AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Leste akkurat på NRK om leger som er anmeldt for grenseoverskridende adferd mot pasienter. Er nysgjerrig på om flere har opplevd noe slikt? Del gjerne som anonym. Selv anser jeg ikke det jeg opplevde som spesielt alvorlig, men i lys av artikkelen på NRK tenker jeg jeg kanskje tok feil. Jeg anmeldte aldri forholdet. Jeg hadde en fastlege i ca to år. Bor u en mindre by. Legen kjente meg igjen på et utested og vi ble sittende å snakke. Han prøvde å kysse meg når jeg skulle dra hjem, men jeg var heldigvis ederu nok til å skyve han unna. Jeg byttet lege etter dette. Anonymkode: f52c1...642 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Ja, gammel lege som min mor brukte som absolutt skulle undersøke mine nakne bryster da jeg var der alene som 16 år. Jeg var ikke der for den slags undersøkelse. Husker jeg gråt og skammet meg etterpå, sa det aldri til noen. Er over 30 år siden så fyren er sikkert dau for lenge siden. Anonymkode: 1fc8e...e10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, gammel lege som min mor brukte som absolutt skulle undersøke mine nakne bryster da jeg var der alene som 16 år. Jeg var ikke der for den slags undersøkelse. Husker jeg gråt og skammet meg etterpå, sa det aldri til noen. Er over 30 år siden så fyren er sikkert dau for lenge siden. Anonymkode: 1fc8e...e10 Huff for en forferdelig opplevelse. Det er virkelig lite sikkerhet når en går inn til legen. Ser at det i de fleste saker blir ord mot ord. Det er nok endel som opplever det samme som du desverre. Anonymkode: f52c1...642
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Leste akkurat på NRK om leger som er anmeldt for grenseoverskridende adferd mot pasienter. Er nysgjerrig på om flere har opplevd noe slikt? Del gjerne som anonym. Selv anser jeg ikke det jeg opplevde som spesielt alvorlig, men i lys av artikkelen på NRK tenker jeg jeg kanskje tok feil. Jeg anmeldte aldri forholdet. Jeg hadde en fastlege i ca to år. Bor u en mindre by. Legen kjente meg igjen på et utested og vi ble sittende å snakke. Han prøvde å kysse meg når jeg skulle dra hjem, men jeg var heldigvis ederu nok til å skyve han unna. Jeg byttet lege etter dette. Anonymkode: f52c1...642 Ja. Jeg har sett flere tilfeller. Noen mannlige psykologer som tok seg grenseoverskridende friheter. Og et par sterke kvinner, som med totalt fravær av fagetikk, baksnakket og spredte løgner om folk de ikke kjente fordi de engasjerte seg personlig i pasientenes historier. Og ett tilfelle av en selvutnevnt terapeut som underkjente klientens egne vurderinger og forslag, og som la til pasientene og deres pårørende og familie på Facebook. Som ga pasientene gaver og sånt. Galskap. Anonymkode: 356c6...c86
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Ja. Ikke lyst å skrive hva, det gjør meg kvalm, men seksuelt. Anonymkode: 93990...ed4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Ikke jeg, men var en sykepleier som hadde seksuell relasjon med en gjentatt intoxpasient, ble aldri avslørt. Og en sykepleier i psykiatrien som mistet autorisasjon for seksuell relasjon med pasient. Samt en psykiater som mistet autorisasjon for det samme Og det er bare det jeg kjenner til Anonymkode: 8fccd...4aa
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Jeg har lest saken på NRK og det er helt forferdelig😭 Jeg blir forbannet og sint! Håper denne mannen blir navngitt. Jeg håper han havner i fengsel. Jeg håper de sier hvor i landet dette er for de som har frifunnet han burde selv blitt saksøkt! Han er ond, han er skyldig (får på følelsen at han er skyldig i noe annet også). Han er gal og farlig og jobber enda som lege... Anbefaler ALLE å lese del 1, 2 og 3 av saken! Jeg skal nå lese del 4 https://www.nrk.no/norge/xl/leger-i-gratt_-del-1_-anita-mente-lege-utsatte-henne-for-overgrep-_-fant-saedflekk-pa-genseren-1.16579562?utm_source=legerigratt&utm_medium=nrkno&utm_campaign=chapternavigation-legerigratt&utm_content=chapternavigation Anonymkode: db2e6...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå