AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Jeg har hatt fett hår hele livet, men de siste ukene har det vært ekstremt ille. Jeg har noen dager gått mer enn en dag uten å vaske håret, og håret har blitt så fett at det ser vått ut. Har prøvd å trene opp håret til å ikke måtte vaskes så ofte, men nå har det jo blitt verre enn noen gang. Vasket håret for 6 timer siden med Kevin Murphy detox sjampoen, og håret er allerede fett. Forstår ikke hva som skjer. Hodebunnen klør, føles sår, men den ser helt normal ut. Noen råd, tips til sjampo? Åpenbart kan jeg ikke gå mer enn en dag uten å vaske håret, hodebunnen blir helt idiot og det har aldri vært så ille at det blir fett bare 6 timer etter vask... Anonymkode: b1eb8...ef6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 Tre spiseskjeer bakepulver og litt vann. Rør til en litt tykk paste. Smøres i hodebunnen i vått hår. La sitte ca 3 min, skyll ut, og vask håret med vanlig sjampo etterpå. Kan gjenta med ca 1 ukes intervall ved behov. Et kjerringråd som faktisk funker. Anonymkode: 1bfb3...4aa
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Detox sjampo hadde jeg ikke anbefalt å bruke mer enn 1 gang i uka for å "resette" for uka. Jeg syns Head&Shoulders er fin, og vasker håret ganske bra på egenhånd uten mye dill og dall. Jeg sliter ikke med flass, men fet hud generelt overalt inkludert hodebunn. Føles faktisk rent og ikke tørt eller irritert, noe som er veldig hit-or-miss med andre typer. Enkelte vasker nesten ikke, andre sviiir.... Aussie sjampoene (de lilla-ish flaskene) skal visst være bra, men har ikke prøvd dem selv da jeg er fornøyd med H&S. Siden du skriver at hodebunnen klør og slikt så kan det være at den er tørr/irritert av detoxen, kanskje hodebunnen produserer mer olje av den grunn. Til vanlig bruk trengs ikke en "ekstrem" sjampo slik som detoxene kan være. Du nevnet ikke noe om balsam, men syns at det er der mange bommer. Feil balsam kan gjøre håret ekstremt fett, flatt, tungt osv. Jeg syns en lettere type er best for at jeg ikke skal vaske håret så hyppig. Iblant bruker jeg olje ment til hud på håret (tar noen dråper i håndflaten og sprer det rundt). Håret blir glansfult og fint, men da må man være forsiktig med å ikke bruke aaltfor mye for at håret ikke skal se vått ut. Jeg prøvde også å trene håret, men med den type produksjon huden min har så blir håret uansett fettete av å komme i kontakt med ansikt, nakke osv. Vasker jeg 2-3 ganger i uka så bruker jeg H&S eller en mildere sjampo (typ argan oil sjampo) ettersom hvor fet hodebunnen er. Om det kun blir 1 vask så vasker jeg først med detox og deretter hydrerende H&S sjampo (den med kokosnøtt) for å så la håret sitte med en god balsam. Anonymkode: 2b201...03b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 4.24): Jeg har hatt fett hår hele livet, men de siste ukene har det vært ekstremt ille. Jeg har noen dager gått mer enn en dag uten å vaske håret, og håret har blitt så fett at det ser vått ut. Har prøvd å trene opp håret til å ikke måtte vaskes så ofte, men nå har det jo blitt verre enn noen gang. Vasket håret for 6 timer siden med Kevin Murphy detox sjampoen, og håret er allerede fett. Forstår ikke hva som skjer. Hodebunnen klør, føles sår, men den ser helt normal ut. Noen råd, tips til sjampo? Åpenbart kan jeg ikke gå mer enn en dag uten å vaske håret, hodebunnen blir helt idiot og det har aldri vært så ille at det blir fett bare 6 timer etter vask... Anonymkode: b1eb8...ef6 Prøv å bare skylle håret, uten å bruke sjampoo og balsam. Det hjalp veldig når jeg klør mye og er sår i hodebunn. Å stripe håret kan og hjelpe, da det blir mer tørt og trått. Da blir det ikke like fort fett. Anonymkode: 5dfa9...386
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Du kan ikke "trene" hodebunnen. Prøv en sjampo mot flass og sopp, f.eks. Fungoral. Gir ikke det raskt bedring, gå tl lege. Anonymkode: 6f87f...582 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Einerlåg tea tree sjampo hjalp meg til å trenge å vaske håret bare annenhver dag. Anonymkode: 5b99c...64b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 5.23): Jeg prøvde også å trene håret, men med den type produksjon huden min har så blir håret uansett fettete av å komme i kontakt med ansikt, nakke osv. Vasker jeg 2-3 ganger i uka så bruker jeg H&S eller en mildere sjampo (typ argan oil sjampo) ettersom hvor fet hodebunnen er. Om det kun blir 1 vask så vasker jeg først med detox og deretter hydrerende H&S sjampo (den med kokosnøtt) for å så la håret sitte med en god balsam. Anonymkode: 2b201...03b noon aesthetics Intensive hydrogel har hjulpet meg enormt slik at jeg ikke lengre er fettete i huden. Kan gå hele dagen uten å bli oljete nå vs før der jeg så ut som jeg hadde smurt meg inn i fett et par timer etter ansiktsvask. Fåes bare kjøpt til hudpleier ol. Anonymkode: 5b99c...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå