Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jg har fått mensen 1 måned etter fødsel, fullammer óg! Første menstruasjon varte i 15 dager ca..Andre gang varte det i 6 dager. Nå venter jeg, men tante rød har ikke dukket opp. Mitt spørsmål er : Kan man få mensen tilbake når man fullammer så tidlig? Og kan den «forsvinne» igjen? Er på overtid. Venter på mens!

Anonymkode: b7ee3...4ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke bare er økt blødning under renselsen? Det kommer gjerne en god stund etter fødsel før det gir seg igjen 

Anonymkode: 1fd39...ebd

• Liker 1
Skrevet

Tviler på det er mensen. Da renselse ikke er over. 

Renselse tar ca. 6 uker. Det er vanlig at den stopper etter 3-4 uker etter fødselen, før siste rest kommer ut. B

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tenkt der var mensen. Renselse varer 6-8 uker..

Anonymkode: dc09e...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen 6 uker etter fødsel. Så absolutt mulig :) 

Anonymkode: 30720...748

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sikker på at det ikke bare er økt blødning under renselsen? Det kommer gjerne en god stund etter fødsel før det gir seg igjen 

Jo, det er mensen. Har skjedd med de andre barna at den kommer 1-3 mnd etter. Fått mensen både i januar og februar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk mensen 6 uker etter fødsel. Så absolutt mulig :) 

Ja, det er det. Har opplevd det med barna mine tidligere. Men, det jeg lurer på, er om mensen kan forsvinne ?!

Skrevet

Hadde aldri tenkt der var mensen. Renselse varer 6-8 uker..

Anonymkode: dc09e...4cc

Det er mensen. Det er ikke det jeg spør om. Lurer på om mensen kan forsvinne, selvom man har fått den. Jeg har hatt det 2 sykluser allerede.

Skrevet

Jeg vet det er mensen. I debattar varte den 7 dager. I januar litt mer

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Mamma1994 said:

Ja, det er det. Har opplevd det med barna mine tidligere. Men, det jeg lurer på, er om mensen kan forsvinne ?!

Ja, den kan det :) Akkurat som mensen kan variere og stoppe opp hos en som ikke har født, så kan syklusen være ustabil. Fx ved stress. Trenger ikke ha noe med amming å gjøre. Jeg mistet mensen i flere måneder en periode pga hormoner (da var jeg ikke gravid eller hadde født enda). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...