Gå til innhold

Er dette psysisk vold fra familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mor og søster jeg hatt turbulent forhold til siden tildlig alder. Jeg har helt siden da blitt rakket ned på og min søster favorisert av min mor. Jeg måtte sitte barnevakt for min søster fra tidlig alder og alt da begynte både min mor og søster være voldig mot meg. Brakk en finger pga min søster. Vår far døde tidlig og fikk alltid høre at det var "min feil, jeg er lik min far". Nå er jeg godt voksen og har kuttet av og på kontakte med dem, jeg har vært og er i voldig forhold og aksepterer det men vært ute av hjelp tidligere

Min behandler sier jeg har PTSD, og fått hjelp.  De gjør mye bak min rygg og utelukker meg og mine barn bevisst, jeg er så lei av å bli behandlet på denne måten. Hver gang jeg besøker min morså får jeg kritikk for alt jeg  gjør og min søster sier hennes mann som jobber innen psykiatrien sier jeg blir utsatt for psysk vold av min mor . Likevel er hun "bestevenn" med min mor og jeg føler meg enormt utenfor. Noen ganger kan hun ignorere meg flere dager og si hun ikke orker å prate med noen/ meg.gjør jeg likedant tilbake så er det bekymringsfullt ifølge henne.... 

Så lei av å bli tråkket på men klarer ikke å si opp familien. Jeg tenker det er bedre med noen  enn ingen 

Anonymkode: 52538...a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si det er psykisk og fysisk vold (siden de gjorde så du brakk en finger) du har opplevd i barndom og oppvekst. Det er ikke greit å si til barnet sitt at det var barnets feil at far døde heller. Jeg vet ikke om jeg forstår deg riktig, men er du i voldelig parforhold nå? I så fall synes jeg det er ekstra viktig at du får profesjonell hjelp til å bryte sirkelen du har havnet i❤️

Anonymkode: 1977c...648

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger tror jeg det er bedre med ingen, dessverre, enn mennesker som gjør deg vondt og skader deg. Har du et nettverk? Om ikke, så tenker jeg at du skal prøve å finne andre mennesker, mennesker som ønsker deg godt i livet. Du skal ikke akseptere å være i et voldelig forhold, det er veldig bra at du får behandling, men du vil ikke kunne bli bedre så lenge du fortsatt blir utsatt for vold og slike påkjenninger. 

Jeg tror om du kommer deg ut av det forholdet, og kutter, hvertfall holder kontakten med mor og søster på et absolutt minimum, så vil du etterhvert klare å puste bedre. Du vil få bedre oversikt over hvordan det er, og hvordan du faktisk har det, om du får disse folkene på avstand. Først da kan du begynne å bli friskere og få et liv som gir deg mer positivitet. 

Stor klem til deg!❤️

Jeg har ikke akkurat den samme oppveksten, men den var ille, samt at jeg også havnet i et voldelig forhold. Jeg har cptsd, angst og litt sånt, og det er vondt og vanskelig å ha en slik bakgrunn, så jeg håper virkelig at du klarer å komme deg bort fra alle som skader og sårer deg❤️

Anonymkode: 4070e...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er psykisk vald. 

Eg har desverre ikkje noko løysing å foreslå, men at du er klar over kor alvorleg det er - særleg frå mor - er kanskje det aller viktigaste. 

Anonymkode: 254e1...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...