Gå til innhold

Noen som kjenner til "Fiks ferdig" på Finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg skal selge noe på Finn.no til en som bor langt unna, men har ikke prøvd "Fiks ferdig" før.

Jeg bor i blokk og det sto at man kan legge pakken utenfor døren, så blir den hentet og sendt i løpet av natten. Men siden jeg bor i Oslo stoler jeg ikke på at pakken ligger trygt utenfor døren min, så det er helt uaktuelt å legge den der.

Men kan man f.eks. gå på et matbutikk som har "post i butikk" og få sendt den derfra? Det står også at selger ikke skal betale noe, så jeg lurer på hvordan dette egentlig gjøres da? 😁

#69dudes

Anonymkode: e8e89...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bor i leillighet med fellesinngang i Oslo også, legger dem på toppen av postkassene i gangen der postmenn har tilgang med koden på så ordner deg seg. Har også sett noen henge dem fra postkass ute i tråd, ville ikke gjort dette med dyre ting.

Endret av NakenPanda
Skrevet

Fiks ferdig er enkelt, men i noen tilfeller tar det lang tid å få pengene. Jeg har brukt det ganske mange ganger. Om du har huket av f.eks kun for posten så må kjøper godta det alternativet. Om du har krysset av for flere alternativer er det kjøper som velger om det skal brukes helthjem/posten/postnord. Finn holder pengene en stund (som oftest ett døgn) etter at pakke er levert. Har opplevd at de utbetaler raskt, men også noen ganger i overkant sent. Så hender det at kjøper henter sent på posten også. To ganger har jeg måttet purre på henting på kjøpere som absolutt skulle ha varen og ville bruke fiksferdig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Kjøper har allerede betalt frakten. :) 

2. Du fikk beskjed om å legge pakken utenfor døren fordi kjøper har bestilt levering med helthjem. Du kan derfor ikke sende pakken med posten istedet, siden sendingen er bestilt og betalt allerede. 

3. Pakken er forsikret (opp til en viss sum), så er trygt å sende med helthjem. Bare ikke send verdier som overstiger makssum eller noe som har høy affeksjonsverdi. Det er selvsagt en viss sjanse for at noen knabber pakken (eller at den forsvinner i frakt), men dette har jeg aldri opplevd, selv om jeg har sendt nærmere 50 pakker med helthjem. Er så klart noen ting jeg ikke setter utenfor døra, som dyr elektronikk, verdifulle smykker ol. 

Anonymkode: 032a3...b33

AnonymBruker
Skrevet

Når kjøper legger inn bud betaler kjøper frakt. Når du godkjenner dette får du beskjed om leverandør (posten eller helthjem) og får en kode å skrive på pakken, som da er sporing på pakken. Pakker som sendes med posten er jeg 90% sikker på du kan levere på postkontoret. 

Anonymkode: 840de...137

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Kjøper har allerede betalt frakten. :) 

2. Du fikk beskjed om å legge pakken utenfor døren fordi kjøper har bestilt levering med helthjem. Du kan derfor ikke sende pakken med posten istedet, siden sendingen er bestilt og betalt allerede. 

3. Pakken er forsikret (opp til en viss sum), så er trygt å sende med helthjem. Bare ikke send verdier som overstiger makssum eller noe som har høy affeksjonsverdi. Det er selvsagt en viss sjanse for at noen knabber pakken (eller at den forsvinner i frakt), men dette har jeg aldri opplevd, selv om jeg har sendt nærmere 50 pakker med helthjem. Er så klart noen ting jeg ikke setter utenfor døra, som dyr elektronikk, verdifulle smykker ol. 

Anonymkode: 032a3...b33

Vi har ikke avtalt noe enda, for jeg sa jeg må undersøke litt først :)

Så om jeg velger å sende med posten, får jeg da bare tildelt et nr jeg skriver på pakken og leverer i butikken selv? Altså ingen utgifter på meg?

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi har ikke avtalt noe enda, for jeg sa jeg må undersøke litt først :)

Så om jeg velger å sende med posten, får jeg da bare tildelt et nr jeg skriver på pakken og leverer i butikken selv? Altså ingen utgifter på meg?

TS

Hvis du kun vil sende med Posten, så må du ta bort krysset på HeltHjem når du lager annonsen. Når du godkjenner en forespørsel om å selge med FiksFerdig, så får du en kode du skriver utenpå pakken og leverer inn til Posten ja. I alle fall når det er en liten pakke. Du betaler ikke noe.

Anonymkode: 58332...095

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele "fiks ferdig" er selvfølgelig bare søppel fordi de ønsker å flytte mest mulig trafikk over til deres egne tjenester. I stedet for at folk skal bruke posten eller Post Nord.    

Dersom noen faktisk ønsker å svindle deg, så sitter du i klisteret uansett...      

Anonymkode: f7e16...96c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...