AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Jeg fikk bekreftet mine bekymringer de siste 4 årene: Far utsetter barnet vårt for grov psykisk vold. Barnet er under 10 år. Far er psykisk syk og har ingen planer om å få hjelp for atferden og psyken sin. Jeg fikk advokaten min til å sende advokaten hans et brev, om at all samvær stansen for nå, og årsak. Det eneste vi fikk til svar er at far er uenig, men ikke har råd til å ta meg til retten. Dette er løgn. Han har økonomi til det. Nå er dette to uker siden, og jeg har ikke hørt ett eneste ord. Ikke ett! Hva faen sier det om han? Han har faktisk bare tenkt til å la dette være. Misforstå meg rett. Jeg er glad for det. For sønnen min fortjener så mye bedre. Men hva sier det om han som pappa? Jeg har alltid følt at han har behandlet sønnen vår som om han er i veien og en pest og en plage. Jeg mener at stillheten fra far viser at jeg hadde rett i det…. Anonymkode: e70ed...85a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Han har ikke en gang kalt inn til mekling på familievernkontoret. det er gratis. Ikke sendt meg en sms. Ingenting. Sønnen vår fikk lov til å ringe han i forrige uke, mens jeg Hørte på. Da lo far og var på besøk hos en kompis, og virket å være helt uberørt!! Dette mens sønnen min gråt… Anonymkode: e70ed...85a
Topsi Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Jeg tenker at far kanskje har blitt rådet sv advokaten sin til å være helt stille for ikke å ødelegge noe for seg selv... håper han tar tak i problemene sine og kan vøre en god far en gang i fremtiden.ni mellomtiden må selvsagt barnet beskyttes, som du gjør... 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at far kanskje har blitt rådet sv advokaten sin til å være helt stille for ikke å ødelegge noe for seg selv... håper han tar tak i problemene sine og kan vøre en god far en gang i fremtiden.ni mellomtiden må selvsagt barnet beskyttes, som du gjør... Han ser ikke at han har problemer selv. Anonymkode: e70ed...85a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Antagelig er dette ikke så Svart/hvitt som du fremstiller det. Uansett, så har du jo fått viljen din. Hvorfor i all verden bruker du mer tid på male far inn i et hjørne. Gå videre med livet ditt, ta vare på barnet ditt. Ikke overfør dine tanker om far til barnet ditt, det kommer det ingen ting godt ut av. Skaff deg en profesjonell samtaleparter til å ventilere. Anonymkode: 68541...cdc 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Antagelig er dette ikke så Svart/hvitt som du fremstiller det. Uansett, så har du jo fått viljen din. Hvorfor i all verden bruker du mer tid på male far inn i et hjørne. Gå videre med livet ditt, ta vare på barnet ditt. Ikke overfør dine tanker om far til barnet ditt, det kommer det ingen ting godt ut av. Skaff deg en profesjonell samtaleparter til å ventilere. Anonymkode: 68541...cdc Fått viljen min??? Er du helt idiot???? Hadde jeg fått viljen min så hadde barnet mitt hatt en pappa som var snill og ga masse kjærlighet!! At barnet mitt skal savne en pappa som behandler han som dritt og som ikke virker å bry seg det granne, er ikke å få viljen sin!! Anonymkode: e70ed...85a 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Det er ikke så svart hvitt. Håper faren til barnet ditt får hjelp og at han kan bli en god pappa igjen når han er frisk. Anonymkode: 17a1a...33b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fått viljen min??? Er du helt idiot???? Hadde jeg fått viljen min så hadde barnet mitt hatt en pappa som var snill og ga masse kjærlighet!! At barnet mitt skal savne en pappa som behandler han som dritt og som ikke virker å bry seg det granne, er ikke å få viljen sin!! Anonymkode: e70ed...85a Måten du svarer meg på her, viser at du neppe er helt i balanse. Ja, barnet ditt fortjener en omsorgsfull far, men far er syk og kan ikke være den faren du ønsker han skal være. Du har fått barn med han og du må dessverre bære dette ansvaret fremover. Det kan være lurt å få litt hjelp til å se hva som er din rolle i dette. Kaste dritt om far, kaste dritt ut til andre " er du helt idiot" vil ikke hjelpe situasjonen din. Søk hjelp! Du kommer til å trenge noen å støtt deg på. Du kan velge å lese dette med de brillene du vil, men verken dette eller mitt første innlegg var ment til å spare beina under deg. Men ja, du har fått viljen din akkurat nå. Du har stoppet samværet. Du skjermer barnet ditt. Far kan ikke være noen andre en den han er. Selv om du skulle ønske det var annerledes. Det skulle sikkert han ønske også, innerst inne. Anonymkode: 68541...cdc 6 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fått viljen min??? Er du helt idiot???? Hadde jeg fått viljen min så hadde barnet mitt hatt en pappa som var snill og ga masse kjærlighet!! At barnet mitt skal savne en pappa som behandler han som dritt og som ikke virker å bry seg det granne, er ikke å få viljen sin!! Anonymkode: e70ed...85a På måten du uttrykker deg så er det åpenbart at dette ikke er så svart/hvitt som du fremstiller det. Hva er det du vil med innlegget ditt? Hvis du føler for å snakke ned en person på denne måten, på et forum, så må du vel være forberedt på svar ut fra tolkning av det du skriver? Det er jo ingen her som har noe annet å ta tak i her enn det du skriver. Og måten du uttrykker deg på, blir jo en del av det som vi må forholde oss til. Anonymkode: 44e0e...2a9 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Opplevelsen av at barnet ditt bare blir "dumpet" av den andre forelderen er veldig vond og omfattende, kanskje vanskelig å forstå for de som ikke har opplevd det. Bare husk at barnet isåfall har det bedre uten denne, så lenge det har trygge voksne så vil det nok gå bra. Varme tanker ❤ Anonymkode: 9f95c...c83
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 Jeg tenker du bare skal være veldig glad for at far ikke tar deg til retten. Nå har du fått stoppet samvær og far bryr seg ikke, da har du jo på en måte vunnet. Nå trenger du ikke lenger å bekymre deg under samvær. Selvfølgelig kjedelig at han ikke kan være den pappaen han burde være, men det kan du ikke gjøre noe med uansett. Du kan ikke forandre noen. Nå bør du heller prøve å legge dette bak deg også kan du og barnet gå videre i livet. Anonymkode: bd22d...914
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fikk bekreftet mine bekymringer de siste 4 årene: Far utsetter barnet vårt for grov psykisk vold. Barnet er under 10 år. Far er psykisk syk og har ingen planer om å få hjelp for atferden og psyken sin. Jeg fikk advokaten min til å sende advokaten hans et brev, om at all samvær stansen for nå, og årsak. Det eneste vi fikk til svar er at far er uenig, men ikke har råd til å ta meg til retten. Dette er løgn. Han har økonomi til det. Nå er dette to uker siden, og jeg har ikke hørt ett eneste ord. Ikke ett! Hva faen sier det om han? Han har faktisk bare tenkt til å la dette være. Misforstå meg rett. Jeg er glad for det. For sønnen min fortjener så mye bedre. Men hva sier det om han som pappa? Jeg har alltid følt at han har behandlet sønnen vår som om han er i veien og en pest og en plage. Jeg mener at stillheten fra far viser at jeg hadde rett i det…. Anonymkode: e70ed...85a Jeg synes du er litt urimelig nå. Du krever noe på barnets vegne (som ut fra din versjon er til barnets beste), får det uten diskusjon, krangel eller ulemper og så sitter du f*** meg på kg og bitcher om at dette sier et eller annet negativt om ham. Ta deg sammen Anonymkode: 32c5a...a02 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Skrevet 3. mars 2024 Skaff barnet ditt hjelp iallefall. Med en psykisk syk far og høyt konfliktnivå mellom foreldre er det åpenbart at han trenger psykologhjelp. Anonymkode: 49ad7...c09 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #14 Skrevet 3. mars 2024 Stusser litt på at du bruker "hva faen" som språk. Anonymkode: 55355...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #15 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tenker du bare skal være veldig glad for at far ikke tar deg til retten. Nå har du fått stoppet samvær og far bryr seg ikke, da har du jo på en måte vunnet. Nå trenger du ikke lenger å bekymre deg under samvær. Selvfølgelig kjedelig at han ikke kan være den pappaen han burde være, men det kan du ikke gjøre noe med uansett. Du kan ikke forandre noen. Nå bør du heller prøve å legge dette bak deg også kan du og barnet gå videre i livet. Anonymkode: bd22d...914 Det er ingen vinnere i slike saker, alle parter taper. Jeg skjønner ikke at "glad" kan sees som et alternativ her. Anonymkode: 9f95c...c83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå