AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Dama har blitt gravid, men har tenkt å ta medikamentell abort, da ingen av oss ønsker å ha barn sammen. Hun er over 40 år og har barn fra føra, så det er mye av grunnen. Men hun er vel på uke 4 nå og sier at lysten er veldig lav. Er dette normalt? Går også ut ifra dette er litt mentalt, da hun vet at hun må igjennom en abort om ca 2 uker! Vill tro det også kan påvirke lysten litt. Hun sier også at hun føler mye rumling i magen osv For å spørre på en litt annen måte, jeg bør vel ikke har noe forventinger til sex de neste ukene pgr av dette? Har lest at noen kvinner får økt lyst, mens andre mister lysten pgr av at de er mye slitne, kvalme osv. Bare nysgjerrig hva andre kvinners erfaringer er her? Hun har barnefri noen dager neste uke og min sexlyst er alltid ganske høy, men igjen, antar jeg må senke forventingene i denne perioden og perioden etter aborten(som kan gi blødninger osv) Anonymkode: 73179...dc1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Hadde svært økt sexlyst i begge mine svangerskap. Til min store frustrasjon, mistet min samboer lysten i det jeg ble gravid begge ganger 🙈 men en viktig faktor, er selvfølgelig at begge disse barna var planlagt og etterlengtet, og jeg hadde ikke noen store plager som kvalme o.l. Skal hun igjennom en abort om et par uker, er det nok mye som kjører og går i hodet - spesielt hvis hun har barn fra før. Jeg fikk ihvertfall et annet perspektiv på abort etter jeg selv fikk barn. (Jeg er fortsatt 100% for kvinner egen bestemmelse over egen kropp, men jeg tror personlig at å ta det valget hadde vært vanskeligere nå, enn før jeg ble mor). Det er derimot ikke noe galt i å forsiktig ta initiativ. Skulle du få et nei, så er det nok mere situasjonsbetinget enn personlig. Etter aborten skjer det mye med kroppen, og ikke minst hodet, også. lykke til, til begge to ☺️ Anonymkode: fc47c...856
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Dette kan godt være psykisk og fysisk betinget. Hvis hun er uvel er det ikke sikkert hun tenker så mye på sex. I tillegg så er jo ofte en abort en belastning selv om det er en villet abort. Det er et potensielt liv som blir endt, selv om man ikke kan eller ønsker å bære det fram så er det naturlig at man reflekterer og også sørger over det som ikke blir. I tillegg kan det være at hun vil ha blødninger og ubehag som varer en del lenger enn en menstruasjon i ettertid. Det er like vanlig at sexlysten uteblir som at den øker i starten av et svangerskap, men som du selv tenker, er det nok også situasjonsbetinget. Jeg tenker du bør være en støttende partner gjennom sette. Spør henne hva du kan gjøre for å støtte henne. Dette er en i tross alt en kort periode, sånn i en større sammenheng, og det er litt ufølsomt å bekymre seg for når neste ligg kan bli når man står midt i en slik situasjon. Det er større sannsynlighet for at lysten kommer raskere tilbake om du er støttende, empatisk og raus i stedet for utålmodig og tsktløs. Anonymkode: b0797...8d0 1
Frkego Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Det er individuelt. Jeg er tilnærmet nymfoman fra egget er befruktet og gjennom hele svangerskapet… vært slik med alle 3. Heldigvis har jeg en mann meg høy lyst 🤭
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Har 3kids med to kvinnelige samboere De begge har hatt unormalt stor sexlyst tidlig. Mindre etterhvert. Sånn skrekkelig lite, sånn forsmak på hva som kommer. Blir ganske tørt med to små i huset, hamsterhjul tilværelse og ville strømpriser. Graviditeten er ikke tiden man tar opp sexlyst. Anonymkode: 8fdee...a71
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Ok, så virker som det kanskje er mer normalt at flere får økt sexlyst i starten av ett svangerskap!? Får bare håpe denne manglene på lyst fra hennes side er mer pgr av situasjonen og at hun ikke er "redd" for å ha sex med meg fremover eller bare har mistet lysten generelt pgr av det som har skjedd. Vi har ikke hatt muligheten til å ha sex enda, men hun advarte meg litt sist at lysten er lav og at hun tenker lite på sex. Sikkert for å prøve å senke mine forventninger, men gjør meg litt usikker, siden lysten kan øke i starten av ett svangerskap hos mange. Har vel ikke noe annet valg en å stole på henne og smøre meg inn med tålmodighet. TS Anonymkode: 73179...dc1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 Noen får lav eller ingen lyst, noen får økt lyst. Varierer fra svangerskap til svangerskap og for noen… Men…. At lysten hennes er lav nå, er IKKE rart!! Kan bare snakke for meg selv her, men hadde det vært meg, så hadde jeg blitt veldig såret og følt grensene mine hadde blitt tråkket grovt over, om jeg hadde følt noe press om sex eller følt på dårlig stemning fra mannen om han ikke fikk sex de neste ukene💔 MEN; Snakker KUN ut fra meg nå altså!! Anonymkode: 19832...254 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har 3kids med to kvinnelige samboere De begge har hatt unormalt stor sexlyst tidlig. Mindre etterhvert. Sånn skrekkelig lite, sånn forsmak på hva som kommer. Blir ganske tørt med to små i huset, hamsterhjul tilværelse og ville strømpriser. Graviditeten er ikke tiden man tar opp sexlyst. Anonymkode: 8fdee...a71 🤝 ‘’Graviditeten er ikke tiden man tar opp sexlyst’’ TAKK!!!! Anonymkode: 19832...254 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 Mistet all lyst i mine svangerskap. Graviditetene mine var som å skru av en knapp. Null lyst igjennom svangerskap og i lang tid etter fødsel. Ca 1.5 år uten at vi hadde sex ved begge graviditetene. Anonymkode: 8bebc...a92 1
Snop Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Jeg har vært både ønsket og uønsket gravid og for meg var sexlysten lik null mens jeg var uønsket gravid (og tok abort) og en god stund etter. Det tok et år faktisk før jeg ble «meg selv» igjen, men å måtte ta abort var for meg veldig hardt og traumatisk. Alt jeg klarte å tenke på var at sex førte til graviditet, så jeg klarte ikke å glede meg over det. Dette er ikke nødvendigvis likt for alle, men jeg tror ikke det er mange kvinner som klarer å ha et helt avkoblet forhold til en uønsket graviditet. Noen følelser er det nok involvert for henne. Det er mye hormonelt på gang, enten man ønsker barnet eller ikke. Det var noe helt annet når jeg mange år senere ble planlagt gravid 😎 1 1
Akebrett Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 Snop skrev (3 timer siden): Jeg har vært både ønsket og uønsket gravid og for meg var sexlysten lik null mens jeg var uønsket gravid (og tok abort) og en god stund etter. Det tok et år faktisk før jeg ble «meg selv» igjen, men å måtte ta abort var for meg veldig hardt og traumatisk. Alt jeg klarte å tenke på var at sex førte til graviditet, så jeg klarte ikke å glede meg over det. Dette er ikke nødvendigvis likt for alle, men jeg tror ikke det er mange kvinner som klarer å ha et helt avkoblet forhold til en uønsket graviditet. Noen følelser er det nok involvert for henne. Det er mye hormonelt på gang, enten man ønsker barnet eller ikke. Det var noe helt annet når jeg mange år senere ble planlagt gravid 😎 Enig i dette❤️
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 Har fått ekstrem lyst med alle mine. Dette har vart gjennom hele svangerskapet. Etter fødsel har vi på det lengste ventet 3 uker, men var heldig å slutte å blø etter 10-14 dager. Tenker du må gi henne tid og rom til å bearbeide aborten hun skal igjennom. Nå når jeg har fått barn er dette helt utenkelig, da jeg vet hva jeg går glipp av. Ville nok vært en sorg for alt det som kunne ha vært, og måtte gått mange runder med meg selv før jeg klarte å gjennomføre. Og så må du huske at i ukene etterpå er infeksjonsfare høyere, så ville av respekt for henne ha roet helt ned allerede nå Anonymkode: 5e3af...d45
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Nei, hadde lyst 24/7 🙊 begge gangene.. har høy lyst til vanlig, men dette tok kaka selv for min deilige mann 😇 Anonymkode: 7d135...96b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 Jeg hadde veldig lav sexlyst i mine to første svangerskap. Mye pga jeg hovna opp inni skjeden og penetrering var vondt. I mitt tredje svangerskap hadde jeg høy sexlyst i starten. Men det var med en annen partner Anonymkode: ddd81...a37
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 0.24): Dama har blitt gravid, men har tenkt å ta medikamentell abort, da ingen av oss ønsker å ha barn sammen. Hun er over 40 år og har barn fra føra, så det er mye av grunnen. Men hun er vel på uke 4 nå og sier at lysten er veldig lav. Er dette normalt? Går også ut ifra dette er litt mentalt, da hun vet at hun må igjennom en abort om ca 2 uker! Vill tro det også kan påvirke lysten litt. Hun sier også at hun føler mye rumling i magen osv For å spørre på en litt annen måte, jeg bør vel ikke har noe forventinger til sex de neste ukene pgr av dette? Har lest at noen kvinner får økt lyst, mens andre mister lysten pgr av at de er mye slitne, kvalme osv. Bare nysgjerrig hva andre kvinners erfaringer er her? Hun har barnefri noen dager neste uke og min sexlyst er alltid ganske høy, men igjen, antar jeg må senke forventingene i denne perioden og perioden etter aborten(som kan gi blødninger osv) Anonymkode: 73179...dc1 Herregud ….. Godt hun slipper å få barn med deg. Anonymkode: c1380...325 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 Jeg var utrolig kvalm de 16 første ukene av svangerskapet. Hadde mye ligamentsmerter. Var oppblåst og følte meg uvel, usexy og deprimert. Ingen sexlyst her vertfall. Anonymkode: 51422...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå