelig å få til lønnsomhet, vil leieprisene være høye."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp sykt hvor mye det har økt. En har jo ikke muligheten å leie en liten leilighet lenger som pensjonist eller uføre.

Anonymkode: 36516...884

• Liker 1
Skrevet

Må alle bo i Oslo?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt politikere tar tak i gjør det dyrere.

Anonymkode: 3d3c7...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (14 timer siden):

Må alle bo i Oslo?

Nei, men det er mange som jobber ( eller studerer) i Oslo og derfor ser etter bolig i Oslo eller nærheten. Prisene stiger i områdene rundt også. 

Anonymkode: ae693...09e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...