Gobo Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Har for første gang investert i gardiner og skal henge opp i takskinne. Ble nå plutselig usikker på hva som er riktig måte å henge opp på (kjøpte på nett) og håper på at mer erfarne interiørmennesker kanskje har tips. Legger ved bilde av både skinne og gardin. Er det så enkelt som å kjøpe kroker og feste i de båndene i gardina og henge opp? Anbefales det spesifikke typer kroker evt? Alle tips er av interesse.
Mezzosoprena Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 De gardinene der må du vel ha gardinstang til?
Gobo Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2024 Ifølge annonsen skal de funke med "alt av stenger og skinner", men begynte å lure da jeg fikk dem ja..
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): De gardinene der må du vel ha gardinstang til? Men du kan vel ikke så mye om gardiner, kan du vel? Kroker som ligner på https://www.ikea.com/no/no/p/riktig-gardinkrok-40212203/ tror jeg blir fint hos deg. Vet ikke om akkurat disse krokene passer med din gardinskinne, anbefaler å ikke kjøpe mange før du har prøvd. Eller ta med gardinen i butikken der du kjøpte skinnen, så hjelper de deg. Anonymkode: bd376...2e1 1
Mezzosoprena Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du kan vel ikke så mye om gardiner, kan du vel? Anonymkode: bd376...2e1 Nei, tydeligvis ikke - men SÅ nedlatende er det kanskje ikke nødvendig å være, eller? 2
Frida Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Gobo skrev (1 time siden): Har for første gang investert i gardiner og skal henge opp i takskinne. Ble nå plutselig usikker på hva som er riktig måte å henge opp på (kjøpte på nett) og håper på at mer erfarne interiørmennesker kanskje har tips. Legger ved bilde av både skinne og gardin. Er det så enkelt som å kjøpe kroker og feste i de båndene i gardina og henge opp? Anbefales det spesifikke typer kroker evt? Alle tips er av interesse. Det går fint å henge slike gardiner på skinne, har nøyaktig samme bånd på mine gardiner.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Mezzosoprena skrev (1 time siden): Nei, tydeligvis ikke - men SÅ nedlatende er det kanskje ikke nødvendig å være, eller? Beklager, hadde nettopp kommentert et troll. Det er også unødvendig å svare med faktafeil. Anonymkode: bd376...2e1 1
Mezzosoprena Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager, hadde nettopp kommentert et troll. Det er også unødvendig å svare med faktafeil. Anonymkode: bd376...2e1 Det er jeg for så vidt enig i, men jeg svarte ut fra min egen kunnskap - jeg svarte jo ikke feil med vilje...
Gjest Vanedis Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 (endret) Gardiner som har påsydd multibånd gir mange opphengsmuligheter. Eksempelvis Legger også ved lenke til en film som viser montering av skinner i tak m.m.: https://www.instagram.com/reel/CzGHAmcI4G3/?igsh=ZzF4am9kd2k2NDh6 Endret 3. mars 2024 av Vanedis
Gobo Skrevet 9. mars 2024 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2024 Takker for tips og tillater meg å fortsette å være litt dum. Kjøpte krokene som ble anbefalt her, og det ser ut til at de kan funke fint. Er det riktig måte å festen dem på slik (se bilde), i "takt" med de loddrette trådene?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Gobo skrev (5 minutter siden): Takker for tips og tillater meg å fortsette å være litt dum. Kjøpte krokene som ble anbefalt her, og det ser ut til at de kan funke fint. Er det riktig måte å festen dem på slik (se bilde), i "takt" med de loddrette trådene? Ville droppet å feste dem i nederste og øverste trådene. Mine er kun festet i det brede partiet i midten, men mine kroker er mye mindre da Anonymkode: 88fba...7a4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Gobo skrev (9 minutter siden): Takker for tips og tillater meg å fortsette å være litt dum. Kjøpte krokene som ble anbefalt her, og det ser ut til at de kan funke fint. Er det riktig måte å festen dem på slik (se bilde), i "takt" med de loddrette trådene? Du trenger ikke å ha de under den nederste tråden, ellers ser det riktig ut. Anonymkode: f4cfe...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå