AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Har opplevd flere ganger ved netthandel i det siste at jeg får beskjed om at kortet mitt ikke kan brukes. Jeg har et helt vanlig visa debetkort. Jeg har ikke regionsperre på netthandel eller bruk i Europa, og jeg har prøvd å handle fra norske nettbutikker. Jeg får også samme beskjed dersom jeg prøver å betale med vipps i de samme butikkene. Hva kan dette skyldes? Anonymkode: 8409e...b6c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Cecilie Sadberg skrev (Akkurat nå): Har det gått ut? Nei, det virker som det skal. Noen nettsider godtar kortet, jeg kan vippse via kortet og betaler med det i butikk. Anonymkode: 8409e...b6c
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Hvis det ikke har gått ut, så kan du eventuelt prøve klarna sin funksjon. De godtar jo kortbetalinger gjennom sine tjenester. Da kan du betale direkte gjennom klarna med kortet der og da
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Hvilken bank gjelder det? Vet at mange har problemer disse tider pga at DNB dessverre fikk kjøpe Sbanken. De har nå en overgang på kort. Anonymkode: adc6d...a38
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Cecilie Sadberg skrev (2 minutter siden): Hvis det ikke har gått ut, så kan du eventuelt prøve klarna sin funksjon. De godtar jo kortbetalinger gjennom sine tjenester. Da kan du betale direkte gjennom klarna med kortet der og da Det har ikke vært et alternativ å betale med Klarna på de sidene jeg har hatt problem. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken bank gjelder det? Vet at mange har problemer disse tider pga at DNB dessverre fikk kjøpe Sbanken. De har nå en overgang på kort. Anonymkode: adc6d...a38 Jeg har Sparebank1. Problemet har vedvart i mange uker. Anonymkode: 8409e...b6c
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har ikke vært et alternativ å betale med Klarna på de sidene jeg har hatt problem. Jeg har Sparebank1. Problemet har vedvart i mange uker. Anonymkode: 8409e...b6c Da har du vært heldig. Jeg hadde ikke kjøpt noe fra nett hvis ikke klarna var en «backup». Det kan hende at sidene ikke er troverdige, og at banken din rett og slett har sperre på de. Hva slags butikker er dette?
NakenPanda Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Klarna er ingen sikkerhet for noe som helst, de er et unødvendig steg og er heldigvis i ferd med å forsvinne totalt 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 Cecilie Sadberg skrev (Akkurat nå): Da har du vært heldig. Jeg hadde ikke kjøpt noe fra nett hvis ikke klarna var en «backup». Det kan hende at sidene ikke er troverdige, og at banken din rett og slett har sperre på de. Hva slags butikker er dette? Det er helt legitime, norske butikker. Jeg kom på nå at jeg ikke fikk betalt på Home&Cottage, og da fikk jeg regning med Klarna istedet. Fikk ikke til å bruke kortet via klarna, kun utsatt betaling. Jeg får heller ikke kjøpt noe via Finn.no fiks ferdig. De andre butikkene husker jeg ikke i farta, men det er ikke noe lugubert, bare sider jeg stoler på. Anonymkode: 8409e...b6c
Schmuhu Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har Sparebank1. Problemet har vedvart i mange uker. Kontakt banken på mandag og spør. Ta skjermbildet av feilmeldingen du får ved checkout. Enkelt og greit. Schmuhu 3 2
HelgeK Skrevet 2. mars 2024 #11 Skrevet 2. mars 2024 2 hours ago, NakenPanda said: Klarna er ingen sikkerhet for noe som helst, de er et unødvendig steg og er heldigvis i ferd med å forsvinne totalt Hvor har du det fra? 5
NakenPanda Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 (endret) HelgeK skrev (5 minutter siden): Hvor har du det fra? De har slitt i mange år, er typisk brukt av folk som returnerer alt for mye av det de kjøper og ikke har råd, og er HELT unødvendig og jeg unngår nettbutikker som insiterer på Klarna for konseptet er at tiden skal gå ut og blodprisene starter. Endret 2. mars 2024 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 NakenPanda skrev (2 timer siden): Klarna er ingen sikkerhet for noe som helst, de er et unødvendig steg og er heldigvis i ferd med å forsvinne totalt Signerer dette, Klarna er IKKE en garanti for at nettsiden er seriøs! Anonymkode: a6903...c5f 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 NakenPanda skrev (2 minutter siden): De har slitt i mange år, er typisk brukt av folk som returnerer alt for mye av det de kjøper og ikke har råd, og er HELT unødvendig og jeg unngår nettbutikker som insiterer på Klarna for konseptet er at tiden skal gå ut og blodprisene starter. Klarna reduserer risikoen når man handler på nett og er helt flott å bruke så lenge man faktisk har pengene. Anonymkode: 734a9...9ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 Samme her. Sparebanken sør. Må låne andres kort noen ganger og bare vippse dem Anonymkode: 062d1...810
Topsi Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 NakenPanda skrev (2 timer siden): Klarna er ingen sikkerhet for noe som helst, de er et unødvendig steg og er heldigvis i ferd med å forsvinne totalt Jeg bestilte sko som jeg aldri fikk, fikk pengene tilbake av klarna. Synes det er en fin måte å betale på 1 1
NakenPanda Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klarna reduserer risikoen når man handler på nett og er helt flott å bruke så lenge man faktisk har pengene. Anonymkode: 734a9...9ba Fint at du tror det
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Signerer dette, Klarna er IKKE en garanti for at nettsiden er seriøs! Anonymkode: a6903...c5f Det kan jeg skrive under på! Lot meg lure/ sjekket ikke siden pga betalingen var igjennom klarna. Heldigvis slapp jeg betale da jeg henvendte meg til klarna da regningen kom, men ikke varen. Anonymkode: bd843...e9e
NakenPanda Skrevet 2. mars 2024 #19 Skrevet 2. mars 2024 Topsi skrev (4 minutter siden): Jeg bestilte sko som jeg aldri fikk, fikk pengene tilbake av klarna. Synes det er en fin måte å betale på Som er det samme som posten gjør med pakken din men ok.
Topsi Skrevet 2. mars 2024 #20 Skrevet 2. mars 2024 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Som er det samme som posten gjør med pakken din men ok. Ikke hvis nettbutikken er svindel... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå