Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for første gang investert i gardiner og skal henge opp i takskinne. Ble nå plutselig usikker på hva som er riktig måte å henge opp på (kjøpte på nett) og håper på at mer erfarne interiørmennesker kanskje har tips. Legger ved bilde av både skinne og gardin. Er det så enkelt som å kjøpe kroker og feste i de båndene i gardina og henge opp? Anbefales det spesifikke typer kroker evt? Alle tips er av interesse.

IMG_4257.jpeg

IMG_4256.jpeg

Skrevet

De gardinene der må du vel ha gardinstang til?

Skrevet

Ifølge annonsen skal de funke med

"alt av stenger og skinner", men begynte å lure da jeg fikk dem ja..

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

De gardinene der må du vel ha gardinstang til?

Men du kan vel ikke så mye om gardiner, kan du vel?

Kroker som ligner på  https://www.ikea.com/no/no/p/riktig-gardinkrok-40212203/ tror jeg blir fint hos deg.

Vet ikke om akkurat disse krokene passer med din gardinskinne, anbefaler å ikke kjøpe mange før du har prøvd. Eller ta med gardinen i butikken der du kjøpte skinnen, så hjelper de deg.

Anonymkode: bd376...2e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du kan vel ikke så mye om gardiner, kan du vel?

Nei, tydeligvis ikke - men SÅ nedlatende er det kanskje ikke nødvendig å være, eller?

• Liker 2
Skrevet
Gobo skrev (1 time siden):

Har for første gang investert i gardiner og skal henge opp i takskinne. Ble nå plutselig usikker på hva som er riktig måte å henge opp på (kjøpte på nett) og håper på at mer erfarne interiørmennesker kanskje har tips. Legger ved bilde av både skinne og gardin. Er det så enkelt som å kjøpe kroker og feste i de båndene i gardina og henge opp? Anbefales det spesifikke typer kroker evt? Alle tips er av interesse.

IMG_4257.jpeg

IMG_4256.jpeg

Det går fint å henge slike gardiner på skinne, har nøyaktig samme bånd på mine gardiner. 

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Nei, tydeligvis ikke - men SÅ nedlatende er det kanskje ikke nødvendig å være, eller?

Beklager, hadde nettopp kommentert et troll.

Det er også unødvendig å svare med faktafeil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager, hadde nettopp kommentert et troll.

Det er også unødvendig å svare med faktafeil.

Det er jeg for så vidt enig i, men jeg svarte ut fra min egen kunnskap - jeg svarte jo ikke feil med vilje... 

Skrevet

Takker for tips og tillater meg å fortsette å være litt dum. Kjøpte krokene som ble anbefalt her, og det ser ut til at de kan funke fint. Er det riktig måte å festen dem på slik (se bilde), i "takt" med de loddrette trådene?

IMG_4287.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
Gobo skrev (5 minutter siden):

Takker for tips og tillater meg å fortsette å være litt dum. Kjøpte krokene som ble anbefalt her, og det ser ut til at de kan funke fint. Er det riktig måte å festen dem på slik (se bilde), i "takt" med de loddrette trådene?

IMG_4287.jpeg

Ville droppet å feste dem i nederste og øverste trådene. 

Mine er kun festet i det brede partiet i midten, men mine kroker er mye mindre da 

Anonymkode: 88fba...7a4

AnonymBruker
Skrevet
Gobo skrev (9 minutter siden):

IMG_4287.jpeg

Du trenger ikke å ha de under den nederste tråden, ellers ser det riktig ut.

Anonymkode: f4cfe...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...