AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Hei! Er det noen av dere som har født på a-hus etter pandemien? Hvordan var opphold på barsel? Eventuelt hotellet, det kan være jeg er heldig og havner der. Jeg har kun erfaring fra barsel der med full nedstegning(men skal snart tilbake 💜) , og tror ikke det er helt det samme som nå. Fikk noen enerom på barsel? Fikk dere ta med baby ut av avdeling for å ta imot besøk? Hvordan var mat, oppfølging, renhold? Anonymkode: 476a8...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Jeg fikk enerom på barsel pga stor blødning, sa de. Vet ikke helt hva de var så redd for. Men var kjekt å være alene. Er visst ikke vanlig, har jeg hørt da. Fikk ikke lov til å få besøk av besteforeldre, men søsken kunne komme på besøk. Var lov å ta med baby ut av barselavdelingen. Men jeg gjorde aldri det. Maten var typisk norsk husmannskost. Brød med hvitost, skinke og grønnsaker og egg til frokost. Fiskegrateng/ Kjøttkaker/ fisk/ kylling osv til middag med en liten dessert. Ikke noe fancy greier. Fikk velge mellom to forskjellige retter hver dag. Var ofte fisk. Var også lunsj og kveldsmat. Husker ikke eksakt hva de serverte. Mener å huske det varierte litt mellom brødskive, suppe og grøt. Sånne type matretter. Er kantine der du kan kjøpe litt mer eksotisk mat hvis du heller ønsker det. Renhold var bra det. Kom noen inn og vasket på badet og tok ut søpla og sånn hver dag. Jeg fikk god oppfølging selv om det var travelt der Anonymkode: c18a3...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk enerom på barsel pga stor blødning, sa de. Vet ikke helt hva de var så redd for. Men var kjekt å være alene. Er visst ikke vanlig, har jeg hørt da. Fikk ikke lov til å få besøk av besteforeldre, men søsken kunne komme på besøk. Var lov å ta med baby ut av barselavdelingen. Men jeg gjorde aldri det. Maten var typisk norsk husmannskost. Brød med hvitost, skinke og grønnsaker og egg til frokost. Fiskegrateng/ Kjøttkaker/ fisk/ kylling osv til middag med en liten dessert. Ikke noe fancy greier. Fikk velge mellom to forskjellige retter hver dag. Var ofte fisk. Var også lunsj og kveldsmat. Husker ikke eksakt hva de serverte. Mener å huske det varierte litt mellom brødskive, suppe og grøt. Sånne type matretter. Er kantine der du kan kjøpe litt mer eksotisk mat hvis du heller ønsker det. Renhold var bra det. Kom noen inn og vasket på badet og tok ut søpla og sånn hver dag. Jeg fikk god oppfølging selv om det var travelt der Anonymkode: c18a3...e8c Så godt å høre at oppfølgingen var god! Jeg var faktisk litt redd for at det ikke ble tilbudt alle måltider når man ikke var "innestengt" på avdelingen, så det var en lettelse, jeg får nok ikke behov for noe fancy i løpet av de dagene jeg er der. Greit å vite om besøksrestriksjonene, det lever jeg også fint med. Skal bare forberede meg på at det blir flermannsrom, tror jeg. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Anonymkode: 476a8...5bd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Fødte på Ahus i 2019 og 2023. Begge gangene har jeg vært syk etter fødsel og derfor havnet på barsel. Første gang fikk jeg enerom, men da var jeg så syk at mannen måtte overnatte med oss for å ta vare på babyen. I 2023 fikk jeg ikke ha med mannen, men fødte i en veldig travel uke på våren, og det var derfor fullt belegg. Tror nok enerom var forbeholdt de aller sykeste. Maten var den samme i 23 som i 19, med unntak at det rommet man kunne spise på var stengt av, så man måtte sitte på rommet og spise. Noen ganger hentet jeg maten selv, andre ganger hentet barnepleier for meg, litt avhengig av kapasitet hos både meg og ansatte. Det var vel også mulig å hente seg litt skiver ol. mellom måltidene også, men jeg hadde ganske lite matlyst så vet ikke om jeg fikk helt oversikt. Var lov, men ikke anbefalt å ta med baby ut av avdelingen (men som jeg overhørte de si til romkameraten min som spurte «det er din baby og ditt valg». For meg var det ikke aktuelt uansett. Men var deilig at jeg fikk bevegd meg fritt og f.eks. gå og kjøpe meg en smoothie i kaffeen nede mens mannen var med baby, bare for å komme seg litt «ut». Ellers var vel renholdet greit, tror jeg. Besøkstid for søsken er kl. 17. Det var litt kjedelig for oss, da det ble sent for storesøsteren, men veldig deilig å slippe å ha mange besøkende i gangen når man tusler rundt i bleie og sykehusklær for å hente seg kaffe ol. Anonymkode: fb19e...b0f 1
Wilma89 Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Jeg fikk enerom på barsel basert på at baby lå på intensiv. Skulle slippe å være så tett oppå andre babyer, men det er jo flere dobbeltrom, enn enerom. Så sjansen er nok størst for å havne på dobbeltrom. Hvis alt er som det skal kan man ta med baby ned i glassgaten, kafeen osv 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Tusen hjertelig takk for svar, syns det er spennende å høre om andres opplevelse. Det høres jo ganske bra ut, skal bare regne med at det blir flermannsrom, men er glad det er lov med besøk av barnefar og søsken. 🩵 Anonymkode: 476a8...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 Jeg fødte i Drammen Anonymkode: 4dffc...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 Jeg hadde tomannsrom i to netter mens vi ventet på igangsetting, men begge nettene ble de to andre flyttet opp til føden ganske tidlig, så jeg var mest alene. På barsel fikk jeg enerom ene natt (rett og slett fordi det var ledig!), og så hotell natt nr 2. Alt i alt var det en super opplevelse. Opplevde alle som hyggelige og hjelpsomme! Anonymkode: 650a1...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg hadde tomannsrom i to netter mens vi ventet på igangsetting, men begge nettene ble de to andre flyttet opp til føden ganske tidlig, så jeg var mest alene. På barsel fikk jeg enerom ene natt (rett og slett fordi det var ledig!), og så hotell natt nr 2. Alt i alt var det en super opplevelse. Opplevde alle som hyggelige og hjelpsomme! Anonymkode: 650a1...ec1 Så hyggelig å høre! Visste ikke at man kunne bli flyttet fra barsel til hotell. Kan jeg spørre når på året de hadde ledig kapasitet på barsel? Anonymkode: 476a8...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå