AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Jeg er permittert og venter på dagpenger. Fikk beskjed om at NAV skal behandle ferdig søknaden min innen 3/4. Det står på NAV sine sider at jeg bør endre skattekortet, men hva skal jeg endre det til? Jeg har gått gjennom kalkulatoren på NAV sine sider, skal jeg ta utgangspunkt at tallene der er min årsinntekt eller bør jeg vente til jeg får bekreftet at jeg faktisk får dagpenger og summen? De trekker jo skatt fra det også, men jeg aner jo ikke hva jeg skal betale i skatt. Jeg har hatt 560.000 kr i årsinntekt der jeg har jobbet. Og hva hvis jeg får ny jobb og la oss si første lønn i mai, må jeg drive og endre fram og tilbake i skattekortet da? Dette er utrolig forvirrende opplegg. Anonymkode: f55f1...fc9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Dagpenger tilsvarer i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt, så da kan du jo prøve å regne ut sånn ca hvor mye det blir. Anonymkode: e7768...6ea
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dagpenger tilsvarer i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt, så da kan du jo prøve å regne ut sånn ca hvor mye det blir. Anonymkode: e7768...6ea Ja, jeg fikk opp summen på dagpengekalkulatoren til NAV. Men om det blir eksakt sånn vet jeg jo ikke. Og må jeg styre med å endre fram og tilbake med dette skattekortet hvis jeg får ny jobb? Anonymkode: f55f1...fc9
NakenPanda Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dagpenger tilsvarer i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt, så da kan du jo prøve å regne ut sånn ca hvor mye det blir. Anonymkode: e7768...6ea Men maks 6G
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg fikk opp summen på dagpengekalkulatoren til NAV. Men om det blir eksakt sånn vet jeg jo ikke. Og må jeg styre med å endre fram og tilbake med dette skattekortet hvis jeg får ny jobb? Anonymkode: f55f1...fc9 Tilbake om du får jobb ja. Er det så mye arbeid? Er kun deg selv det går ut over om du betaler for mye eller for lite skatt. Anonymkode: 252e0...83d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg fikk opp summen på dagpengekalkulatoren til NAV. Men om det blir eksakt sånn vet jeg jo ikke. Og må jeg styre med å endre fram og tilbake med dette skattekortet hvis jeg får ny jobb? Anonymkode: f55f1...fc9 Ja, skattekortet må endres hver gang inntekten endres. Men det er jo egentlig ganske raskt gjort så lenge man har tallene. Du kan jo vente til du får vedtaket, eller regne over nå, og sikre deg med litt ekstra inntekt for å ikke trekke for lite skatt. Anonymkode: b7619...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 Hvis du har tabellkort så justerer det seg automatisk etter inntekt og du trenger ikke å endre bare pga endringer i inntekt. Har du prosentkort bør du endre til det du tror du kommer til å tjene, og eventuelt justere inn senere. Anonymkode: 4bb48...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå