Gå til innhold

Barbert Nedentil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Pingvinen skrev (På 3.3.2024 den 19.39):

Jeg fikk soppinfeksjon 4 av 5 ganger når jeg barberte nedentil. Har aldri soppinfeksjon når jeg beholder hår der. 

Har aldri hatt det, og barbert meg 2 ganger i uken 30år no så!

Men vasker meg hver dag med en klut og bytter undertøy!

Anonymkode: 03742...937

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Glattbarbering gir en langt større grobunn for mye bakterier, spesielt streptokokker. Det øker risiko for å pådra seg herpes og HPV. 

Anonymkode: 3f8e2...159

Dette er om en kutter seg eller lager rift i huden. Ikke at glattbarbering i seg selv gir utslag i dette. Barberer en seg rett er det ingen sammenheng mellom dette.

Anonymkode: 222a8...26a

• Nyttig 1
Skrevet

Sånne tråder er litt slitsomme når de hver eneste gang glir over til "sånn gjør jeg det og det er det eneste rette"-innlegg. 
Støtter innlegget oppi her om en egen samletråd for hår på samme måte som den om penisstørrelser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri hatt det, og barbert meg 2 ganger i uken 30år no så!

Men vasker meg hver dag med en klut og bytter undertøy!

Anonymkode: 03742...937

Jeg vasker meg og hver dag og bytter undertøy. Har kun hatt soppinfeksjon når jeg er barbert. Ellers aldri. Har fulgt alle råd. Men for meg er barbering nedentil lik sopp og ubehag. Enkelt valg

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Glattbarbering gir en langt større grobunn for mye bakterier, spesielt streptokokker. Det øker risiko for å pådra seg herpes og HPV. 

Anonymkode: 3f8e2...159

Behåring gir også større grobunn for flatlus 

Flatlus var tidligere svært vanlig i Norge, men er i dag sjelden. En sannsynlig årsak til dette er at intimbarbering og fjerning av kroppsbehåring har blitt stadig mer vanlig.

https://sml.snl.no/flatlus

Det sagt betyr jo ikke at alle som har hår har flatlus.

Anonymkode: 712a3...bea

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge hårløse nedentil, og vedlikeholder dette glattbarbert jevnlig. Vi liker det begge for vår egen følelse og velvære, og vi liker at begge liker det samme. Så enkelt. Det handler om hva den enkelte føler seg vel med.

Anonymkode: a9fca...18e

Skrevet

Rart at det med flatlus nevnes, det er jo et kryp som mer eller mindre er utryddet i en moderne verden.

AnonymBruker
Skrevet

Epilerer og/eller vokser. Har ikke partner og er ikke på jakt heller. 

• Fordi jeg liker å være hårlaus når jeg onanerer
  • Fordi stringtrusene ser mindre teite ut i speiler om morran
  • Fordi jeg til tider har utflod som gjør at håra klistrer seg sammen heller udelikat

Anonymkode: fc62b...d15

AnonymBruker
Skrevet
Kargo skrev (15 minutter siden):

Rart at det med flatlus nevnes, det er jo et kryp som mer eller mindre er utryddet i en moderne verden.

Den finnes fremdeles i Norge 

https://www.fhi.no/sk/skadedyrveilederen/lus/fakta-om-flatlus/?term=

Men ja det er blitt mindre av den fordi vi i større grad enn før fjerner kjønnshår.

Anonymkode: 222a8...26a

• Nyttig 2
Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 4.3.2024 den 20.19):

Jeg leser "men for min del så føles det renslig og deilig å være glattbarbert, "

"Jeg synes det er reinere og enklere under mensen."

"Føler meg renere uten hår"

"Føles mye bedre å være shavet, glatt og rensligere"

Alle unntatt mitt sitat handler om en følelse det å barbere seg gir. Det er kun jeg som skriver "synes". Så nei viss du klarer å lese noe som ikke står skrevet i "alle" innleggene trenger du en time til specsavers.

Alle sitatene fra denne tråden er subjektive opplevelser. Det føles og synes..  Ingen har skrevet at du skal føle og synes det samme. Ingen i denne tråden har skrevet et kvekk om at det er objektivt sett er reinere. 

jeg føler meg også reinere når jeg har tatt peiling f.eks for det er følelsen det gir meg. Og det må en da  vitterlig kunne få beskrive slik uten at folk må kverulere som et sinna hamster fordi det objektivt sett holder med vann å såpe for å bli rein.

Tja... I de sler fleste trådene om kjønnshår:

-NEI jeg barberer meg ikke, vil ikke se ut som en 7 åring"

-Bare pedofile menn som liker barberte "kvinner"

-Æsj, jeg spyr av tanken på å være barbert"

"Nei jeg barberer meg ikke, vil jo ikke se ut som et barn"

-Bare usikre unge som må følge trender og moter barberer seg"

-Det er ikke mote å barbere seg så bare de som henger igjen i 2014 barberer seg"

.......

Og det er vi som barberer oss som er mistenksomme og aggressive ja:paff: jojo selvinnsikt er en fin bil.....

I tråder om kjønnshår er ingen bedre enn den andre siden tror jeg. 

Eg er passert 50 år, men eg går og vokser meg hver 5 uke. Føler meg ikkje som ein liten gutt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 15.22):

Når det er tydelig at du ikke svarer på det tråden handler om om er det vel greit å poengtere det uten at du mister vett og forstand. Din soppinfeksjon og ditt eget behåret underliv er fullstendig irrelevant informasjon i denne tråden. 

Anonymkode: f9ea8...99a

Svaret er absolutt relevant da vedkommende tidligere barberte seg og har erfaring med begge deler! 

Du gatekeeper og oppfører deg som om din mening og opplevelse er mer relevant enn andres. Lenge siden jeg har sett noen bli så snurt over andres mening som ikke angår dem 😂

Anonymkode: 7244d...094

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberte før pga gruppepress etc. 

Nå er jeg utrolig fornøyd med å være naturlig og å ta en Brazilian i ny og ne for avveksling. Dersom man er plaget med sopp, hudsykdommer etc bør man vurdere å ikke barbere. Om man likevel må/ønsker å være hårløs, er Brazilian en mye mer skånsom måte å gjøre det på.

Anonymkode: 7244d...094

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (1 time siden):

Eg er passert 50 år, men eg går og vokser meg hver 5 uke. Føler meg ikkje som ein liten gutt 

Nei det tror jeg absolutt ingen av oss som fjerner hår gjør på noen måter😊 Ikke jeg heller. Og det er et veldig snodig og underlig resonnement som ikke henger på greip på noen måter og det er så Koko av de som sier dette. Men det er nå engang slik mange tråder om kjønnshår går for seg av de som velger å ikke fjerne hår derfor innlegget mitt at jeg tror ikke akkurat en bør være for kjapp på fløyta med å si at det er vi som fjerner hår som er de aggressive om tematikken her. Folk gjør det som er rett for de selv og det er individuelt og bør ikke være så vanskelig å respektere okke som..

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Jeg barberer eller vokser. Gjort det i 25 år og trives med det. Syns det er mer hygienisk og mer behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...