AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #21 Skrevet 3. mars 2024 Det er hvertfall feil at det er rensligere å barbere seg. Er jo stikk motsatt fordi hår beskytter mot bakterier og annet grums. Det blir også mindre gnussing og sårhet fordi hårene beskytter huden. Og kjønnshår som klør og svir når de blir for lange? Det har jeg aldri opplevd. Hvorfor skulle det klø og svi? Det er jo de fæle stubbene som vokser ut igjen som klør og svir som ville helvete. Anonymkode: 43357...d38 1 1
skreppamedleppa Skrevet 3. mars 2024 #22 Skrevet 3. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er hvertfall feil at det er rensligere å barbere seg. Er jo stikk motsatt fordi hår beskytter mot bakterier og annet grums. Det blir også mindre gnussing og sårhet fordi hårene beskytter huden. Og kjønnshår som klør og svir når de blir for lange? Det har jeg aldri opplevd. Hvorfor skulle det klø og svi? Det er jo de fæle stubbene som vokser ut igjen som klør og svir som ville helvete. Anonymkode: 43357...d38 Vel jeg har aldri opplevd soppinfeksjon ved barbering men jeg betviler ikke de som får det. Når spørsmålet er hvorfor vi barberer oss er det jo naturlig at vi som barberer oss svarer subjektivt på det. At du selv ikke har opplevd noe gjør ikke dine erfaringer til en allmengyldig opplevelse. Jeg svarte på mine egne vegne til hvorfor jeg barberer meg, det er mine subjektive grunner og jeg sier ikke at du skal ha opplevd de selv om de er gjeldene for meg, men jeg må få lov å skrive mine personlige grunner til at jeg velger å barbere meg selv om du ikke er enig eller har opplevd det jeg opplever. Endret 3. mars 2024 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #23 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er hvertfall feil at det er rensligere å barbere seg. Er jo stikk motsatt fordi hår beskytter mot bakterier og annet grums. Det blir også mindre gnussing og sårhet fordi hårene beskytter huden. Og kjønnshår som klør og svir når de blir for lange? Det har jeg aldri opplevd. Hvorfor skulle det klø og svi? Det er jo de fæle stubbene som vokser ut igjen som klør og svir som ville helvete. Anonymkode: 43357...d38 Ingen som har skrevet at det er reinere, de som har skrevet noe om å være reinere har skrevet at de føler seg. Og en følelse er det vanskelig å si noe imot. Anonymkode: 712a3...bea
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #24 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da må jeg nesten spørre... Barberer du alt for ofte eller stinker du svett i mange dager? Anonymkode: a1c85...770 Jeg dusjer stortsett hver dag, innimellom hver annen Anonymkode: 712a3...bea
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #25 Skrevet 4. mars 2024 Barberer meg fordi jeg vil. Det kjennes deiligere ut med glatt hud fremfor masse hår. Det føles reinere ut og det oppleves mer intimt under sex. Anonymkode: 222a8...26a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #26 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen som har skrevet at det er reinere, de som har skrevet noe om å være reinere har skrevet at de føler seg. Og en følelse er det vanskelig å si noe imot. Anonymkode: 712a3...bea Jo, det er flere her som skriver at de synes det er rensligere uten hår. Anonymkode: 43357...d38 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #27 Skrevet 4. mars 2024 Synes dere som barberer er så hårsåre (hehe så det når jeg skrev det) for dere tar alltid så på vei hvis vi som ikke barberer oss kommenterer noe mot dette. Det blir så veldig understreket at dere har aldri soppinfeksjon eller nupper, sår, inngrodde hår eller ubehag når det vokser ut. Det virker så overdrevet, som at dere alltid må forsvare dere så veldig. Samtidig som dere er ofte mistenksomme og aggressive mot oss som ikke barberer. Synes det er litt påfallende. Anonymkode: 43357...d38 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #28 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det er flere her som skriver at de synes det er rensligere uten hår. Anonymkode: 43357...d38 Å føle eller synes noe er reinere er ikke det samme som at noen skriver at de er reinere. Ingen som har skrevet at de er reinere her i denne tråden. Hva andre føler eller synes er en individuell følelse eller synspunkt som igjen er vanskelig for deg å si noe imot. Anonymkode: 712a3...bea 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #29 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes dere som barberer er så hårsåre (hehe så det når jeg skrev det) for dere tar alltid så på vei hvis vi som ikke barberer oss kommenterer noe mot dette. Det blir så veldig understreket at dere har aldri soppinfeksjon eller nupper, sår, inngrodde hår eller ubehag når det vokser ut. Det virker så overdrevet, som at dere alltid må forsvare dere så veldig. Samtidig som dere er ofte mistenksomme og aggressive mot oss som ikke barberer. Synes det er litt påfallende. Anonymkode: 43357...d38 Mens dere som ikke barberer dere er noe mindre hårsår? Dere lager dere jo problemer av at noen føler seg reinere når ingen her i tråden har skrevet at dere som ikke barberer dere er skitne. Dere lager dere like mye problemer ut av at vi liker å barbere oss og er like kjapt ute med å kalle det for pedofile og annet. Det er jo ikke mulig å ha en tråd uten at det kommer opp fra dere. Så akkurat den "aggressiviteten" er vel like påfallende hos dere selv viss du har litt selvinnsikt på dette. Anonymkode: 712a3...bea 2
skreppamedleppa Skrevet 4. mars 2024 #30 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jo, det er flere her som skriver at de synes det er rensligere uten hår. Anonymkode: 43357...d38 Jeg leser "men for min del så føles det renslig og deilig å være glattbarbert, " "Jeg synes det er reinere og enklere under mensen." "Føler meg renere uten hår" "Føles mye bedre å være shavet, glatt og rensligere" Alle unntatt mitt sitat handler om en følelse det å barbere seg gir. Det er kun jeg som skriver "synes". Så nei viss du klarer å lese noe som ikke står skrevet i "alle" innleggene trenger du en time til specsavers. Alle sitatene fra denne tråden er subjektive opplevelser. Det føles og synes.. Ingen har skrevet at du skal føle og synes det samme. Ingen i denne tråden har skrevet et kvekk om at det er objektivt sett er reinere. jeg føler meg også reinere når jeg har tatt peiling f.eks for det er følelsen det gir meg. Og det må en da vitterlig kunne få beskrive slik uten at folk må kverulere som et sinna hamster fordi det objektivt sett holder med vann å såpe for å bli rein. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes dere som barberer er så hårsåre (hehe så det når jeg skrev det) for dere tar alltid så på vei hvis vi som ikke barberer oss kommenterer noe mot dette. Det blir så veldig understreket at dere har aldri soppinfeksjon eller nupper, sår, inngrodde hår eller ubehag når det vokser ut. Det virker så overdrevet, som at dere alltid må forsvare dere så veldig. Samtidig som dere er ofte mistenksomme og aggressive mot oss som ikke barberer. Synes det er litt påfallende. Anonymkode: 43357...d38 Tja... I de sler fleste trådene om kjønnshår: -NEI jeg barberer meg ikke, vil ikke se ut som en 7 åring" -Bare pedofile menn som liker barberte "kvinner" -Æsj, jeg spyr av tanken på å være barbert" "Nei jeg barberer meg ikke, vil jo ikke se ut som et barn" -Bare usikre unge som må følge trender og moter barberer seg" -Det er ikke mote å barbere seg så bare de som henger igjen i 2014 barberer seg" ....... Og det er vi som barberer oss som er mistenksomme og aggressive ja jojo selvinnsikt er en fin bil..... I tråder om kjønnshår er ingen bedre enn den andre siden tror jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #31 Skrevet 4. mars 2024 En rompe med hår er værre og få tørket enn en glattbarbert sparer dopapir, redder naturen osv Anonymkode: adb58...87b
xQueenKx Skrevet 4. mars 2024 #32 Skrevet 4. mars 2024 Jeg barberer alt utenom venusberget, der stusser og trimmer jeg. Blir alltid sår der, så der får det gro litt. Ellers liker jeg følelsen av å ikke ha så mye hår.
Kargo Skrevet 4. mars 2024 #34 Skrevet 4. mars 2024 (endret) Det begynner jo å bli temmelig mange tråder om det med hår eller ikke. Det er jo en egen tråd om kuk, så hvorfor ikke en om hår også? 🤔 Endret 4. mars 2024 av Kargo 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #35 Skrevet 4. mars 2024 Værre, hva betyr det??? Aldri sett før! Anonymkode: 9fb6b...583
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #36 Skrevet 5. mars 2024 At man «føler seg» renere og «føler det er mer hygienisk» blir litt absurd argument for å barbere seg, når man vet at det er motsatt. En person som fryser i hjel kler av seg i forkant, fordi man føler seg så varm. Det betyr ikke at det er lurt å kle av seg i sprengkulde fordi man føler seg varm. Anonymkode: 3f8e2...159
skreppamedleppa Skrevet 5. mars 2024 #37 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At man «føler seg» renere og «føler det er mer hygienisk» blir litt absurd argument for å barbere seg, når man vet at det er motsatt. En person som fryser i hjel kler av seg i forkant, fordi man føler seg så varm. Det betyr ikke at det er lurt å kle av seg i sprengkulde fordi man føler seg varm. Anonymkode: 3f8e2...159 Kjønnshår er ikke livsviktig for oss mennesker slik mat, rett temperatur, søvn og å kvitte seg med avfallstoffer er, og at du sammenligner det ene med det andre er bare fullstendig på en snurr.. Kroppshår har en funksjon, som for eksempel å holde oss varme eller kalde, beskytte mot skitt. Viss en ikke klarer det i 2024 uten kroppshår står det dårlig til med deg i utgangspunktet vil jeg si. "Selv om kjønnshårene helt klart har flere funksjoner, er det ikke sånn at de er så viktige at man bør unngå å fjerne dem om man har lyst til det, understreker hun. – Ingen skal fortelle deg om du bør eller ikke bør barbere deg der nede. Hva du velger å gjøre med håret under trusekanten, er helt opp til deg og hva som får deg til å føle deg vel! Og ingen av delene er noe mindre riktig enn det andre, sier sexologen. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17937683/ny-undersokelse-derfor-barberer-vi-oss-nedentil?publisherId=17847495 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #38 Skrevet 5. mars 2024 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Kjønnshår er ikke livsviktig for oss mennesker slik mat, rett temperatur, søvn og å kvitte seg med avfallstoffer er, og at du sammenligner det ene med det andre er bare fullstendig på en snurr.. Kroppshår har en funksjon, som for eksempel å holde oss varme eller kalde, beskytte mot skitt. Viss en ikke klarer det i 2024 uten kroppshår står det dårlig til med deg i utgangspunktet vil jeg si. "Selv om kjønnshårene helt klart har flere funksjoner, er det ikke sånn at de er så viktige at man bør unngå å fjerne dem om man har lyst til det, understreker hun. – Ingen skal fortelle deg om du bør eller ikke bør barbere deg der nede. Hva du velger å gjøre med håret under trusekanten, er helt opp til deg og hva som får deg til å føle deg vel! Og ingen av delene er noe mindre riktig enn det andre, sier sexologen. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17937683/ny-undersokelse-derfor-barberer-vi-oss-nedentil?publisherId=17847495 Glattbarbering gir en langt større grobunn for mye bakterier, spesielt streptokokker. Det øker risiko for å pådra seg herpes og HPV. Anonymkode: 3f8e2...159
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #39 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 19.46): Jeg synes det er ekkelt og turn-off med kjønnshår. Så ille at jeg brekker meg bare av tanken. Derfor barberer jeg, og derfor har jeg ikke sex med noen som ikke er barbert. Anonymkode: c8738...f3e Hvordan gjør du det for å finne ut om personen har hår eller ikke før sex? Anonymkode: 9c878...90a
skreppamedleppa Skrevet 5. mars 2024 #40 Skrevet 5. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Glattbarbering gir en langt større grobunn for mye bakterier, spesielt streptokokker. Det øker risiko for å pådra seg herpes og HPV. Anonymkode: 3f8e2...159 Jojo og en kan også få kreft om en har sex med et menneske en gang. Det er stortsett kun mennesker som ikke barberer seg som er veldig kjapt ute med å se spøkelser på høylys dag. For resten av oss går det stort sett veldig bra skal du se. Kvinner har fjernet kroppshår og kjønnshår siden Kleopatra sin tid, så så veldig mange som får helt ekstreme plager er det vel neppe. Endret 5. mars 2024 av skreppamedleppa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå