Gå til innhold

Ringorm hos katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med ringorm hos katt?

Anonymkode: d99fa...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, og det var noe skit. Smittsomt var det også, så to av oss mennesker rakk å få det før vi oppdaget det på katten.

Vi måtte barbere katta rundt angrepene, da det væsket og ble som en "skogbrann" utover pelsen. Antagelig på grunn av kløe for så å få infeksjon der han klødde seg. Han fikk flere felt uten hår ei stund.

Hadde han selvfølgelig til veterinær slik at han fikk behandling, men det tok lang tid (par måneder) før vi hadde greid å slukke alle utbruddene. Det ble flere typer salve og bruk av skjerm.

Dette var en utekatt som ikke var særlig kosete av seg, så han hadde antagelig greid å få utbredt smitte før han mistet pels såpass at vi så det. 

Anonymkode: 9181d...497

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det på ene katten, ikke på den andre. Fikk det også selv, men ikke samtidig med katten. Fikk først salve, men det funket ikke, så da fikk vi medisin og da gikk det over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine har hatt orm, men kanskje ikke ringorm. De lever halvveis ut i skog. De får ormekur med gjevne mellomrom. Det å få orm har aldri smittet over til oss mennesker. Kattene sover i sengen min hver natt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt ringorm selv 😆 Fikk det da jeg var på besøk hos noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (51 minutter siden):

Kattene mine har hatt orm, men kanskje ikke ringorm. De lever halvveis ut i skog. De får ormekur med gjevne mellomrom. Det å få orm har aldri smittet over til oss mennesker. Kattene sover i sengen min hver natt. 

Ringorm er en soppinfeksjon, det er ikke orm (selv om det høres slik ut). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle svar....vet ikke om det er det katten har, men mistenker det. Tar ham til veterinær straks jeg får time, så får vi bare gjøre det vi må til vi blir kvitt det. 

Anonymkode: d99fa...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...