Gå til innhold

Noen med erfaring fra Parts work?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opplevde du det? Ble du bedre ved at du fikk de forskjellige delene til å jobbe sammen? Hadde du hjelp av terapeuten eller gjorde du det på egenhånd?

Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Er litt redd for å bli trigget inn i en lengre dårlig periode.

Er det noe jeg kan gjøre hver dag (meditere med fokus på de forskjellige) eller kan det bli for mye? 

Litt bakgrunn:

Jeg har etter atter en mislykket runde på DPS gitt opp håpet om behandling i helsevesenet slik det er nå.

Jeg har drevet mye med meditasjon som hjelper en del, og har begynt å se på Parts work. Jeg har godt begravde barndomstraumer som kom til overflaten etter et 7 år langt forhold med mye vold, og flere påfølgende livskriser, ukontrollert gjeld, mistet tilknytning til arbeidslivet, dødsfall, brudd med famile osv over en periode på 3-4 år. 

De siste 2 årene har vært ekstreme, følte jeg "bodde i en trigger" har hatt (for meg) vannvittige symptomer, som raseriutbrudd hvor jeg knuste og ødela ting (egne), "akutte" depresjoner, det har vært mnd via med panikkanfall mange ganger i uken.

Nå har jeg klart å stabilisere meg mye, lille hatt panikkanfall siden jul, har startet så smått med en hobby og fått noe orden rundt meg hjemme. Økonomien er under kontroll og ok, og jeg begynner å komme over det jeg opplevde og fortsatt opplever som et stort svik fra nærmeste familie. 

Diagnoser, hvis det spiller noen rolle er kptsd, ptsd, sosial fobi, panikklidelse og tilbakevendende depresjon, ADHD

Poenget er at jeg tror delene mine er nesten uvitende om hverandre. Jeg sliter med identitet og tilpasser meg helt ekstremt menneskene rundt meg. Ofte uten at jeg merker det, det er både slitsomt og gir mye problemer, som igjen gir angst, utsettelsesvannvidd, og depresjon.

Etter ketamin behandling føler jeg meg klar for å jobbe med meg selv, men som sagt litt redd for å trå for mye feil.

Tenker å bruke guidede meditasjoner som denne feks 

https://youtu.be/Yp3iArwmU24?si=4iGphW7L6-xrC3sN

Anonymkode: b50a0...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...