Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen liker å gå ut. Jeg liker det ikke, men gjør det jevnlig for hans del. Hans selvsikkerhet henger på at han ser bra ut, min på hvem jeg er som person. Han er snart 53 år og ser ærlig talt svært godt ut for alderen. Utrolig godt trent, og kan lett tas for å være under 40 år. Jeg er 47 år, ser også ok ut for alderen, men min selvfølelse og selvtillit henger som nevnt ikke på dette. Jeg er noen kilo overvektig, og er trygg i min alder.  Har ingen interesse av å fremstå som yngre enn jeg er. Jeg trives med min alder. 

Han ønsket å gå ut uten dag, for å feire 20 år sammen. Jeg hadde foretrukket andre former for feiring, men aksepterte for hans skyld. Han bestemte hvor vi skulle gå, og drar meg til bar hvor alderen på folk er 20- maks 30 år. Jeg er utadvendt og mens han er en tur borte for å kjøpe en drink kommer jeg i prat med en fyr på 30 år, og sier at jeg er ute og feirer 20 år med min mann, men føler meg gammel på stedet. Fyren gratulerer, og sier at han også føler seg gammel på det stedet. Det er ingen flørting, men når min mann kommer oppfører han seg som om jeg nærmest har vært utro ved å prate med den fyren. Jeg blir flau over hvordan han oppfører seg. Det var absolutt ingen  flørt. Jeg sier også fra om at dette er totalt bom angående alder. At jeg ikke føler meg vel der, men at klientellet er på våre barns alder. Han presterer da å svare at hadde han vært alene ville han ikke vært gammel, men at kvinner der hadde svermet rundt ham. Greit nok sier jeg, men jeg føler meg gammel her, kan vi gå et annet sted? Vi går til annet sted hvor alderen er mer variert, og jeg ikke føler meg helt som feilplassert gamlemor. Klientellet er 20- 60 år, og det er god stemning rundt. Han er likevel gretten og virker som han kjeder seg, og spør om vi skal gå hjem. Kanskje jeg skal gå hjem, sier jeg, siden du hadde kost deg mer alene. Han sier ingenting til svar, så jeg spør ham "Synes du livet med meg er kjedelig?". Han svarer da "Jeg vet ikke.", og blir taus. "Kos deg!" sier jeg da og går. 

Ikke hadde jeg lyst til å gå ut, men gjør det for ham, ikke er jeg ufin og flørtende med andre menn, men blir beskyldt for det,og så gir han på toppen av det hele uttrykk for at han hadde hatt det veldig kjekt uten meg, og at livet med meg ikke akkurat er noe særlig moro. Jeg fikk nok. 

Så nå er jeg hjemme igjen, og han ikke. Dette ble absolutt ikke en hyggelig feiring av 20 år sammen. Jeg er veldig glad i mannen, men jeg gråter ikke. Er mest bare oppgitt. Altså jeg er en kvinne i voksen alder, og ønsker følgelig  en voksen partner.

Han kan nok få en kvinne i 20 årene, og jeg vil ønske ham lykke til. Ikke misunne ham det. Absolutt ikke! Det kunne ikke falle meg inn å starte på nytt igjen med barn og alt. Jeg får åndenød av tanken. Mannen ER også 53 år uansett hvordan han ser ut, og ikke 25. Ikke engang 35 år. Det er en 53 år gammel mann som ser usedvanlig bra ut jeg lever med. Ikke en 53 åring som generelt er som en mann på 25- 35 år. 

Så hva er spørsmålet mitt? Hva får en mann på 53 år til å ødelegge sitt forhold slik? Det jeg vet er at han elsker meg, vi har det stort sett veldig fint sammen og lever et aktivt og spennende liv sammen, og på toppen av det hele har vi et godt sexliv også. Så helt seriøst, hvordan takler jeg dette? Ønsker jeg ham lykke til med å late som han er 25- 30 år og gir slipp, eller tar jeg det rett og slett som idioti fordi han ble urimelig sjalu? 

Anonymkode: 19708...d34

• Liker 1
  • Hjerte 36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han kan nok få en kvinne i 20 årene, og jeg vil ønske ham lykke til. Ikke misunne ham det. Absolutt ikke! Det kunne ikke falle meg inn å starte på nytt igjen med barn og alt. Jeg får åndenød av tanken.

Så du hadde latt det gå og tilgitt om han er utro?

Anonymkode: 6bcb3...33d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akutt dårlig selvtillit når han "tok deg i å flørte" (hans oplevelse), men er ikke vant til å håndterr denne type følelder og ender med å oppføre seg som en tenåring: han hevder seg selv ved å tråkke på deg.

Bra du dro. Jeg hadde rett og slett ikke orket ham noe særlig de neste dagene. 

Anonymkode: 1d792...e39

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Han ble vel sjalu fordi han vet hvordan han selv oppfører seg ute på byen. Ovenfor unge kvinner.

Kanskje du burde gå ut litt uten han iblant.

Jentekvelder.

Anonymkode: 1b3e6...5da

• Liker 20
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du hadde latt det gå og tilgitt om han er utro?

Anonymkode: 6bcb3...33d

Nei absolutt ikke, men jeg klamrer meg ikke til en mann som vil ha noe annet. Han har et fritt valg, 25 år gamle kvinner, eller meg. Jeg holder ham ikke fast. At han er med meg må være at han velger det. 

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Akutt dårlig selvtillit når han "tok deg i å flørte" (hans oplevelse), men er ikke vant til å håndterr denne type følelder og ender med å oppføre seg som en tenåring: han hevder seg selv ved å tråkke på deg.

Bra du dro. Jeg hadde rett og slett ikke orket ham noe særlig de neste dagene. 

Akkurat det jeg føler på også. Nå var jeg veldig tydelig på at jeg ikke flørtet, og dette er en litt gjentagende diskusjon mellom oss, for han er noe sjalu, og jeg er utadvendt og pratsom, men absolutt ikke flørtende. For min del er det likegyldig om jeg prater med en kvinne eller en mann. Jeg bare "drepte tid" ved å prate med noen. 

Som du skriver orker jeg ham ikke noe særlig akkurat nå. Jeg noterer at han ikke straks kom hjem etter meg, og med det markerer noe, men det taler ikke til hans fordel. Jeg synes dette var ufint og umodent. Vanskelig å ha respekt for. 

• Liker 11
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han ble vel sjalu fordi han vet hvordan han selv oppfører seg ute på byen. Ovenfor unge kvinner.

Kanskje du burde gå ut litt uten han iblant.

Jentekvelder.

Anonymkode: 1b3e6...5da

Det gjør jeg, og det har han ikke problemer med. Generelt liker jeg å tilbringe tid med ham eller venner, og han kan gå ut alene om han trenger slik oppmerksomhet. Han flørter ja,men jeg er svært lite sjalu. Helt greit for meg at han "fyller koppen" angående å føle seg attraktiv, så lenge han vet hvor grensa går. Utroskap aksepterer jeg ikke. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat det jeg føler på også. Nå var jeg veldig tydelig på at jeg ikke flørtet, og dette er en litt gjentagende diskusjon mellom oss, for han er noe sjalu, og jeg er utadvendt og pratsom, men absolutt ikke flørtende. For min del er det likegyldig om jeg prater med en kvinne eller en mann. Jeg bare "drepte tid" ved å prate med noen. 

Som du skriver orker jeg ham ikke noe særlig akkurat nå. Jeg noterer at han ikke straks kom hjem etter meg, og med det markerer noe, men det taler ikke til hans fordel. Jeg synes dette var ufint og umodent. Vanskelig å ha respekt for. 

Har dere hjemmeboende barn? Hvis nei, kan du eventuelt ta inn på votell noen dager?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere hjemmeboende barn? Hvis nei, kan du eventuelt ta inn på votell noen dager?

Vi har hjemmeboende barn ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det lå mer enn at du snakket med en annen bak. Han savner muligens de dere var for 20 år siden, unge og friere, de som kunne slå dere løs på byen og dansegulvet. Feiret nylig 20 år med mannen selv, og selv om det er koselig å gå ut på en bedre restaurant, drikke et glass bobler, selv jeg er veldig trygg på de vi nå er - midt i livet, så kjenner jeg innimellom et vemod for hva som var. 

Ikke at jeg forsvarer han. Men jeg kan forstå, særlig etter et par glass, at man får en reaksjon i den settingen dere var i. Så kombinerer man dette med din usikkerhet i forhold til begges utseende (du nevner dette med yngre kvinner vanvittig mange ganger, uten at jeg ser relevansen av det i konflikten)

Snakk sammen. 

Anonymkode: c9654...c3f

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, selv om du sier du ikke flørtet så kan kanskje andre oppfatte det annerledes. Fyren på 30 kom bort til deg for å prøve seg. Det vet både du, fyren og mannen din. 

Anonymkode: 7831a...842

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fy så uattraktivt med en mann på over 50 som liker å henge med 20- åringer for å få litt bekreftelse. Og nei, han ser ikke ut å være under 40. Han ser kanskje bra ut, men for en 20-åring er han gammel og ser gammel ut. Når jeg var 20 så man ikke forskjell på 40' og 50-åringer. 

Dere har hatt 20 år sammen. Har han alltid vært sånn eller er det 50 - årskrise? Hva sier barna deres om det hele? 

Kanskje dere har vokset fra hverandre? 

Anonymkode: f89f5...89b

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva får en mann på 53 år til å ødelegge sitt forhold slik?

For meg utenfra høres det ut som han gjerne vil være ung og attraktiv og vil at andre (både du og gjerne yngre damer) skal bekrefte hans attraktivitet.

Så på utestedet opplever han at det er du som blir bekreftet, ikke han. Han blir da såret, og forsøker å «vinne» ved å snakke om alle beibsene han hadde dratt om du ikke var med. Det gjør deg såret, og du tolker det som at han egentlig ikke ønsker deg der og at han synes du er kjedelig. 

Dette leder til at du går hjem og stiller spørsmål ved hele forholdet, mens han sannsynligvis er i en slags identitetskrise. Det er imidlertid ikke sikkert at han vedkjenner seg den, for da må han jo også innrømme for seg selv at han faktisk begynner å bli gammel. Dermed er det mer sannsynlig at han enten vil legge dette på deg fordi du flørtet eller var sur, eller bare ignorere hele greia.

Kanskje dere trenger en parterapeut for å hjelpe dere å snakke sammen om dette? 

Gratulerer med 20 år, tross alt 😘🎉

Anonymkode: 87398...631

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, selv om du sier du ikke flørtet så kan kanskje andre oppfatte det annerledes. Fyren på 30 kom bort til deg for å prøve seg. Det vet både du, fyren og mannen din. 

Men alltså, de har vært gift i 20 år, må jo være noen tillit der. Hva som om det var flørting? Trenger jo ikke ødelegge kvelden for det. Nei, ektemannen er en usikker gris. 

Anonymkode: f89f5...89b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At fyren flørtet betyr ikke at ts gjorde det.

Anonymkode: 7d38e...864

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I andre ser man seg selv. Han er redd for at du flørter med andre slik som han.

Stoler du på at han ikke har gjort mer enn flørting? Oppførselen hans er litt klassisk utro. Han skal prøve å skylde på deg. 

Anonymkode: d428f...82b

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mannen liker å gå ut. Jeg liker det ikke, men gjør det jevnlig for hans del. Hans selvsikkerhet henger på at han ser bra ut, min på hvem jeg er som person. Han er snart 53 år og ser ærlig talt svært godt ut for alderen. Utrolig godt trent, og kan lett tas for å være under 40 år. Jeg er 47 år, ser også ok ut for alderen, men min selvfølelse og selvtillit henger som nevnt ikke på dette. Jeg er noen kilo overvektig, og er trygg i min alder.  Har ingen interesse av å fremstå som yngre enn jeg er. Jeg trives med min alder. 

Han ønsket å gå ut uten dag, for å feire 20 år sammen. Jeg hadde foretrukket andre former for feiring, men aksepterte for hans skyld. Han bestemte hvor vi skulle gå, og drar meg til bar hvor alderen på folk er 20- maks 30 år. Jeg er utadvendt og mens han er en tur borte for å kjøpe en drink kommer jeg i prat med en fyr på 30 år, og sier at jeg er ute og feirer 20 år med min mann, men føler meg gammel på stedet. Fyren gratulerer, og sier at han også føler seg gammel på det stedet. Det er ingen flørting, men når min mann kommer oppfører han seg som om jeg nærmest har vært utro ved å prate med den fyren. Jeg blir flau over hvordan han oppfører seg. Det var absolutt ingen  flørt. Jeg sier også fra om at dette er totalt bom angående alder. At jeg ikke føler meg vel der, men at klientellet er på våre barns alder. Han presterer da å svare at hadde han vært alene ville han ikke vært gammel, men at kvinner der hadde svermet rundt ham. Greit nok sier jeg, men jeg føler meg gammel her, kan vi gå et annet sted? Vi går til annet sted hvor alderen er mer variert, og jeg ikke føler meg helt som feilplassert gamlemor. Klientellet er 20- 60 år, og det er god stemning rundt. Han er likevel gretten og virker som han kjeder seg, og spør om vi skal gå hjem. Kanskje jeg skal gå hjem, sier jeg, siden du hadde kost deg mer alene. Han sier ingenting til svar, så jeg spør ham "Synes du livet med meg er kjedelig?". Han svarer da "Jeg vet ikke.", og blir taus. "Kos deg!" sier jeg da og går. 

Ikke hadde jeg lyst til å gå ut, men gjør det for ham, ikke er jeg ufin og flørtende med andre menn, men blir beskyldt for det,og så gir han på toppen av det hele uttrykk for at han hadde hatt det veldig kjekt uten meg, og at livet med meg ikke akkurat er noe særlig moro. Jeg fikk nok. 

Så nå er jeg hjemme igjen, og han ikke. Dette ble absolutt ikke en hyggelig feiring av 20 år sammen. Jeg er veldig glad i mannen, men jeg gråter ikke. Er mest bare oppgitt. Altså jeg er en kvinne i voksen alder, og ønsker følgelig  en voksen partner.

Han kan nok få en kvinne i 20 årene, og jeg vil ønske ham lykke til. Ikke misunne ham det. Absolutt ikke! Det kunne ikke falle meg inn å starte på nytt igjen med barn og alt. Jeg får åndenød av tanken. Mannen ER også 53 år uansett hvordan han ser ut, og ikke 25. Ikke engang 35 år. Det er en 53 år gammel mann som ser usedvanlig bra ut jeg lever med. Ikke en 53 åring som generelt er som en mann på 25- 35 år. 

Så hva er spørsmålet mitt? Hva får en mann på 53 år til å ødelegge sitt forhold slik? Det jeg vet er at han elsker meg, vi har det stort sett veldig fint sammen og lever et aktivt og spennende liv sammen, og på toppen av det hele har vi et godt sexliv også. Så helt seriøst, hvordan takler jeg dette? Ønsker jeg ham lykke til med å late som han er 25- 30 år og gir slipp, eller tar jeg det rett og slett som idioti fordi han ble urimelig sjalu? 

Hei❤️

Dette var trist lesning og skjønner din reaksjon. Jeg skriver her uten å lest kommentarene.

Bare for å forstå litt mer. Var alt i skjønneste orden i forholdet deres, før denne 20 års feiringen. Eller var det ting som skurret før denne hendelsen?

Hvis alt var kjempefint, er det dobbelt kjipt at en sånn kveld skal ødelegge et fint forhold. Men dette rettferdiggjør ikke hans handling og er heller ikke formildende.

Har han kommentert, eller unnskyldt sin oppførsel i ettertid?

Mine tanker er hos deg❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det speiler hva han selv gjør på byen. Han flørter.

Anonymkode: 91de9...8ad

• Liker 7
Skrevet

Ikke for å unnskylde kuk-oppførselen hans, men jeg tipper det var sjalusien som snakket.

Mer sjalusi at han faktisk vil sjekke opp smårips.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han virker selvgod og usikker. Selvopptatt. 

Anonymkode: 4f6ec...f48

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...