AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Vi skal til utlandet i sommer, og er usikker på hvordan vi skal gjøre det med tanke på vogner og eller bæresele! eldste er 4 år og minste 14 mnd når vi skal dra. i utgangspunktet tenkte jeg å sende én vogn i prampack og i tillegg ta med en liten trille som håndbagasje. Da hadde vi hatt så 4 åringen kunne hvilt bena litt på kvelden feks, og vi slipper å bære den minste på flyplassen. men siden omtrent ingen vogner passer innenfor mål eller vekt, så kanskje vi dropper det.. evt sender 2 vogner i prampack og bruker bæresele på flyplassen. Men vi har aldri flydd med barna før så jeg er litt usikker på hva som er lurt og ikke..😳 noen med erfaringer? vi har bestilt pakkereise med rutefly og skal fly med sas. Anonymkode: 455b4...4b2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 EN FIREÅRING TRENGER INGEN VOGN Anonymkode: 9d1a2...76e 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 Det som ikke er lurt er å ta med seg en 14 måneder baby på fly. Anonymkode: 409ff...353 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som ikke er lurt er å ta med seg en 14 måneder baby på fly. Anonymkode: 409ff...353 Hva er problemet Anonymkode: c8bc2...032 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): EN FIREÅRING TRENGER INGEN VOGN Anonymkode: 9d1a2...76e Visste denne kom, herregud😂 jeg gidder ikke gå inn å sitte på rommet fra klokka 19 så jo, det kan hende det kan være deilig å kunne hvile bena litt hvis vi er ute på kvelden. Anonymkode: 455b4...4b2 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Vi kjøpte en tvillingvogn på finn til en tusenlapp. Tanken var at enten kunne vi selge den igjen etterpå, eller så ble den ødelagt på turen. Den funka gull, og etter noen ferier solgte vi den igjen. Begge ungene nøt å hvile litt i varmen og på travle markeder. På flyplassen har vi båret eller brukt paraplytriller som finnes på en god del flyplasser. Anonymkode: c4d7e...d1e 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som ikke er lurt er å ta med seg en 14 måneder baby på fly. Anonymkode: 409ff...353 Ja huff, det burde jeg jo tenkt på.. bør nok heller bli hjemme 🙃 Anonymkode: 455b4...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kjøpte en tvillingvogn på finn til en tusenlapp. Tanken var at enten kunne vi selge den igjen etterpå, eller så ble den ødelagt på turen. Den funka gull, og etter noen ferier solgte vi den igjen. Begge ungene nøt å hvile litt i varmen og på travle markeder. På flyplassen har vi båret eller brukt paraplytriller som finnes på en god del flyplasser. Anonymkode: c4d7e...d1e Takk for tips! Så det finnes paraplytriller man kan låne på flyplassen?😍 Anonymkode: 455b4...4b2
Flymamma Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det som ikke er lurt er å ta med seg en 14 måneder baby på fly. Anonymkode: 409ff...353 …. Fordi? 2
Flymamma Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Nå vet jeg ikke hvilket flyselskap dere skal reise med, men babyzen yoyo er innenfor målene (den er 52x44x18) til de fleste flyselskap, hvis dere har billetter som gir plass til én gjenstand pr pers i hattehyllen. 😊 bemerk at baby ikke har bagasjeplass, da de sitter på fanget under flyturen. God reise! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja huff, det burde jeg jo tenkt på.. bør nok heller bli hjemme 🙃 Anonymkode: 455b4...4b2 Ja det burde du faktisk ha tenkt på. Årsaken til at så mange babyer skriker på fly er at du ikke greier å regulere trykket i trommehinnen, så det gjør veldig vondt i ørene. I tillegg så er det et brudd i rutinene for disse små som gjør dem urolige, utilpass. Hvis der dere skal til er veldig varmt i tillegg så vil denne utilpassheten bare øke for den lille. Nå har jo dere allerede bestilt fly da, men som et generelt råd hadde jeg ventet til den minste var 4. Da vil alle få mer ut av turen enn slik det kommer til å bli nå. Jeg syns at her setter man foreldrenes behov for sydentur foran det å tenke på barna. Anonymkode: 409ff...353 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Skrevet 3. mars 2024 Flymamma skrev (4 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvilket flyselskap dere skal reise med, men babyzen yoyo er innenfor målene (den er 52x44x18) til de fleste flyselskap, hvis dere har billetter som gir plass til én gjenstand pr pers i hattehyllen. 😊 bemerk at baby ikke har bagasjeplass, da de sitter på fanget under flyturen. God reise! Vi skal fly med sas, og målene der er 55x40x23 og derfor er jo de fleste vogner ikke innenfor.. jeg er også litt usikker på vekt da det noen steder står 5kg og noen steder 8kg.. takk for svar 😊 Anonymkode: 455b4...4b2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for tips! Så det finnes paraplytriller man kan låne på flyplassen?😍 Anonymkode: 455b4...4b2 NOEN flyplasser. Ikke alle, og det kan være tomt. Anonymkode: a4228...316
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #14 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det burde du faktisk ha tenkt på. Årsaken til at så mange babyer skriker på fly er at du ikke greier å regulere trykket i trommehinnen, så det gjør veldig vondt i ørene. I tillegg så er det et brudd i rutinene for disse små som gjør dem urolige, utilpass. Hvis der dere skal til er veldig varmt i tillegg så vil denne utilpassheten bare øke for den lille. Nå har jo dere allerede bestilt fly da, men som et generelt råd hadde jeg ventet til den minste var 4. Da vil alle få mer ut av turen enn slik det kommer til å bli nå. Jeg syns at her setter man foreldrenes behov for sydentur foran det å tenke på barna. Anonymkode: 409ff...353 Brudd i rutinene? Babyer overlever krig og uroligheter alle andre steder i verden. Mens i Norge skal barna leve etter klokka. Anonymkode: 9d1a2...76e 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #15 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det burde du faktisk ha tenkt på. Årsaken til at så mange babyer skriker på fly er at du ikke greier å regulere trykket i trommehinnen, så det gjør veldig vondt i ørene. I tillegg så er det et brudd i rutinene for disse små som gjør dem urolige, utilpass. Hvis der dere skal til er veldig varmt i tillegg så vil denne utilpassheten bare øke for den lille. Nå har jo dere allerede bestilt fly da, men som et generelt råd hadde jeg ventet til den minste var 4. Da vil alle få mer ut av turen enn slik det kommer til å bli nå. Jeg syns at her setter man foreldrenes behov for sydentur foran det å tenke på barna. Anonymkode: 409ff...353 Takk for svar, men nå har det seg sånn her at vi har flere barn da. I tillegg er dette en tur vi har blitt invitert med på, og vi skal reise hele familien sammen. Skal man alltid vente på et eller annet så vil vi aldri kunne reise noe som helst sted. ja, jeg er forberedt på at det kan bli noen utfordringer på veien, men sånn er livet da. Alt passer ikke alltid for alle, og livet er for kort til å hele tiden utsette ting man har lyst til å gjøre. Det er min mening.. vi kommer til å prøve å gjøre det beste ut av det uansett. Anonymkode: 455b4...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #16 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): NOEN flyplasser. Ikke alle, og det kan være tomt. Anonymkode: a4228...316 Jada, fikk med meg det. Takk.. Anonymkode: 455b4...4b2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #17 Skrevet 3. mars 2024 Vi reiste til USA for mange år siden. Da var det ene barnet 7 måneder og eldste barnet 5 år. Vi hadde vogn under flyet, bæresele på fly. Hadde med trille til barnet på 5 år (også under flyet). Turen var fin for oss alle. Vi har også vært på Sydenferie hvor vi lot vogn være hjemme, men kjøpte ei enkel trille da vi kom på flyplassen. Alt går 👍 Anonymkode: d315e...468 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #18 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar, men nå har det seg sånn her at vi har flere barn da. I tillegg er dette en tur vi har blitt invitert med på, og vi skal reise hele familien sammen. Skal man alltid vente på et eller annet så vil vi aldri kunne reise noe som helst sted. ja, jeg er forberedt på at det kan bli noen utfordringer på veien, men sånn er livet da. Alt passer ikke alltid for alle, og livet er for kort til å hele tiden utsette ting man har lyst til å gjøre. Det er min mening.. vi kommer til å prøve å gjøre det beste ut av det uansett. Anonymkode: 455b4...4b2 Dere har valgt denne løsningen, da vil jeg bare gi et tips: la den minste få litt å drikke under opp og nedstigning, det kan hjelpe på trykket i ørene, på samme måte som tyggegummi kan hjelpe for oss voksne 🙂 Anonymkode: 409ff...353 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #19 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi reiste til USA for mange år siden. Da var det ene barnet 7 måneder og eldste barnet 5 år. Vi hadde vogn under flyet, bæresele på fly. Hadde med trille til barnet på 5 år (også under flyet). Turen var fin for oss alle. Vi har også vært på Sydenferie hvor vi lot vogn være hjemme, men kjøpte ei enkel trille da vi kom på flyplassen. Alt går 👍 Anonymkode: d315e...468 Sendte du ta vogn og trille i prampack? Ble trilla brukt til den eldste? Vi er litt usikre her, men ser for meg det kan være kjekt å kunne sette seg/hvile bena litt på kveldene hvis vi er ute..☺️ Anonymkode: 455b4...4b2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #20 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har valgt denne løsningen, da vil jeg bare gi et tips: la den minste få litt å drikke under opp og nedstigning, det kan hjelpe på trykket i ørene, på samme måte som tyggegummi kan hjelpe for oss voksne 🙂 Anonymkode: 409ff...353 Takk, det skal vi gjøre ☺️ Anonymkode: 455b4...4b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå