AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Del Skrevet 2. mars 2024 Jeg er 43 år gammel dame som har begynt litt på nytt. Har tidligere hatt venninner som ikke har vært bra for meg og føler at jeg har vokst litt fra dem på flere måter. Nå tar jeg utdannelse i voksen alder og føler ting er veldig stabilt og fint. Har egen leilighet og bil som jeg er veldig stolt av. Har en voksent barn som har flyttet ut og klarer seg bra. Men jeg mangler gode venner. Trenger ikke så mange, men hadde vært så trivelig å bli kjent med et par damer og dannet fine vennskap. Noen som har tips eller opplevd noe av det samme? Anonymkode: 0b87e...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Del Skrevet 3. mars 2024 Ingen på studiet som er aktuelle? Har du jobb der du kan bli kjent med noen? Eller så er det jo alltid lurt å engasjere seg i noe for å bli kjent med folk, borettslaget/velforeningen, natteravnene, røde kors, frivillighetssentralen, den lokale menigheten eller hva annet som finnes der du bor. Noen interesser du kan ta opp der du kan møte folk? Her jeg bor har turlaget mengder av turer i ulik lengde og nivå gjennom uken, mange som er blitt kjent slik. Kor, nybegynnerkurs i karate, hagelag, strikkeklubb,e.l. er også fine steder å bli kjent med folk med like interesser. Du sier ikke hvor i landet du bor, men de fleste steder har også fb-grupper der det legges ut ulike arrangement der man kan bli kjent med folk. Sånn "det skjer i...." eller "oppslagstavle for..." eller "for oss som bor på.....". Anonymkode: 732f2...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Del Skrevet 3. mars 2024 Du må ta initiativ og engasjere deg i aktiviteter, vennegrupper (f.eks Hey Girl), delta på det som skjer av arrangementer, lage arrangementer, invitere folk, meld deg på kurs. Du må rett og slett være ganske •på•. Liker du ikke å strikke? Bli med i en strikkegruppe likevel. Du må også være raus med folk, lære deg smalltalk (og å skjønne hvorfor det er et sosialt bindemiddel) og å tørre å ta kontakt med andre. Ikke sitt stille i en krok og la andre ta seg av praten. Du må ut av komfortsonen din. Ta kontakt. Å få nye venner er egentlig ikke noe problem, men det krever faktisk litt jobb. Her feiler de fleste som synes det er vanskelig å få venner. Pluss det som nok er litt manglende sosial kompetanse. Jeg har vært der du er og har nå bygget meg et stort nettverk av både nære venner og mer perifere bekjente. Det som er felles for de som sliter med å bygge vennskap er at de overlater jobben til de andre og er alt for raske til å finne feil med "alle andre". Er du en 'likandes' person vil folk være med deg, og selv det kan læres. Anonymkode: 2512b...978 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 Og en ting til: gi det tid. Vennskap er ikke bygget over natten. Vær tålmodig. Anonymkode: 2512b...978 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må ta initiativ og engasjere deg i aktiviteter, vennegrupper (f.eks Hey Girl), delta på det som skjer av arrangementer, lage arrangementer, invitere folk, meld deg på kurs. Du må rett og slett være ganske •på•. Liker du ikke å strikke? Bli med i en strikkegruppe likevel. Du må også være raus med folk, lære deg smalltalk (og å skjønne hvorfor det er et sosialt bindemiddel) og å tørre å ta kontakt med andre. Ikke sitt stille i en krok og la andre ta seg av praten. Du må ut av komfortsonen din. Ta kontakt. Å få nye venner er egentlig ikke noe problem, men det krever faktisk litt jobb. Her feiler de fleste som synes det er vanskelig å få venner. Pluss det som nok er litt manglende sosial kompetanse. Jeg har vært der du er og har nå bygget meg et stort nettverk av både nære venner og mer perifere bekjente. Det som er felles for de som sliter med å bygge vennskap er at de overlater jobben til de andre og er alt for raske til å finne feil med "alle andre". Er du en 'likandes' person vil folk være med deg, og selv det kan læres. Anonymkode: 2512b...978 Fantastisk tilbakemelding😁Tusen takk for masse bra tips! Anonymkode: 0b87e...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er 43 år gammel dame som har begynt litt på nytt. Har tidligere hatt venninner som ikke har vært bra for meg og føler at jeg har vokst litt fra dem på flere måter. Nå tar jeg utdannelse i voksen alder og føler ting er veldig stabilt og fint. Har egen leilighet og bil som jeg er veldig stolt av. Har en voksent barn som har flyttet ut og klarer seg bra. Men jeg mangler gode venner. Trenger ikke så mange, men hadde vært så trivelig å bli kjent med et par damer og dannet fine vennskap. Noen som har tips eller opplevd noe av det samme? Anonymkode: 0b87e...85e Last ned en venneappp😊 Jeg har funnet flere venninner via det Anonymkode: 45244...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å få nye venner er egentlig ikke noe problem, men det krever faktisk litt jobb. Her feiler de fleste som synes det er vanskelig å få venner. Pluss det som nok er litt manglende sosial kompetanse. Jeg har vært der du er og har nå bygget meg et stort nettverk av både nære venner og mer perifere bekjente. Det som er felles for de som sliter med å bygge vennskap er at de overlater jobben til de andre og er alt for raske til å finne feil med "alle andre". Er du en 'likandes' person vil folk være med deg, og selv det kan læres. Anonymkode: 2512b...978 Dette. Anonymkode: 852a4...53c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå