Gå til innhold

Svigermor tapper meg helt for energi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært glad i min svigermor, vi har alltid hatt gode samtaler om det meste. 
Svigerfar (som er et av de fineste menneskene jeg har møtt) er dessverre blitt syk. Sliter mye med smerter og er inn og ut av sykehus. Jeg skjønner at dette tærer på og at det er vanskelig, det er vondt for oss alle, men mest for de to som står oppi det selvfølgelig. 
Men, svigermor er blitt så negativ til alt. 
vi var der et par timer på fredag og eneste hun snakket om i ett, er hvor dårlig helsevesenet er. Absolutt alt er galt. Hun sa alt på sykehuset og rehabiliteringen var bare minus. Legene på sykehuset ville bare sparke svigerfar ut. De kunne ikke medisinere han (hun mener det er bare hun som har kontroll på det). Jeg trakk frem et par positive opplevelser jeg merket når vi var hos han, men nei, det var bare tull de bedrev. Hun hadde flere A4 ark med spørsmål som hun var radende på at hun ikke fikk svar på.
Stakkars svigerfar som i utgangspunktet er en positiv mann blir helt overkjørt av denne negativiteten hennes. Da vi besøkte han på sykehuset sa han at de var så snille med han og tok godt vare på han. I svigermor sine øyne var alle sykepleiere/leger slemme troll som bare ville kaste han ut. Han har et komplisert sykdomsbilde, så er ikke så enkelt å finne ut av. Hun mente de ga han for lite smertestillende, vi spurte på sykehuset og de sa han lå helt på grensen på det de kunne gi. 
Kjenner jeg blir helt matt av å høre på henne og jeg ser jo det er vanskelig for svigerfar også, han må jo bare jatte med. 
Jeg får inderlig vondt av svigerfar, men vet ikke hvordan en kan få svigermor til å se bittelitt positivt på helsevesenet? 
Vår opplevelse var at de gjorde alt de kunne for han og svarte villig på våre spørsmål. 
Vet at helse Norge ikke er perfekt, men føler at svigermor sin hets av norsk helsevesen rett og slett gjør svigerfar sykere, noe som er uendelig trist. 
Hva ville du gjort, er det noe dere tenker jeg i hele tatt kan gjøre, annet enn å høre på tiraden av eder og galle? 

Anonymkode: bbb91...b63

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har det vondt og vet ikke hvor hun skal legge det som er vondt, så hun retter det mot helsevesenet. Du kan ikke endre prosessen hennes. Ikke tenk på at DU blir sliten, hun er sikkert veldig redd.

Anonymkode: 7bce7...920

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har det vondt og vet ikke hvor hun skal legge det som er vondt, så hun retter det mot helsevesenet. Du kan ikke endre prosessen hennes. Ikke tenk på at DU blir sliten, hun er sikkert veldig redd.

Anonymkode: 7bce7...920

Hun er mer irritert, hun virker ikke redd i det hele tatt. Skjønner selvfølgelig at dette er tøft for de, men ser det går utover svigerfar sin psyke når hun driver på slik dessverre. 
Jeg ønsker jo å være en støtte, men klarer ikke å bare være enig i all hetsen. Men, tenker at det er vel det enkleste. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er mer irritert, hun virker ikke redd i det hele tatt. Skjønner selvfølgelig at dette er tøft for de, men ser det går utover svigerfar sin psyke når hun driver på slik dessverre. 
Jeg ønsker jo å være en støtte, men klarer ikke å bare være enig i all hetsen. Men, tenker at det er vel det enkleste. 

Det er veldig vanlig at redsel og bekymring slår ut som sinne og irritasjon. 

Anonymkode: 30cc7...203

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig vanlig at redsel og bekymring slår ut som sinne og irritasjon. 

Anonymkode: 30cc7...203

Ja, det har du rett i. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen din må snakke med henne. Valider følelsene hennes, samtidig få frem at det neppe er bra for faren med all negativiteten akkurat nå. Hun kan snakke med psykolog om dette, ellers risikerer hun at alle trekker seg unna.

Anonymkode: 2317c...e42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mannen din må snakke med henne. Valider følelsene hennes, samtidig få frem at det neppe er bra for faren med all negativiteten akkurat nå. Hun kan snakke med psykolog om dette, ellers risikerer hun at alle trekker seg unna.

Anonymkode: 2317c...e42

Han er for konfliktsky til å ta opp noe som helst. Han er jo med på hylekoret hennes selv om han er uenig. 
De som er gift med søsknene hans holder seg unna, så er stort sett bare søsknene som besøker de nå uten partnere. Hun er en meget sterk kvinne med veldig sterke meninger og hennes meninger er riktige. Hun googler absolutt alt som finnes og det som står på google er alltid riktig i følge henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...