Gå til innhold

Klarer ikke trives i huset vårt, samboer vil ikke flytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 5 år, bodd sammen i 4. For 3 år siden kjøpte hus oss hus. Jeg liker i utgangspunktet huset veldig godt. Vi bor på samboers hjemsted, par timer unna min familie. 

Jeg og samboer har det fint sammen, og ikke noe å klage på sånn sett.. men jeg bare klarer ikke slå meg til ro/ trives der.. ønsker bo nærmere min egen familie, trodde ikke jeg skulle føle sånn på det når vi kjøpte hus, men jeg får bare ikke til å trives.. når jeg er på besøk hos foreldrene mine har jeg liksom ikke lyst å reise hjem. 

Tenker hele tiden på hvordan livet kunne vært om jeg var nærmere. Jeg kunne vært mer med foreldrene mine, hjulpet mer.. julen også er alltid vanskelig. Vil bare være med familien, og syns det er så trist jeg bor for langt unna til at de bare kan komme en tur på middag.. 

Samboer vil ikke flytte. Han vil bli der vi bor, er ikke interessert i å snakke om det engang. Det er uaktuelt for han. 

Hvordan klare å slå seg til ro? Andre som føler på det samme?

Anonymkode: 09e78...d85

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: fd3e8...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: fd3e8...dc6

Midten av 30- årene begge to. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg for så vidt, men… To timer unna familien er jo ingenting. Selv bor jeg 12 timer unna mine foreldre, med fly! Jeg klarer likevel å besøke dem relativt ofte.

Anonymkode: 53c1c...beb

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg for så vidt, men… To timer unna familien er jo ingenting. Selv bor jeg 12 timer unna mine foreldre, med fly! Jeg klarer likevel å besøke dem relativt ofte.

Anonymkode: 53c1c...beb

Det er sant, er egentlig ikke så langt. Mye lengre for deg! Jeg også besøker de ofte. Men det er liksom ikke det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Et par timer, som i 2 timer eller mer? Har selv foreldre hht 6 timer kjøring unna (svigers ca 24 timer). Vi reiser relativt ofte til min hjemby, men det er klart man går glipp av mye av det hverdagslige. Imidlertid tenker jeg 2 timers kjøring lett lar seg gjøre om man forbereder godt..? 

Anonymkode: f6dd7...f35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Et par timer, som i 2 timer eller mer? Har selv foreldre hht 6 timer kjøring unna (svigers ca 24 timer). Vi reiser relativt ofte til min hjemby, men det er klart man går glipp av mye av det hverdagslige. Imidlertid tenker jeg 2 timers kjøring lett lar seg gjøre om man forbereder godt..? 

Anonymkode: f6dd7...f35

2 timer unna. Det lar seg lett gjøre, men er likevel for lang til å sees sånn i hverdagen. Alt må liksom planlegges, og jeg må sove hos foreldrene mine når jeg er der.. greit nok, men jeg bare skulle ønske jeg bodde nærmere så de også kunne vært oftere hos meg.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2 timer unna. Det lar seg lett gjøre, men er likevel for lang til å sees sånn i hverdagen. Alt må liksom planlegges, og jeg må sove hos foreldrene mine når jeg er der.. greit nok, men jeg bare skulle ønske jeg bodde nærmere så de også kunne vært oftere hos meg.

Er du sikker på at dette faktisk vil skje hvis du flytter?

Anonymkode: 8257f...2c0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke etterhvert skaffe dere en hytte på hjemstedet ditt?  

Anonymkode: a028b...4ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor veldig langt unna svigers, og nært min familie. Ser svigers mye mer, fordi de overnatter når de er hos oss og motsatt. Min familie ser vi omtrent bare i forbifarten. Hverdagen tar oss😄

Anonymkode: ec7fd...3df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ikke etterhvert skaffe dere en hytte på hjemstedet ditt?  

Anonymkode: a028b...4ac

Det er så klart en mulighet. Familien min har hytte 45 min unna der de bor ca, vi kan bruke den. Men.. ja. Det er veldig fint, men..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du sikker på at dette faktisk vil skje hvis du flytter?

Anonymkode: 8257f...2c0

Ja, det er jeg egentlig.. det vil hvertfall være mye lettere enn det er nå. Da kan de bare komme når det passer, trenger ikke sette av en helg dag liksom.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg veit åssen det er. Jeg bor ca 3 timer unna min familie. (Vi bor på Vestlandet). 
og jeg besøker de kanskje 2 ganger i året🙈😬 Skulle gjerne besøkt de oftere, men mannen min mener det er for dyrt å kjøre, og ta kollektiv som buss/tog osv har ikke jeg råd til. (Jeg ble nettopp uføre for 3 mnd siden). Så da reiser vi en gang om sommeren og er der i ca 1 uke, og en gang til jul, og er der i ca 3-4 dager i mellomdagene😊 Er alt for lite, men sånn er det dessverre😞

Anonymkode: b086a...599

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det likt i mange år. Men en kollega sa noe til meg som fikk meg til å endre tankegangen litt.

Hun sa: du må huske at du ikke kommer tilbake til ditt gamle liv. Ting har endret seg på hjemplassen din, venner har endret seg. Og generelt er du en annen plass i livet ditt nå enn du var da du forlot det. 

det fikk meg til å se mitt liv på en ny måte, og så egentlig at jeg trivdes ganske greit. I tillegg begynte jeg å involvere meg mer i samfunnet her, og fikk mer venner og følte mer og mer at dette var hjemme. Nå har jeg bodd her i snart 10 år, og får innimellom utrolig hjemlengsel. Men da tar vi en helgetur til foreldrene mine, og føler jeg er ganske godt metta på den byen da. 

Anonymkode: f845d...2e3

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva om du fokuserer på stedet du bor nå? Bli med i en organisasjon, kurs. Fokuser på å få venner. Kjenner du folk der som bare er dine og ikke mannens venner? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg kjempe godt! Bodde i 15 år 1,5 time unna hjemstedet mitt. Klarte aldri å føle det var hjemme. Var alltid med klump i halsen jeg satte meg i bilen å kjørte derfra. Klarte ikke å slå meg til ro før jeg flytta til hjembyen min. Har mye av den hverdagslige kontakten jeg savnet med familien min. 

Anonymkode: a9e62...9a7

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg veit åssen det er. Jeg bor ca 3 timer unna min familie. (Vi bor på Vestlandet). 
og jeg besøker de kanskje 2 ganger i året🙈😬 Skulle gjerne besøkt de oftere, men mannen min mener det er for dyrt å kjøre, og ta kollektiv som buss/tog osv har ikke jeg råd til. (Jeg ble nettopp uføre for 3 mnd siden). Så da reiser vi en gang om sommeren og er der i ca 1 uke, og en gang til jul, og er der i ca 3-4 dager i mellomdagene😊 Er alt for lite, men sånn er det dessverre😞

Anonymkode: b086a...599

Han verkar litt ..spesiell, som ikkje vil køyre deg oftare. 

Kan ikkje foreldra dine kome på besøk til dykk, då? :)

Anonymkode: a99bc...198

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er han som ikke vil ha sex med deg, ikkesant? 

Jaja, kanskje du kan lure deg selv til å tro det er huset som er problemet. 

Anonymkode: c7981...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du tok et selvstendig valg til å flytte i nærheten av familien til samboer.. Det hadde nok sine årsaker til at dere valgte det. Økonomisk årsaker vil jeg tro.

Og nå, etter å ha bodd der noen år så "føler" du at det er så sårt å ikke bo nærmere dine egne foreldre. 

Men det er uaktuelt for samboer å flytte fra plassen dere flyttet til. Uff og uff. Du får gråte en tåre om dagen da. Fortelle hvor vanskelig dette er for DEG.. For siden du har så sterke FØLELSER for dette så må mannen selvfølgelig ta hensyn til DEG. Ikke sant? 

Anonymkode: 6ed29...9ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han i alle fall burde snakke med deg. Han «vant» på en måte kampen om hvor dere skulle etablere dere. Kvaliteten på ens relasjoner er det som i aller høyeste grad bestemmer hvor bra man har det i livet. Dermed kan man argumentere for at han har store fordeler som du ikke har. 

Kanskje ender det ikke opp med at dere flytter nærmere dine foreldre, men kanskje kan du «få» noe annet som gjør at det blir lettere for deg?

Min partner nekter ofte å snakke om husarbeid, fordi jeg gjør mer enn han. Å nekte å snakke om ting er en skikkelig feig måte å tåkelegge skjeivheter i en relasjon. 

Anonymkode: 2a5e4...40f

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...