Gå til innhold

Ses i morgen, sier jeg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og får til svar: plutselig. 

Hva betyr det, i denne sammenheng?

Anonymkode: dbf72...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg svarer dette så si alltid når noen sier «vi sees» mest fordi jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at vi aldri kommer til å avtale å spesifikt møtes, så da blir det jo helt plutselig da. 

Anonymkode: 2326a...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg svarer dette så si alltid når noen sier «vi sees» mest fordi jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at vi aldri kommer til å avtale å spesifikt møtes, så da blir det jo helt plutselig da. 

Anonymkode: 2326a...ad0

Men jeg vet nøyaktig når vi ses igjen I morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg hadde svart det hadde det vært for å dempe forventninger til at vi skal henge så veldig mye i morgen. På en måte tydeliggjøre at vi har ikke noen konkret avtale liksom.

Anonymkode: b4173...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg hadde svart det hadde det vært for å dempe forventninger til at vi skal henge så veldig mye i morgen. På en måte tydeliggjøre at vi har ikke noen konkret avtale liksom.

Anonymkode: b4173...7f2

Men vi har en konkret avtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men jeg vet nøyaktig når vi ses igjen I morgen. 

Var personen som sa det litt trøtt eller i egne tanker? Samboeren min pleier å si "sees plutselig" til folk. Om han vet med sikkerhet at de sees neste dag, på jobb, i et selskap eller noe, sier han sees i morgen. Men noen ganger er det jo fort gjort å automatisk glippe ut med det en har for vane å si i lignende situasjoner. 

Senest fredag ettermiddag sa f.eks. jeg "god morgen!" til en far som kom for å hente et barn i naboavdelingen i barnehagen hvor jeg jobber. Han pleier som regel å levere barnet sitt samtidig som jeg begynner på jobb, slik at vi møtes om morgenen. Jeg var sliten, konsentrert om å følge med på at det ikke oppstod en konflikt og det jeg pleier å si til ham når jeg møter ham i gangen glapp ut av meg før jeg rakk å tenke. 

Anonymkode: 23302...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...