Gå til innhold

Lyko-sminkebutikk. Hvordan er det mulig at de ikke har betalt influenserne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste om Lyko i Aftenposten:

Lørdag var det tendens til elleville tilstander utenfor en skjønnhetsbutikk i Oslo. Jenter helt ned i 9-årsalderen sto i kø i timevis.

https://www.aftenposten.no/norge/i/dwx7KJ/kjoerte-kristiansand-oslo-etter-reklame-i-sosiale-medier-kan-vaere-i-strid-med-loven

Det har visst vært en enorm reklamekampanje på TikTok. 

Likevel sier Norge-sjefen at ingen av influenserne var betalt for å reklamere for produktet.  Hvordan er det mulig at ingen av influenserne har tatt betalt for å reklamere for Lyko når influenserne lever av å ta betalt for reklame?

Anonymkode: 9762b...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenkte på det samme da jeg leste artikkelen. Men mange influensere tjener sikkert ikkenoe videre på virksomheten sin, de bare drømmer om å bli store. Selv om Lyko ikke har betalt dem, har de sikkert sendt dem produktene gratis og lovet dem at de skal hjelpe dem til å få masse klikk om de lager innhold med dem.

Anonymkode: a6fe8...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er veldig skuffende av Lyko. 

Jeg gjør meg dog noen tanker om foreldrenes rolle her, grensesetting virker å være et fremmedord. Vi ser det i skolen også, mange prinser og prinsesser der ute. 

Anonymkode: a8e1f...4b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bildet minnet meg om artikler man kunne lese for over 20 år siden, da et eller annet boyband kom til Oslo, og hylende, desperate småjenter stod i kø for å få en autograf fra helten sin.

I den alderen er man stort sett dum som brød hva påvirkning angår, så det å utnytte disse menneskene med reklamekampanjer for skjønnhetsprodukter, burde føre til total boikott av Lyko av folk som vet bedre.

Anonymkode: 3a8dc...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de sender dem produktene gratis har de jo betalt dem. Eller så får de betalt i etterkant. Lyko prøver nok bare å finne måter å få dette til å høres bedre ut enn det er; nemlig at de retter reklamen sin mot veldig unge jenter.

Anonymkode: 69c4d...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få produkter gratis er en del av greia på Instagram og TikTok.

Selskapet får vurderinger av produktene, influenserene får gratis produkter som takk. Men jeg vil veldig gjerne ha tatt en titt på eventuelle kontrakter eller avtaler mellom selskapene og influenserne, for jeg tror nok at det ofte styres noe veldig fra selskapene sine sider... Har jo sett nok av TikToks hvor folk har kommet med negative vurderinger og selskapet har gått av hengslene og forsøkt å sverte influenseren etc.

Samtidig, det er ganske ræva gjort å rette dette mot unge jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...